از شرکت اپل به علت فریبکاری و نقض قوانین حمایت مصرف کننده ایالت کالیفرنیا شکایت شده است و شاکیان خواهان پرداخت غرامت شده اند.
کد خبر: ۹۳۹۳۴۸
آیا صفحه لمسی آیفون ۶ بیماری زا است؟

به گزارش جام جم آنلاین ، در این شکایت، شاکیان عده ای از کاربران گوشی های iPhone 6 و iPhone 6 Plus هستند که مدعی وجود اشکال در طراحی گوشی ها هستند که موجب توقف عملکرد صفحه لمسی این گوشی ها می شود و طی دادخواستی شرکت اپل را تحت تعقیب قضایی قرار دادند.

وجود اشکال در عملکرد صفحه لمسی گوشی های iPhone هفته گذشته در قالب مقاله ای تحت عنوان «بیماری لمسی» توسط شرکت iFixit در وب منتشر شد.

براساس دادخواست کاربران، شرکت اپل از مدت ها قبل نسبت به این عیب که معمولا پس از ظاهر شدن یک نوار خاکستری روی صفحه نمایش گوشی پدیدار می شود، آگاهی داشته، اما از اصلاح آن خودداری کرده است.

کلیک نوشت شاکیان علت این عیب را عدم استفاده اپل از لایه محافظ فلزی برای حافظت از اجزای مرتبط با حسگرهای صفحه لمسی گوشی عنوان کردند. این شیوه طراحی قبلا در گوشی های iPhone 5 نیز مورد استفاده قرار گرفته است.

در این دادخواست که به دادگاه سن خوزه واقع در ایالت کالیفرنیا تقدیم شد، آمده است:گوشی های iPhone به دلیل عیب موجود در صفحه نمایش لمسی، فاقد کارآیی لازم به عنوان گوشی هوشمند هستند.

شرکت اپل در طول ۹ ماه اول سال مالی جاری، ۱۶۶٫۴ میلیون عدد گوشی iPhone مجموعا به مبلغ ۱۰۸٫۵ میلیارد دلار به فروش رسانده است.

شرکت اپل هنوز هیچ گونه اظهارنظری در رابطه با این دادخواست نکرده است و مردم و رسانه‌ها با علاقه این خبر را پیگیری می کنند تا از نتیجه‌ی این دادخواست مطلع شوند.لازم به ذکر است که شرکت اپل یکی از گرانترین برندهای تولید محصولات الکترونیکی در دنیاست و این شکایت باعث برانگیختن توجه از جنس متفاوتی به این شرکت شده‌ است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
سعید
-
۲۳:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۹
۰
۰
كسی میخواد گوشی هوشمند خوب بخرد فقط سامسونگ گالاگسی اس ۷ اچ كه ضد آب و ضد گرد و غبار است و پیشرفته و مدرن من دارم خیلی هم راضی هستم
sh
-
۰۷:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۰
۰
۰
بهتر نیست تیتر خبر با متن خبر همخوانی داشته باشد ؟؟؟

نیازمندی ها