رییس جهاد کشاورزی خوزستان خبر داد:

آغاز کشت پاییزه در زمین‌های خوزستان

فرماندار دزفول خواستار شد:

تعیین مرز هوایی برای رونق کشاورزی

فرماندار دزفول گفت: کشاورزی شمال خوزستان بدون برخورداری از مرز هوایی نابود خواهد شد که باید در این باره چاره‌ای اندیشیده شود.
کد خبر: ۹۴۲۲۸۷
تعیین مرز هوایی برای رونق کشاورزی

به گزارش جام جم آنلاین و به نقل از مهر، حبیب الله آصفی در حاشیه نشست کارگروه کشاورزی، آب و منابع طبیعی دزفول نسبت به عواقب عدم وجود مرز هوایی در دزفول هشدار داد.

وی افزود: این مسئله موجب افزایش قیمت محصولات می‌شود و سود حاصله عاید واسطه های حاضر در استان های شمالی کشور می شود که در نتیجه آن تولیدکنندگان دزفولی متضرر خواهند شد.

فرماندار دزفول تاکید کرد: در صورت مصوب نشدن ایجاد مرز هوایی شمال خوزستان در حوزه کشت با لطمات سنگین تری مواجه می‌شود.

آصفی ادامه داد: خسارات ناشی از سیلاب فروردین ماه امسال نیز از دیگر عواملی بود که تاثیر بسیار بدی در میزان برداشت و قیمت فروش محصولات شهرستان داشت که اگر این امر تداوم یابد یک فاجعه در بخش کشاورزی دزفول رخ خواهد داد.

وی با اشاره به طرح ۵۵۰ هزار هکتاری مقام معظم رهبری، توضیح داد: در وضعیت فعلی دزفول برخلاف سایر شهرستان ها با مازاد تولیدات کشاورزی مواجه است، بنابراین با زیرکشت رفتن زمین های طرح ۵۵۰ هزار هکتاری نیز با افزایش به شدت بی رویه ای مواجه خواهیم شد که در نتیجه بر کیفیت و روند فروش محصولات تاثیر بسیار بدی خواهد داشت.

فرماندار دزفول ابراز امیدواری کرد؛ این موضوع از طریق بولتن های خبری به گوش رهبری و ریاست جمهوری برسد تا چاره ای برای رفع مشکلات مذکور در بخش کشاورزی دزفول اندیشیده شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها