نائب قهرمان المپیک در رشته پرتاب نیزه یکی از ورزشکارانی است که کاملا از دل فقر بیرون آمده است.
کد خبر: ۹۳۸۸۰۸
نایب قهرمان پرتاب نیزه المپیک موفقیتش را مدیون "یوتیوب" است!

به گزارش جام جم آنلاین ، این ورزشکار اهل کشور بسیار فقیر آفریقایی کنیاست و جولیاس یگو نام دارد. او نه مربی داشت و نه محلی برای تمرین. شگفت آور اینکه دارنده مدال نقره المپیک 2016 حتی نیزه ای برای پرتاب کردن در رشته خودش نداشته و نیزه هایش را خودش می ساخته است. نکته بسیار شگفت آور دیگر اینکه او اصول پرتاب نیزه را خودش یاد گرفته و از طریق یوتیوب یاد گرفت چگونه در رقابت های مختلف نیزه پرتاب کند. او در المپیک با پرتابی به طول 88.24 مدال نقره گرفت.

این ورزشکار 27 ساله کنیایی در مصاحبه ای اعلام کرده بود که علاقه اش به رشته پرتاب نیزه از وقتی شروع شد که مسابقات قهرمانان بزرگی چون یان ژلزنی اهل چک و آندرس تورکیلدسن نروژی را از یوتیوب دنبال می کرد. جالب اینجاست یگو از همان زمان تصمیم گرفت که در این حرفه نه تنها به کمک یک مربی حرفه ای بلکه به وسیله همین ویدیو ها فعالیت کند. کار او به صورت جدی با کسب مدال برنز در مسابقات قهرمانی قاره آفریقا شروع شد. بعد از آن در سال های 2012 و 2014 نیز موفق به کسب مدال طلا در این بازی ها شد. او در راه رسیدن به المپیک لندن با پرتاب 81 متر و 81 سانتی متر حتی رکورد خودش را هم شکست.

این ورزشکار بی شک می تواند الگویی برای تمام ورزشکاران ایرانی باشد که پس از بازگشت از المپیک و کسب نتایجی ضعیف همه چیز را به دیگران نسبت می دهند اما کوچک ترین ایرادی به کار خود وارد نمی کنند!

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۱ انتشار یافته: ۴
محمدرضا
-
۱۲:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۸
۰
۰
احسنت گل گفتی
شعبون بامخ
-
۱۳:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۸
۰
۱
آفریقایی ها ژنتیكشون واسه دوومیدانی خوبه ، ما باید از ژاپنی ها كه با تلاش و برنامه ریزی و البته ژنتیك نه چندان مناسب برای قهرمانی، كه میتونن بدرخشن الگو برداری كنیم.
َAllen
-
۰۲:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۱
۰
۱
واقعا كارش محشر بوده و عالی،ولی شمایی كه میگی ورزش كارای ایرانی هم اینو الگو قرار بدن اول سعی كنید یوتوب رو از فیلتر در بیارید بعد نصیحت كنید
ساسان
-
۱۰:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۳
۱
۰
اقا الگو بگیر از هر كس و هرجا دلت خواست بگیر
یوتیوب فیلتره الهی شكر فیلترشكن انواع و اقسامش هست از ما بهتر میدونید
اینها رو نگفتم مسولیین و تبرئه كنم اما این مطلب بر میگرده به خواستن و همت و اراده شخص
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها