آیت الله هاشمی شاهرودی در دیدار رئیس رسانه ملی:

صداو‌سیما در خط مقدم جنگ نرم قرار دارد

آیت‌الله هاشمی‌شاهرودی در دیدار رئیس رسانه ملی با ایشان به نقش صداوسیما در ترویج فرهنگ انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: توجه به ابعاد مختلف فرهنگی و سیاسی جامعه دو مقوله مهم هستند که در رسانه ملی با حساسیتی خاص دنبال می‌شود.
کد خبر: ۹۴۰۲۹۱
صداو‌سیما در خط مقدم  جنگ نرم قرار دارد

ایشان گسترش تفکر وهابی و داعش در جهان را از جمله توطئه‌ها و جنگ نرم دشمن برشمرد و افزود: جنگ نرم دشمن علیه تشیع و اهل تسنن با ورود به مسائل اعتقادی رخ می‌دهد که در این میدان، صداو‌سیما در خط مقدم قرار دارد و رسالت سنگین‌تری را برعهده دارد.

آیت‌الله هاشمی شاهرودی تصریح کرد: جبهه بسیار گسترده‌ای پیش روی مردم قرار گرفته است که می‌توان از آن به‌عنوان یک جنگ تمام‌عیار یاد کرد.

وی مهم‌ترین معضل در جهان اسلام را رشد و نفوذ تفکر وهابی دانست و جریان تکفیری و داعشی را خطری بزرگ برای جهان به‌ویژه دنیای اسلام خواند.

آیت‌الله هاشمی‌شاهرودی منشأ شکل‌گیری تفکر وهابی‌گری را توطئه دشمنان برای مقابله با انقلاب اسلامی برشمرد و اظهار داشت: قبل از انقلاب اسلامی، تفکر وهابی محدود به مکانی خاص بود و ترویج نداشت اما با ظهور انقلاب و گسترش تفکر ناب انقلاب اسلامی در سراسر جهان اسلام، زمینه‌های تقویت و گسترش تفکر وهابی‌گری با هدف مقابله با انقلاب اسلامی فراهم شد و مورد حمایت دشمنان انقلاب و کشور قرار گرفت.

ایشان تخریب چهره انقلاب و روحانیت تشیع را از برنامه‌های دشمنان و طراحان تفکر داعشی و وهابی دانست و افزود: مستندات روشنی در خصوص این اهداف شوم وجود دارد که نشان می‌دهد همگی بر مبنای جلو‌گیری از رشد فرهنگ شیعی در سایر کشورها بوده است.

وی افزود: اندیشه ناب امام راحل (ره) به تمام دنیا صادر شده و تمام آزادگان جهان با این فرهنگ ناب آشنا هستند و باید نسبت به گسترش این موضوع با حضور صاحبان فضل و علم و کارشناسان متبحر از طریق رسانه ملی اقدام کرد.

آیت‌الله هاشمی شاهرودی با تأکید بر نقش و جایگاه صداو‌سیما به‌عنوان رسانه‌ای تأثیر‌گذار در عرصه جهانی گفت‌و‌گو در حوزه مباحثی که وحدت مسلمانان را در پی خواهد داشت، مورد تأکید قرار داد و خواهان ایجاد و تقویت چنین برنامه‌هایی به‌خصوص در حوزه برون‌مرزی شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها