عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح کرد:

هجوم ریزگردها و ناتوانی مسئولان

مدیر عامل شرکت کشت و صنعت نیشکر امیرکبیر خوزستان از افزایش 30درصدی تولید شکر سفید در این شرکت نسبت به سال گذشته زراعی خبر داد.
کد خبر: ۹۴۱۷۶۹
ریزگردها مزارع نیشکر را عقیم کردند

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین از خوزستان، محمد فتحی مکوند گفت: در سال زراعی 95-94 حدود 791هزار تن نیشکر از سطح 9 هزار و 100 هکتار از اراضی این شرکت برداشت شد که از این میزان 81هزار تن شکر به ارزش یک هزار و 800میلیارد ریال تولید شد.

وی گفت: میزان تولید شکر در شرکت کشت و صنعت نیشکر امیرکبیر در مقایسه با تولید 57هزار تنی شکر در سال زراعی 94-93 حدود 30درصد رشد نشان می دهد.

فتحی مکوند ادامه داد: بهسازی شبکه های آبیاری و زهکشی، شناسایی نقاط ضعف و ایجاد انگیزه در نیروی انسانی کارآمد، شرایط مناسب آب و هوایی و اصلاح خاک را از دلایل افزایش تولید نیشکر و شکر در شرکت کشت و صنعت نیشکر امیرکبیر که در 45کیلومتری جنوب اهواز واقع شده است.

مدیر عامل شرکت کشت و صنعت نیشکر امیرکبیر خوزستان میانگین برداشت نیشکر در واحد سطح را در این شرکت 87تن در هکتار بیان کرد و گفت: این میزان عملکرد در واحد سطح در مقایسه با سال زراعی گذشته 30درصد افزایش داشته است.

وی تصریح کرد: بر اساس هدف‌گذاری این شرکت در سال زراعی 96-95 میانگین برداشت نیشکر در واحد سطح به یکصد تن در هکتار و تولید یک میلیون تن نیشکر از سطح 10هزار هکتار خواهد رسید.

فتحی مکوند متوسط برداشت نیشکر در واحد سطح در کوبا و برزیل که از کشورهای مطرح در تولید نیشکر جهان هستند را حدود 70تن در هکتار بیان کرد و گفت: این استان به دلیل بهره مندی از آب و آفتاب مناسب یکی از مناطق مستعد کشت نیشکر در جهان است.

وی بروز پدیده ریزگردها در سال‌های اخیر را یکی از مشکلات و چالش‌های تولید نیشکر در استان خوزستان عنوان کرد و افزود: ریزگردها به جهت آنکه عمل فتوسنتز در گیاه نیشکر را دچار اختلال می‌کند و سبب کاهش تولید و آفت می‌شود همواره یکی از دغدغه‌های مسئولان شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی بوده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها