نماینده ولی‌فقیه در استان گلستان با بیان اینکه پنبه در گلستان نابود شده است از شرایط نامطلوب کشاورزی در گلستان انتقاد کرد.
کد خبر: ۹۴۲۶۹۲
سقوط آزاد پنبه‌کاران گلستان

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین از گلستان، آیت‌الله سید کاظم نورمفیدی در دیدار با رئیس سازمان نظام دامپزشکی کشور گفت: در مرغداری‌ها سرمایه‌گذاری زیادی شده ولی فعالان این عرصه از شرایط راضی نیستند. باید فکری شود و این افراد احساس کنند که نگاهی به آن‌ها هست و این نگاه به میدان عمل بیاید.

وی افزود: گلستان مستعدترین استان برای توسعه کشاورزی است با این حال در مقایسه با گذشته عملکرد کشاورزان و مدیریت و سرمایه‌گزاری در این عرصه موفقیت چشمگیری ندارد.

نماینده ولی‌فقیه در استان گلستان تصریح کرد: نمونه مهم سرمایه‌گذاری در بخش تولید پنبه بود که اکنون از کم رنگ شده و یا از بین رفته است. درگذشته ۱۸۰ تا ۲۰۰ هزار هکتار و اکنون ۱۰ تا ۱۲ هزار هکتار پنبه در استان کشت می‌شود.

نورمفیدی گفت: امروز زمین‌ها تکه‌تکه شدند و نمی‌شود روی آن‌ها سرمایه‌گذاری و مدیریت کرد، کشاورز جان زمین را می‌گیرد تا خودش جان داشته باشد، این کشاورزی نیست. این در حالی است که پکپارچه سازی اراضی و مدیریت واحد به فراموشی سپرده شده است این کار باید از اراضی روستاها آغاز شود.

وی افزود: کشور و استان کم‌آبی هستیم و از زیرزمین آب را بیرون می‌کشیم و شالی می‌کاریم، این کار یعنی فاجعه. این آب‌ها که بی‌حساب از زیرزمین بالا می‌آید زنگ خطر است و باید جلوی آن را بگیریم.

نماینده ولی فقیه در استان گلستان خاطرنشان کرد: مردم باید با افزایش آگاهی عمومی، گرفتار تبلیغ سوء نشوند و رهنمودهای مسئولان را در عمل اجرا نمایند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها