سفیر ایران در مسکو خبر داد:

هیات تجاری سیصد نفره روسیه در راه ایران

معاون ارزی بانک مرکزی گفت: تسویه مبادلات تجاری به پول محلی نکته بسیار مهمی بود که در جلسه با روس ها مطرح و قبول شد.
کد خبر: ۹۴۰۲۳۳
امکان تسویه مبادلات به پول محلی بین ایران و روسیه فراهم شد

به گزارش جام جم آنلاین از خبرگزاری صدا و سیما، غلامعلی کامیاب در حاشیه مراسم امضاء تفاهم نامه بین بانک مرکزی ایران و روسیه افزود: یکی از نکات مهمی که در این جلسه مورد بحث و مبادله قرار گرفت بحث تسویه مبادلات تجاری به پول محلی بود که با توجه به سیاست های فعلی بانک مرکزی دولت و نظام این تسویه مورد قبول هر دو طرف قرار گرفت.

وی ادامه داد: از سیاست های فعلی بانک مرکزی و دولت گسترش پیمان های پولی است تا به این هدف مهم که تسویه با پول های محلی بین کشورهای مختلف است دست پیدا کنیم.

معاون ارزی بانک مرکزی افزود: در مورد روسیه این مبادلات با روبل و ریال انجام می شود و ما در گذشته چنین قراردادی داشته ایم.

وی درخصوص تشکیل کارگروه بانکی و مالی بین ایران و روسیه گفت: این کارگروه چند سالی است که بین دو کشور تشکیل شده و موانع و مشکلاتی که بر سر برقراری بین دو کشور وجود دارد را بررسی کرده و برطرف می کند.

کامیاب افزود: این جلسه چهارمین جلسه ای است که طی سال های اخیر برای گسترش روابط کارگزاری بین دو کشور تشکیل شده است.

وی درخصوص امضاء قرارداد بین بانک توسعه صادرات و یک بانک روسی گفت: این دو بانک قراردادی را امضاء کردند که قدم مثبتی در جهت گسترش روابط بانکی دو کشور است ولی ما به تلاش خود درباره گسترش روابط بیشتر بین بانک های دیگر ادامه خواهیم داد.

معاون ارزی بانک مرکزی افزود: یکی دیگر از مواردی که در این جلسه مورد توافق دو کشور قرار گرفت بحث همکاری های فنی و آموزشی در زمینه های مختلف برای استفاده از تجارب روسیه در زمینه هایی چون معاملات ارزی بورس بود و آنها امکاناتی را که در اختیار دارند، در اختیار ما قرار می دهند.این کمک ها فنی و آموزشی بوده و در زمینه استفاده از تجارب این کشور است.

کامیاب با اشاره به اینکه حدود 20 سال پیش اظهارنامه های ارزی وجود داشت افزود: با انتقال این تجارب ما از امکانات آنها استفاده می کنیم تا ببینیم می توانیم در کشور مورد استفاده قرار بدهیم.

وی درخصوص افتتاح شعبه گفت: اگر بانکی چه از طرف روس و چه از طرف ایران علاقمند به افتتاح شعبه باشد ما در جلساتی که در پی خواهیم داشت مطرح می کنیم اما هنوز بحث افتتاح شعبه پیش نیامده است.

معاون ارزی بانک مرکزی افزود: اگر بانک های ایرانی و روسی بخواهند بانک مشترکی تأسیس کنند ما حتماً حمایت های لازم را خواهیم داشت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
taktazan
-
۲۰:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۲
۰
۰
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ؛ علی صالح آبادی گفت: به منظور اجرای سیاست های بانكهای مركزی دو كشور (ایران و روسیه)كه اهتمام جدی برای افزایش روابط بانكی دارند،بانك مركزی جمهوری اسلامی ایران، بانك توسعه صادرات ایران و بانك مركزی روسیه نیز یك بانك را به عنوان نماینده به منظور برقراری روابط دوجانبه بانكی معرفی كرده اند.

وی افزود : خوشبختانه با سیاستهای خوب بانكهای مركزی دو كشور، توافقنامه هایی امضا و شرایط صادرات كالای ایرانی به روسیه فراهم شده است.

صالح ابادی ادامه داد: همكاریها با بانك های روسی در سطح بسیار خوبی در حال انجام است و زمینه بهتر همكاریها فراهم می شود و این آمادگی را داریم كه با سایر بانكهای روسیه نیز همكاری كنیم.

مدیرعامل بانك توسعه صادرات ایران در معرفی این بانك به نمایندگان كشور روسیه اظهار كرد: بانك توسعه صادرات ایران كه به عنوان اگزیم بانك ایران شناخته شده است ، وظیفه توسعه تعاملات اقتصادی دو كشور را می تواند بر عهده بگیرد.

وی افزود: ما علاوه بر فعالیت های معمول خود، شركت «مدیریت خدمات صادرات» را با همكاری بانك كشاورزی و بانك توسعه تعاون راهاندازی كرده ایم؛ این شركت وظیفه دارد تا به افزایش تعاملات اقتصادی، صادرات و واردات دو كشور كمك كند تا اقدامات اقتصادی راحت تر و بهتر انجام شود.

صالح آبادی با اشاره به فعالیت های شركت «مدیریت خدمات صادرات» گفت: این شركت در مرحله نخست از طرف دولت ماموریت دارد تا حجم مراودات اقتصادی ایران و روسیه را گسترش دهد. همچنین قرارداد همكاری این شركت با یكی از بزرگترین فروشگاه های زنجیره ای روسیه نهایی شده تا محصولات ایرانی از این طریق در روسیه به فروش برسند.

وی ادامه داد : علاوه بر این یك پایگاه اطلاعرسانی برای معرفی محصولات ایرانی به صورت 20 زبانه تا یك ماه آینده راه اندازی میشود تا كالاهای ایرانی بتوانند در روسیه معرفی و عرضه شوند.

مدیرعامل بانك توسعه صادرات گفت : ما در حوزه بانكی و هم در چارچوب فعالیت این شركت این آمادگی را داریم كه با طرف روس همكاری كامل داشته باشیم.

http://www.iribnews.ir/fa/news/1280433/%D8%A7%D9%85%D8%A7%D8%AF%D9%87-%D9%87%D9%85%DA%A9%D8%A7%D8%B1%DB%8C-%D8%A8%D8%A7-%D9%87%D9%85%D9%87-%D8%A8%D8%A7%D9%86%DA%A9-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%B1%D9%88%D8%B3%DB%8C%D9%87-%D9%87%D8%B3%D8%AA%DB%8C%D9%85
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها