تخصیص 8 هزار میلیارد تومان به حوزه سلامت

لاریجانی : از دولت گلایه دارم

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: از دولت به علت تأخیر در اجرای قانون واگذاری طرح‌های نیمه تمام حوزه بهداشت و درمان به بخش خصوصی گلایه دارم.
کد خبر: ۹۳۸۳۵۶
لاریجانی : از دولت گلایه دارم

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از فارس، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در بیست و سومین اجلاس رؤسای دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی سراسر کشور که امروز در وزارت بهداشت و درمان برگزار شد، اظهار داشت: باید انصاف داشت که پس از پیروزی انقلاب در بخش بهداشت و درمان یک حرکت مستمر و تکاملی داشتیم.

وی افزود: موضوع بهداشت روستا از نظر تعداد پزشک، متخصص و تجهیزات بهتر شده است آمارها هم در برخی بخش‌ها بسیار خوب و در برخی موارد متوسط است.

رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین تصریح کرد: در بخش بهداشت و سلامت طرح‌های نیمه‌تمام باید به بخش خصوصی واگدار شود که چندی پیش این موضوع در مجلس به تصویب رسید البته باید گفته شود که کل بودجه عمرانی ما 20 هزار میلیارد تومان است.، لذا این مبلغ تنها برای اتمام طرح‌های کلنگ‌خورده می‌رسد.

وی بر همین اساس اضافه کرد: من از دولت گله دارم که خیلی زودتر باید در حوزه واگذاری این طرح‌ها به بخش خصوصی قانون می‌نوشت حال که این قانون نوشته شده باید عزمی برای آن به کار گرفته شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه اظهار داشت: آمارها در حوزه بهداشت و سلامت نشان می‌دهد در برخی از بخش‌ها بسیار خوب و برخی دیگر متوسط هستیم. به عنوان مثال از نظر واکسیناسیون سه‌گانه از بین 191 کشور دنیا ایران در رتبه نخست قرار دارد. همچنین از هر هزار نفر از بین 210 کشور ایران در رتبه 26 قرار دارد. همچنین مرگ و میر کودکان زیر 5 سال از بین 197 کشور رتبه 86 و در نوزادان بین 140 کشور در رتبه 76 قرار داریم که در این رابطه باید بگویم بسیاری از کشورها در رتبه‌های نخست قرار دارند که ما در یک رقابت قرار گرفتیم که حرکت نسبتا خوبی را داریم.

لاریجانی ادامه داد: در حال حاضر در یک شرایطی قرار داریم که بهتر است چند کار را دنبال کنیم که یکی از این کارها این است که اکنون با توجه به اینکه در نظام جدید سلامت قرار داریم و با فرض وجود پشتوانه مالی یک آسیب‌شناسی در نظام بهداشت و سلامت داشته باشیم. همچنین نقاط مثبت و منفی در این بخش را باید ببینیم و بخش‌هایی که آسیب وجود دارد برطرف شود.

رئیس قوه مقننه در بخش دیگری از سخنان خود یادآور شد: در آستانه لایحه برنامه ششم اگر یک ارزیابی در حوزه بهداشت و سلامت داشته باشیم به اعضای کمیسیون بهداشت کمک می‌شود تا عدم تعادل‌ها و مشکلات رفع شده و نقاط مثبت در این حوزه تقویت شود.

لاریجانی همچنین خاطرنشان کرد: یکی از مشکلات و سوء مدیریت‌هایی که در کشور وجود دارد این است که چون خدمات و هزینه به موقع به مردم پرداخت نمی‌شود، مردم در این رابطه ناراضی هستند. مانند خرید تضمینی گندم. چراکه گندم‌کاران محصولی که با زحمت یک سال پرورش دادند به دولت می‌فروشند ولی پس از دو سال هزینه آن به آنها پرداخت می‌شود. در بخش بهداشت و سلامت نیز همینگونه است که البته یک روش نادرستی است که پول خدمات خود را دیر دریافت می‌کنند. همانگونه که در احادیث آمده وقتی کسی خدمتی انجام می‌دهد باید قبل از اینکه عرق او خشک شود اجرت او را بدهیم در همه زمینه‌ها به ویژه بهداشت و سلامت این موضوع باید رعایت شود.

وی با بیان اینکه فضای بهداشت و سلامت به سمت اصلاح می‌رود، تاکید کرد: ولی در این زمینه باید از حالت میلی و وصله پینه‌ای درآید.

رئیس مجلس شورای اسلامی بر همین اساس اضافه کرد: در مجلس مبلغ 8 هزار میلیارد تومان به وزارت بهداشت برای سلامت اختصاص دادیم که از این گردنه عبور کنند. چرا که باید یک سلامت روحی برای گردانندگان حوزه سلامت وجود داشته باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۶
بهنام یاس
-
۱۶:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۷
۰
۰
آقای لاریجانی بسه یكی به نعل یكی به میخ، خودت میدونی الان باید كدوم طرفی بوزی؟
همی
-
۱۷:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۷
آقا بهنام همش به نعله ، خواستن بگن مثلا به میخم هست.
سامی
-
۱۹:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۷
۰
۰
شما بفرمایید چه كسی از دولت گله نداره؟
همی
-
۲۰:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۷
۰
۰
جناب آقای لاریجانی ، چه عجب ، در زمان دولت قبل ، هفته ای نبود كه به دولت نتوپید ، آَشنا بازی كه نمی كنید.
محمد
-
۰۳:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۸
۰
۰
حقیقت اش موندیم ابوالفضلو قبول بكنیم یا اینكه دم اقا خروسه را...عمرمون هم داره تموم میشه این مسولین باز هم برای خودشون دارن حرف میزنند...
رحیمی
-
۰۷:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۸
۰
۰
جناب لاریجانی !! ولی مردم هم از شما و هم از دولت گلایه دارند!

نیازمندی ها