به بهانه ۱۳ شهریور؛ روز تعاون

قفل بیکاری جوانان را کدام بخش باز می‌کند؟

نماینده مردم پلدختر و معمولان در مجلس شورای اسلامی گفت: بیکاری دغدغه اصلی خانواده ها و جوانان پلدختر است و هر خانواده دو جوان تحصیلکرده و بیکار دارد.
کد خبر: ۹۳۹۳۴۴
آزادراه 3 هزار نفر را بیکار کرد

به گزارش خبرنگار جام جم‌ آنلاین از لرستان، سید حمیدرضا کاظمی اظهار داشت: توسعه اقتصادی و عدالت اجتماعی در جنوب لرستان کم‌رنگ است به نحوی که هر خانواده پلدختری یک یا دو جوان تحصیلکرده و بیکار دارد که این واقعا عمق محرومیت منطقه را می رساند.

وی افزود: احداث آزادراه «خرم‌زال» سبب از بین رفتن بسیاری از مشاغل خدماتی محور پلدختر شد و 3هزار نفر را بیکار کرد در حالی که این شهر ظرفیت های توسعه‌ای فراوانی دارد.

کاظمی با تاکید بر ظرفیت‌های لرستان در بخش نفت، گاز، موادمعدنی، کشاورزی، باغداری و نیروی انسانی فعال تصریح کرد: شهرستان پلدختر گنج ظرفیت‌های توسعه‌ای لرستان است که اگر به آنها توجه می‌شد هم اکنون این شهرستان در بیشتر زمینه‌ها توسعه‌یافته بود.

وی افزود: در بیشتر نقاط شهرستان علی رغم داشتن 5رودخانه دائمی، کشاورزی همچنان به صورت دیم انجام می‌شود که این خود سطح تولیدی را کاهش داده و کمبود امکانات مربوطه‌ باعث بی‌انگیزگی کشاورزان شده است.

نماینده مردم پلدختر و معمولان در مجلس با اشاره به مراحل تکمیل پالایشگاه نفت گفت: در صورت تامین شرایط ظرفیت پالایشگاه به 100هزار بشکه افزایش پیدا کند. در این رابطه تعیین سرمایه‌گذار و هماهنگی با وزیر نفت انجام شده است.

کاظمی با اشاره به کیفیت برتر آهک هیدراته پلدختر در کشور عنوان کرد: با توجه به بررسی های صورت گرفته و با استفاده از تکنولوژی های نوین می‌توان از آهک هیدراته شهرستان کاغذ ضد آب تولید و آن را به عنوان «برند» پلدختر تبلیغ کرد.

وی با بیان اینکه شرکت ایمیدرو طبق مصوبه دولت موظف به سرمایه گذاری واشتغالزایی در پلدختر است یادآورشد: در جلسه ای که با ریاست این شرکت داشته ایم نسبت به احداث کارخانه تولید کاغذ از آهک هیدراته پلدختر که برند کشوری هم دارد به توافق رسیدیم.

کاظمی با بیان اینکه جانمایی این پروژه با حضور سرمایه گذاران،کارشناسان و مدیرکل صنعت معدن تجارت در پلدختر انجام شده ادامه داد:در نیمه دوم مهرماه کار کلنگ زنی این پروژه انجام می شود،ظرفیت تولیدی این کارخانه60هزارتن که 500شغل هم ایجاد می کند.

نائب رئیس کمیسیون شوراها وامور داخلی مجلس خاطرنشان کرد: به عنوان نماینده مردم پلدختر و معمولان پیگیر مسائل و مشکلات شهرستان در سطح وزارتخانه ها وسازمان ها هستیم و از هر تریبونی برای بیان ظرفیت ها و محرومیت های مردم استفاده می کنیم ولی کار اجرایی توسط دولت انجام می شود که امیدواریم با تعامل و وحدتی که در بین استاندار و نمایندگان استان وجود دارد شاهد اتفاقات خوبی در شهرستان‌های محروم باشیم.

حسن نجفوند - خبرنگار جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
لرستانی
-
۱۳:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۹
۰
۰
اگر آزاد راه خرم آباد پل زال مردم را بیكار كرد در عوض جاده خطرناك پل دختر هم عده زیادی را به كام مرگ كشید!
محمد.. شریف
-
۰۲:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۰
۰
۰
جناب كاظمی لطفا در مورد كارخانه سیمان هم كه قرار بود احداث شود . خبری بدهید 8 سالی از وعده آغاز به ساخت آن میگذرد و پولش را هم از مردم به عنوان سهام گرفته اند . فعلا هم دفتر مركزی گویا.؟ تغیر محل داده وآدرس یا تلفنی از آن در دسترس نیست . گویا با محیط زیست مشكل دارند . ظاهرا ..؟ لطفا اگر اطلائی دارید سهامداران را در جریان بگذارید تشكر..
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها