معاون رئیس جمهور خبر داد:

20 میلیون گردشگر در راه ایران

نخستین اجلاس وزرای گردشگری مجمع گفت‌وگوهای کشورهای آسیایی امروز و فردا در تبریز برگزار می‌شود و در این اجلاس برخی وزرای 34 کشور عضو این مجمع به همراه کارشناسان این حوزه به بحث و تبادل نظر در زمینه گردشگری می‌پردازند.
کد خبر: ۹۳۸۴۸۱
فرصتی برای تبریز 2018

به گزارش جام‌جم، از این اجلاس به عنوان یکی از پیش‌زمینه‌های رویداد تبریز 2018 نام برده می‌شود و مسئولان این کلانشهر که به عنوان پایتخت گردشگری اسلامی در سال 2018 انتخاب شده است، می‌توانند با برنامه‌ریزی درست قدم بزرگی را برای شناساندن تبریز و جذب گردشگر انجام دهند.

اولین قدم‌های بین‌المللی برای تبریز 2018

دبیر نخستین اجلاس وزرای گردشگری مجمع گفت‌وگوهای کشورهای آسیایی با اشاره به این‌که اجلاس فوق برای اولین بار در حوزه کشورهای آسیایی و به میزبانی تبریز برگزار می‌شود، گفت: از این اجلاس می‌توان به عنوان اولین قدم‌ها برای بین‌المللی کردن و شناساندن رویداد تبریز 2018 نام برد.

مرتضی آبدار تاکید کرد: اعضای این مجمع در حال حاضر کشورهای ایران، تایلند، چین، اندونزی، مالزی، ژاپن، کره جنوبی، لائوس، بنگلادش، سریلانکا، قزاقستان، قرقیزستان، تاجیکستان، عربستان، کویت، قطر، عمان، امارات متحده عربی، بحرین، روسیه، کامبوج، برونئی، مغولستان، بوتان، هند، پاکستان، افغانستان، سوریه، میانمار، ویتنام، فیلیپین، سنگاپور و ترکیه هستند و بیشتر این کشورها در سطوح مختلف از جمله سطح وزرا، سفرا و هیأت‌های گردشگری در این اجلاس حاضر می‌شوند.

وی این اجلاس را برای تمام کشور حائز اهمیت دانست و افزود: ایران بویژه شهرهای تاریخی کشور می‌توانند در سال‌های آینده میزبان گردشگران آسیایی باشند و هم‌اکنون نیز شاهد حضور بسیاری از گردشگران آسیایی در ایران هستیم و این کشورها سهم بالایی از گردشگران خارجی ایران را به خود اختصاص داده‌اند.

آبدار ادامه داد: بر همین اساس مجمع گفت‌وگوی همکاری آسیا یکی از ساختارهایی است که می‌توان با استفاده از آن برای توسعه جایگاه گردشگری در کشور و استان آذربایجان‌شرقی گام‌های بلندی برداشت.

این مقام مسئول تصریح کرد: امیدواریم این نوع اجلاس و همایش‌ها در کشور افزایش پیدا کند و بخصوص شهرهای تاریخی و مطرح ایران از نظر گردشگری همکاری بیشتری با یکدیگر داشته باشند.

تلاش برای توانمند کردن بخش خصوصی

معاون عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی و نماینده استاندار در نخستین اجلاس وزرای گردشگری مجمع گفت‌وگوهای کشورهای آسیایی نیز در این زمینه گفت: مهم‌ترین هدفی که در این اجلاس دنبال می‌شود، ارتباط دادن بخش خصوصی شاغل در گردشگری و سرمایه‌گذاران استان با هیأت‌های کشورهای عضو است تا شاهد شکوفایی گردشگری در کشور و استان باشیم.

محمدصادق پورمهدی، افزود: در تبریز نیز اهداف متفاوت‌تری را در این اجلاس تعقیب می‌کنیم که از آن جمله می‌توان به شناساندن ظرفیت‌های گردشگری استان و تبریز برای جذب گردشگر از این کشورها و بهبود زیرساخت‌های گردشگری با استفاده از جذب سرمایه‌گذار اشاره کرد.

وی تصریح کرد: بر همین اساس در حاشیه این اجلاس جلسات متعددی پیش‌بینی شده و برگزار خواهد شد و بخصوص این که تلاش داریم سرمایه‌گذاران استان، فعالان آژانس‌های گردشگری، هتل‌داران و شرکت‌های هواپیمایی نیز جلسات منظمی را با هیأت‌های کشورهای مختلف برگزار کنند.

وی تاکید کرد: برگزاری این اجلاس با نام تبریز فرصت بسیار خوبی برای اثبات آمادگی آذربایجان‌شرقی به منظور میزبانی رویدادهای مهم ملی و بین‌المللی است و با افتتاح مرکز همایش‌های بین‌المللی تبریز تا پایان امسال این آمادگی را با قدرت بیشتری اعلام خواهیم کرد.

به دنبال گردشگر بیشتر هستیم

شهردار تبریز نیز با اشاره به تلاش برای جذب گردشگر در سطح بین‌المللی، گفت: برگزاری این اجلاس می‌تواند تبریز را در سطحی وسیع‌تر رسانه‌ای کرده و در حاشیه این اجلاس به دنبال جذب گردشگر بیشتری برای استان و تبریز هستیم.

صادق نجفی، تصریح کرد: شهرداری تبریز در این زمینه در کنار دولت قرار دارد و همکاری لازم را با دولت انجام دادیم تا ضمن کمک به عملیاتی شدن اهداف رئیس‌جمهور، تبریز نیز در دنیا بیش ‌از پیش مطرح شود.

وی ادامه داد: ورود گردشگر بیشتر یکی از دغدغه‌های صنعت گردشگری ایران است بخصوص در تبریز که میزبانی پایتخت‌های گردشگری کشورهای اسلامی را خواهیم داشت، باید سعی کنیم با استفاده از ظرفیت این نوع از همایش‌ها، به هدف اصلی خود برسیم.

نجفی عنوان کرد: مطرح کردن بیشتر نام تبریز به عنوان یک کهن شهر تاریخی با ظرفیت‌های جذاب گردشگری و کمک به رشد زیرساخت‌ها با استفاده از سرمایه‌گذاری خارجی را می‌توان از اهداف شهرداری تبریز در حاشیه این همایش دانست.

بیانیه تبریز در اولین روز اجلاس

یکی از بخش‌های مهم اجلاس که به شناخت بیشتر از تبریز در سطح جهانی کمک می‌کند، صدور بیانیه‌ای با عنوان «بیانیه تبریز» است که پیش‌نویس آن تهیه شده و امروز در این اجلاس خوانده می‌شود تا مورد تصویب اعضای اجلاس قرار ‌گیرد. این بیانیه به نام این کلانشهر ثبت خواهد شد و استفاده تبلیغاتی از این بیانیه می‌تواند قدم بزرگی برای جذب گردشگر در سال 2018 باشد.

علی فرهاد

جام‌جم تبریز

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
mehrdad@gmail.com
-
۱۱:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۸
۰
۰
باسلام
وباتشكر از مسئولین به ویژه مسئولین دلسوز شهر تبریز، تبریز شهرزیبایی است ولی پروژه های گردشگری دراین شهر بسیار كم می باشد ومحدود به ایجاد موزه شده است ومثلا پارك ائل گولی شهر تبریز خیلی قدیمی بوده ومسئولین كه سر كار آمده اند فقط وظیفه نگهداری و وسعت دادن آن را داشته اند. پروژه ای نظیر ائل گولی كه باتوجه به بسیار كم بودن فضای سبز درتبریز ساخته نشده است همین ائل گولی در قسمت قراملك یا حكم آبادكه بیشتر زمینهای این قسمت درتملك شهرداری می باشد نیز ساخته شود چه اشكالی دارد اصلا" شبیه هم نیز ساخته شود چه اشكالی داردكه باتوجه به درخت كاری كوه عون ابن علی و ائل گلی، بودن چنین پاركی دراین قسمت مثلث حفظ هوای پاك شهر تبریز را تضمین خواهد كرد.ونگوییم بودجه نداریم كه اگر می توانستیم دوسال هزینه میلیاردی بجای كاشت گل لاله 20روزه رو درتبریز جمع كنیم صددرصد می توانستیم چنین كارهایی راانجام دهیم وقتی از بالای كوه زیبای امام زاده عون ابن علی شهر تبریز رانگاه می كنیم به محدود بودن فضای سبز تبریز پی میبریم ولی بانگاه كردن از شیشه هواپیما به شهر تهران متوجه بزرگی وتعداد زیاد بودن فضای سبزهای زیبای این شهر خواهیم بود وضمنا"خواهشا"مسئولین به داد ارك علی شاه تبریز نیز برسند وزیباسازی اطراف این اثر تاریخی هم قكر بكنند باتشكر فراوان.

نیازمندی ها