دکتر مرتضی میرباقری در مراسم ختم داود رشیدی، آن مرحوم را جزیی از تاریخچه کشور دانست.
کد خبر: ۹۴۰۴۴۴
داود رشیدی جزئی از تاریخچه کشور ماست

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایسنا، معاون سیمای رسانه ملی در مسجد بلال صدا و سیما گفت: استاد داود رشیدی یکی از ستاره‌های درخشان هنر در تاریخ معاصر ایران است و هنرمندان ما همان‌طور که مطرح شد از طلایه‌داران حرکت اصیل فرهنگ و تاریخ و تمدن ایران هستند.

میرباقری سپس به شخصیت حقیقی و حقوقی زنده‌یاد داود رشیدی اشاره کرد و گفت: ایشان یک شخصیت هنری دارند و از این حیث که جزئی از تاریخچه کشور ما محسوب می‌شوند. ایشان متصل به دریای بی‌کران فرهنگ و تمدن ایران هستند و آن را ساخته‌اند و تا آینده‌های دور از سوخت و ظرفیت این هنرمند استفاده خواهد شد.

وی سپس یادآور شد: ما امروز در جامعه خود از یک ایرانیسم و قدرتی در کشور خودمان برخورداریم. دارای چند ده میلیون جوان و نیروی فعال هستیم و این از بی‌نظیرترین ظرفیت‌هایی است که در طول تاریخ داشته‌ایم. پیش از این، این ظرفیت و انرژی بی‌نظیر برای به پیروزی رسیدن انقلاب بزرگ آزاد شد و سپس به دنبال آن دفاع مقدس را شکل داد و امروز نیز یک بالندگی بزرگ داشته است. هنرمندان ما نیز در طول این سال‌ها تاثیرگذار بوده‌اند و امروز ایران یکی از امن‌ترین نقاط دنیاست و فرهنگ و تمدن ما از ظرفیت وافری برخوردار است. امیدواریم به برکت و یمن وجود هنرمندان در این دوره هم این ظرفیت از بالقوه به بالفعل یعنی شکوفایی برسد.

میرباقری در ادامه سخنانش یادآور شد: ما ظرفیت بزرگی داریم، با مراجعه به فرهنگ و تمدن‌مان متوجه می‌شویم تمدن ما مطالب هنگفتی را به ما داده است و جامعه هنری ایران در طول تاریخ، طلایه‌داران این ظرفیت عظیم هستند.

معاون سیما در پایان گفت: داود رشیدی عزیز از شخصیت‌هایی بود که عمر پربرکت خودش را در این مسیر درخشان دید. ما نیز نوید این را می‌دهیم و آمادگی این را داریم که مدافع شکوفایی استعدادهای هنرمندان باشیم و آن‌ها را مرتفع کنیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
یوسف
-
۰۳:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۳
۰
۰
اینها همه تعارفات است.تا وقتی كه داوود رشیدی زنده بود چه كسی حاضر بود زیر بغلش را بگیرد؟ایا كسی از مشكلاتش هیچ خبرداشت؟حالا هم اورا كرده اند پیراهن عثمان دست بردار نیستند.

نیازمندی ها