نشست خبری دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری

باهنر: اگر کسی بگوید بودجه دفاعی نیاز نداریم، از روی ناآگاهی است

دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری درباره اظهارات هاشمی درخصوص بودجه دفاعی گفت: اگر کسی تصور کند تهدیدی سراغ ما نمی آید حتما نادان یا خائن است.
کد خبر: ۹۴۲۳۲۱
باهنر: اگر کسی بگوید بودجه دفاعی نیاز نداریم، از روی ناآگاهی است

به گزارش جام جم آنلاین از مهر، محمدرضا باهنر پیش از ظهر امروز در نشست خبری در جمع خبرنگاران با گرامیداشت یاد شهدای حادثه خونین منا، گفت: کسانی که ادعای خادم‌الحرمین بودن را کرده‌اند، به صورت رسمی دست در دست دشمن‌ترین دشمن اسلام یعنی رژیم نامشروع و تروریست صهیونیستی گذاشته و مسئولیت جنگ‌های نیابتی صهیونیست‌ها را در منطقه به گردن گرفته‌اند.

وی با اشاره به اینکه پنجه‌های خونین آنها در تمام منطقه و بخشی از آفریقا به چشم می‌خورد، افزود: از جهان اسلام توقع داشتیم که حداقل یک گروه حقیقت‌یاب تعیین می‌کردند تا ریشه این جنایت سعودی‌ها پیدا شود.

باهنر ادامه داد: هنوز عمدی بودن حادثه منا از سوی ما منتفی نیست و معتقدیم این جنایت، کلیدی برای جنایت‌های بعدی است.

دبیر کل جبهه پیروان خط امام و رهبری در ادامه درباره پیوستن دولت به FATF گفت: مسئله‌ FATF و موضوع مبارزه با پولشویی ده‌ها سال است که در کشور مورد بحث قرار دارد و در مجامع بین‌المللی هم این موضوع مطالبه می‌شود که ما به کنوانسیون بپیوندیم.

باهنر با بیان اینکه در مجلس هفتم و نهم قرار بود این اتفاق صورت گیرد، تصریح کرد: پیوستن به کنوانسیون‌ها، قوت‌ها و ضعف‌هایی دارد اما مهم این است که دیپلماسی کشور آنچنان حاذق و به روز باشد تا از کوچک‌ترین فرصت‌ها استفاده کرده و بزرگترین تهدیدها را دفع کند.

وی با اشاره به اینکه باید به مقررات بین‌المللی احترام بگذاریم، یادآور شد: باید مدیریت استراتژیک ما طوری باشد که بزرگترین تهدیدها را دفع کنیم، FATF هم در این باره مستثنی نیست، اما باید در نظر گرفت که وقتی ما به کنوانسیون مبارزه با پولشویی می‌پیوندیم، با سایر اعضای آن در برخی موضوعات اختلاف نظر داریم؛ مثل تروریست‌ شناختن جریان‌های تروریستی. ما بارها گفته‌ایم هر کس با منافع صهیونیست‌ها درگیر شود، ما به او کمک می‌کنیم در حالی که این دیدگاه با سایر اعضای FATF دارای دوگانگی است.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین با بیان اینکه در شرایط کنونی که ممکن است هر لحظه در این باره تجدیدنظر صورت گیرد، خاطرنشان کرد: بهتر است FATF به مجلس رفته و در آنجا مورد بررسی قرار گیرد تا اگر قرار است پیوستن به این کنوانسیون حواشی داشته باشد، این حواشی برطرف شده و منافع ملی ما حفظ شود.

باهنر ادامه داد: اینکه باید این مسئله به مجلس بیاید یا نه از آنجا که FATF مسئله خطیری است باید گفت هم مجلس و هم سایر مراکز باید روی آن بحث جدی کنند تا از فرصت‌های آن استفاده شود؛ مثل برجام که نظام می‌داند اگر به چه نقطه برسیم، آن زمان باید از برجام برگردیم و به دوران قبل از برجام برسیم. این نقطه در کلیت نظام تعریف شده است؛ درباره FATF هم این حد تعریف شده است.

وی درباره اظهارات رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره کاهش بودجه نظامی گفت: در مسائل اقتصاد کلان باید نسبت‌ها را متعادل در نظر بگیریم. باید درصد سهم هر بخش از امور کشور را از بودجه عمومی مدیریت کنیم.

باهنر ادامه داد: مدیریت کلان کشور با قوانین بودجه و قوانین توسعه انجام می‌شود. اگر کسی تصور کند در شرایط فعلی تهدیدی سراغ ما نمی‌آید، حتماً یا نادان است یا خائن. با وجود این همه دشمن علیه ما این گفتمان غیرعقلایی است.

باهنر افزود: اگر کسی بگویید تهدید می‌شویم اما ممکن است تهدید اقتصادی یا فرهنگی باشد، طبیعی است اعتبار باید به بخش اقتصادی تزریق شود یا برای سرمایه‌گذاری اعتبار بیشتری در نظر گرفته شود؛ این نوع اظهارنظرها اگر در یک سبد سیاسی نباشد، می‌توان از آنها هم برداشت منفی و هم برداشت مثبت کرد.

دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری گفت: چه آقای هاشمی و چه هر کس دیگر اگر بگوید بودجه دفاعی نیاز نداریم، از روی نا آگاهی است.

وی درباره همگرایی اصولگرایان در انتخابات ریاست جمهوری ۹۶ گفت: درباره همگرایی جبهه اصولگرایان یا جبهه انقلابیون نه تنها به رأی چهره‌هایی مانند آیت‌الله مصباح یزدی نیاز داریم، بلکه به کوچک‌ترین رأی هم احتیاج داریم. اعتقاد ما در مجموعه اصولگرایان این است که باید حول محور جامعه روحانیت جمع شویم؛ هر قدر محورها را متعدد کنیم، جمع شدن سخت‌تر خواهد شد.

باهنر درباره اظهارات سخنگوی جامعه روحانیت مبارز درباره رئیس دولت نهم و دهم، گفت: اینکه گفته شود به آقای احمدی‌نژاد و دوستانش نیاز نداریم، غلط است. اما اگر بگوییم که روی کاندیداتوری چه کسی می‌ایستیم، هنوز معلوم نیست. البته اینکه در انتخابات هم ۲۰ کاندیدا بخواهیم داشته باشیم، اول بدبختی ما است.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین درباره فیش‌های نجومی و خبرهایی مبنی بر واگذاری املاک توسط شهرداری گفت: فساد یک مسئله ملی و فراجناحی است بنابراین در برخورد با این مفاسد نباید دیدگاه سیاسی داشته باشیم.

وی افزود: ممکن است به بهانه انتخابات در این باره تیرهایی در تاریکی رها شود که نتیجه آن تشویش افکار عمومی و نوعی بداخلاقی بوده است در حالی که ممکن است در شهرداری، دولت دهم، یازدهم، قوه قضائیه و هر نهاد دیگری مسئله فساد به وجود آید که باید با آن ریشه‌ای برخورد کنیم.

باهنر درباره اجماع اصولگرایان بر روی چهره‌های جدید برای انتخابات عنوان کرد: بسیاری از عوامل برای انتخاب کاندیدای نهایی تأثیرگذار است، باید احتمال رأی‌آوری فرد را بر اساس پایش‌های کشوری بدهیم. حتی اگر فرد خوبی باشد اما رأی نداشته باشد، حمایت نمی‌کنیم. تحلیل این است که برخی اصولگرایان که خود را قبلاً آزمون زدند، اگر بخواهند در این دوره بازسازی شوند، کار دشواری است.

وی یادآور شد: ممکن است فردی مواضعش با ما جور نباشد، در این صورت حتی اگر رأی هم داشته باشد، از او حمایت نمی‌کنیم.

دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری درباره قراردادهای جدید نفتی معروف به IPC گفت: قراردادهای نفتی هم در مجلس و هم در دولت در حال بررسی است و برخی موارد آن به عرض رهبری رسیده است. عدم انعقاد برخی از این قراردادها روزانه میلیاردها دلار برای ما ضرر به دنبال دارد.

باهنر افزود: توصیه این است که وقتی می‌خواهیم قراردادی امضا کنیم، ضمن دقت داشتن نباید اصل قضیه را یاد ببریم. هر چقدر قراردادهای ما به عقب می‌افتد، باید خسارت آن را بپردازیم.

وی در توضیح این سخن غلامعلی حداد عادل که عنوان کرده در حال طراحی ساختار جدیدی برای اصولگرایان در انتخابات آینده هستیم، گفت: در تلاش هستیم تا ساختار انتخابات سال ۹۴ برای اصولگرایان را تقویت کنیم. در آن ساختار خانم‌ها نماینده‌ای نداشتند یا نماینده قشر کارگری در جمع اصولگرایان نبود، از این رو تلاش می‌کنیم این ساختار را ارتقا دهیم اما به دنبال تغییر ساختار و ایجاد یک ساختار جدید نیستیم.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین در پاسخ به اینکه اگر شب انتخابات به دوراهی احمدی‌نژاد ـ روحانی رسیدید، چه کسی را انتخاب می‌کنید؟ گفت: من سعی می‌کنم به دوراهی نرسم و به اسم‌های دیگر هم برسم؛ در حقیقت بازیگران سر دو راهی قرار می‌گیرند، کارگردانان به دوراهی نمی‌رسند.

باهنر در پاسخ به سؤال خبرنگاری مبنی بر اینکه شما چندی پیش عنوان کرده بودید که موسوی و کروبی شرط خروج از حصر را نپذیرفتند در حالی که دختر موسوی گفته است که دیداری در این باره از سوی شما صورت نگرفته است، گفت: این را از خود من هم سؤال می‌کردید من هر گونه دیداری را تکذیب می‌کردم، زیرا هیچ ملاقاتی در زمان حصر با موسوی و کروبی نداشتم و پیام‌ها و صحبت‌ها رسانه‌ای است.

وی تصریح کرد: پیام من رسانه‌ای بوده و معنای پیام رسانه‌ای این نیست که با هم بنشینیم و کباب بخوریم.

دبیرکل جبهه اسلامی مهندسین درباره احتمال عبور اصلاح‌طلبان از روحانی و معرفی ظریف به عنوان کاندیدای ریاست جمهوری گفت: اصلاح‌طلبان اگر به این نتیجه برسند که روحانی رأی نمی‌آورد، طبیعی است که از آن عبور کنند اما هفت تا هشت ماه آینده معلوم می‌شود که آیا از روحانی عبور می‌کنند یا نه؟

باهنر درباره اینکه دولت در مدت باقی‌مانده تا انتخابات چه اقداماتی باید انجام دهد تا مقبولیت پیدا کند؟ گفت: ما باید به دشمن نشان دهیم که اگر به جایی برسیم که مجبور باشیم، حتماً باید به قبل از برجام برمی‌گردیم، دولت هم باید این کار را انجام دهد.

وی تصریح کرد: دولت تا پایان سال اقداماتی انجام دهد که مردم عبور از رکود را حس کنند، فعالان اقتصادی و شرکت‌های دانش‌بنیان باید حس کنند که بوی رونق اقتصادی در فضای کشور پیچیده است.

دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری خاطرنشان کرد: بزرگترین چالش دولت در حال حاضر عبور از رکود و ایجاد اقتصاد فعال است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
روح الله
-
۱۸:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۶
۰
۰
بودجه دفاعی واجب است چون شغالی مثل امریكا وجود دارد

نیازمندی ها