معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور در تالار رودکی تهران در جریان اولین روز از برگزاری دهمین جشنواره ملی موسیقی جوان قرار گرفت.
کد خبر: ۹۳۸۴۸۹
ظرفیت‌های جشنواره جوان به ارکسترهای دولتی اضافه می‌شوند

به گزارش جام جم آنلاین از مهر، علی مرادخانی عصر روز یکشنبه ۷ شهریور ماه بعد از اجرای تعدادی از هنرمندان شرکت‌کننده در بخش ویژه موسیقی دستگاهی ایران جشنواره موسیقی جوان در جمع خبرنگاران با ابراز خرسندی از اضافه شدن این بخش به جشنواره بیان کرد: یکی از بخش‌های بسیار مهم و جالب توجهی که به این دوره از جشنواره اضافه شده، بخش موسیقی دستگاهی ایران است که امروز شاهد برگزاری آن هستیم.

معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر اهمیت حضور بزرگان موسیقی در این جشنواره، افزود: بسیاری از هنرمندان و استادان صاحب‌نام عرصه موسیقی به عنوان داور در این بخش حضور دارند که این موضوع به تنهایی می‌تواند افتخاری بزرگ برای شرکت‌کنندگان در جشنواره باشد.

وی ادامه داد: اجرای برنامه در حضور بزرگان موسیقی ایران که به عنوان داور در این دوره از جشنواره حضور دارند، می‌تواند افتخاری بزرگ برای تک‌تک شرکت‌کنندگان باشد. من امیدوارم با کیفیتی که از برگزاری جشنواره موسیقی جوان می‌شناسم، شاهد دوره‌ای پویا و پرمخاطب نسبت به دوره‌های گذشته باشیم. من معتقدم برگزاری چنین جشنواره‌هایی می‌تواند ضمن تقویت بنیه‌های ارزشمند موسیقی ایرانی بر تربیت نسل فرهیخته موسیقی کشور اثرگذار باشد.

معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا از ظرفیت‌های موجود جشنواره موسیقی جوان در جشنواره موسیقی فجر سال جاری نیز استفاده خواهد شد یا خیر؟ توضیح داد: به طور حتم ما نه تنها از این ظرفیت‌ها در جشنواره موسیقی فجر استفاده خواهیم کرد، بلکه از این منظر می‌توانیم به ماجرا نگاه کنیم که شرکت‌کنندگان در این دوره از جشنواره می‌توانند به عنوان اعضای آینده ارکستر موسیقی ملی کشورمان مشغول به فعالیت شوند. به اعتقاد من چنین رویدادی می‌تواند سرآغاز ورود هنرمندان جوان به ارکسترهای دولتی و عرصه‌های حرفه‌ای دیگر باشد و مطمئن باشید در این راه معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از هیچ کوششی در این زمینه دریغ نخواهد کرد.

دهمین جشنواره ملی موسیقی جوان که از روز یکشنبه هفتم شهریور ماه در تالار رودکی کار خود را آغاز کرده، تا روز بیست و چهارم شهریور ماه در بخش‌های مختلف میزبان هنرمند شرکت‌کننده در گروه‌های سنی مختلف خواهد بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها