پروژه ی آبرسانی به 171 روستای گیلان بطور همزمان با حضور استاندار و رییس مجمع نمایندگان استان در شهرستان لنگرود با رویکرد اقتصاد مقاومتی به بهره برداری رسید.
کد خبر: ۹۴۲۷۰۲
آبرسانی به 171 روستای گیلان

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین از گیلان، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی گیلان گفت: طرح آبرسانی به 171 روستای گیلان با رویکرد اقتصاد مقاومتی اجرا شده و برای اجرای این طرح که 149 هزار نفر از جمعیت روستایی استان از آن بهره مند شده اند، 776 میلیارد ریال هزینه شده است.

محمدعلی فرّامینی افزود: با بهره برداری از این پروژه، میزان بهره مندی روستاهای گیلان از نعمت آب شرب سالم و بهداشتی با رشد 1.14 درصدی به عدد 73.92 درصد رسید.

وی تصریح کرد: به منظور آبرسانی به این روستاها، بیش از یکهزار کیلومتر لوله گذاری خط انتقال و شبکه ی توزیع اجرا، 13 حلقه چاه حفر، 17 دهنه چشمه بهسازی و 39 باب ایستگاه پمپاژ احداث شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی گیلان با اشاره به اینکه در دولت یازدهم اقدامات خوبی در حوزه ی آب شرب روستایی انجام شد، اظهارداشت: در 37 ماه گذشته فقط در استان گیلان در 517 روستا با جمعیتی بالغ بر 92 هزار خانوار عملیات تامین و تقویت آب شرب اجرا شد.

رونق اشتغال در گیلان

استاندار گیلان نیز با اشاره به توفیقات به دست آمده طی سه سال اخیر گفت: آینده اشتغال در استان، درخشان و امیدوارکننده است.

محمدعلی نجفی افزود: گیلان روند خوبی را در سرمایه گذاری و ایجاد اشتغال دارد و سال گذشته توانستیم سه هزار میلیارد ریال افزایش سرمایه توسط بخش دولتی و هفت هزار میلیارد ریال افزایش سرمایه توسط بخش خصوصی ایجاد کنیم.

وی ادامه داد: تلاش مسئولان و مدیران بخش‌های مختلف اقتصادی، خروج کشور از رکود اقتصادی است و این کار، باید با حرکتی آرام و به گونه ای باشد که موجب تورم دوباره نشود.

نجفی آینده اشتغال در گیلان را درخشان و امیدوارکننده دانست و افزود: با توجه به جوانان تحصیل کرده ی دانشگاهی، به آینده ی استان امیدوار هستیم.با ایجاد دانشگاه فناوری در منطقه ی آزاد انزلی نیز فرصت ویژه ای برای گیلان بوجود آمده و با توجه به استعدادهای جوان ، باید در فناوری های نوین در کشور پیشگام باشیم.

وی با بیان اینکه در هفته دولت امسال، یک هزار و 187 پروژه ی عمرانی، تولیدی، صنعتی و کشاورزی در گیلان با اعتباری بالغ بر 14هزار و 230 میلیارد ریال افتتاح می شود، اظهارداشت: اعتبار پروژه های هفته دولت امسال در استان نسبت به سال گذشته، 3 هزار و 80 میلیارد ریال معادل 28 درصد افزایش داشته است.

استاندار گیلان با اشاره به اینکه در ابتدای دولت تدبیر و امید، شاخص بهره مندی از آب شرب روستایی در گیلان 64 درصد بود، خاطرنشان کرد: این آمار هم اکنون با تلاش شرکت آبفار گیلان به حدود 74 درصد رسیده است.

ثمرات برجام در راه است

رییس مجمع نمایندگان گیلان و نماینده ی مردم شهرستان لنگرود در مجلس شورای اسلامی نیز با بیان اینکه دولت یازدهم نابسامانی های اقتصادی را در کشور ساماندهی کرد، گفت: با تدبیر و برنامه ریزی مناسب دولت، تعاملات کشور با سایر کشورهای دنیا در عرصه های مختلف بهبود یافت که آثار آن در کشور قابل مشاهده است.

مهرداد لاهوتی افزود: رشد و تعامل اقتصادی در گروی تعامل سیاسی با کشورهای دنیاست. برجام یک فهم و اراده مشترک و دستاورد عظیم برای ایران اسلامی بود که با حمایت‌های مقام معظم رهبری به سرانجام رسید.

وی با بیان اینکه تلاش شرکت آب و فاضلاب روستایی گیلان برای آبرسانی به روستاهای شهرستان لنگرود ستودنی است، خاطرنشان کرد: امیدواریم با تلاش و پیگیری مدیرعامل آبفار، عملیات اجرایی پروژه تامین آب شرب 49 روستای بخش اطاقور که در شرایط سخت جغرافیایی در حال انجام است، هر چه زودتر به اتمام برسد.

مجتبی عابدینی- خبرنگار جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها