نمایشگاه 'مسند مستانگی' تازه ترین هنرنمایی های جواد بختیاری با خط ایرانی (نستعلیق) است و بسیار مورد استقبال هنرمندان از جمله غلامحسین امیرخانی قرار گرفت.
کد خبر: ۹۳۷۸۱۷
امیرخانی بر «مسند مستانگی» نشست

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از روابط عمومی نمایشگاه «مسند مستانگی»، این رویداد روز گذشته در شرایطی کار خود را آغاز کرد که استقبال اساتید نامی این رشته و علاقه مند به آثار این هنرمند پیشکسوت کم نظیر بود.

35 اثر از هنر دست این خوشنویس ،خلق شده در هفت ماه گذشته در گالری «نقش و خط» رونمایی شد و غلامحسین امیرخانی، اسرافیل شیرچی، محمد حیدری، داوود نیکنام، علی شیرازی و امیراحمد فلسفی به تماشا آمدند.

حضور ناموران خوشنویسی فرصتی شد تا حضور هنرآموزان و جوانان خوشنویس سعی کردند در حاشیه این نمایشگاه، نمونه آثار خود را به اساتید حاضر نشان داده و از دیدگاه شان بهره ها ببرند.
ترکیب بندی های خاص و تنوع قلم، از ویژگی های اصلی آثار بختیاری در این نمایشگاه به شمار می آیند که هرکدام با تذهیب هایی چشم نواز، نظر مخاطبان و اساتید کهنه کار خط-نقاشی را به خود جلب کرد.
جواد بختیاری، دارنده رتبه استادی در نستعلیق است که از وی به عنوان مبین نسبت های طلایی در خط ایرانی (نستعلیق) یاد می شود وی تا کنون بجز نمایشگاه هایی که در نقاط مختلف کشور داشته، آثارش را در آمریکا، آلمان، فرانسه، انگلستان، ترکیه، اتریش، سوئیس، ایتالیا نیز به نمایش گذاشته است.
همچنین جایزه بزرگ فستیوال جهانی خوشنویسی امارات در سال 1383، فستیوال جهانی خوشنویسی تهران در سال 1376 از جمله موفقیت های این هنرمند است.

نکته قابل توجه دیگر درباره آثار این نمایشگاه آن است که بختیاری در آن ها از مرکب های قدیمی که از پوست گردو ساخته می شوند استفاده کرده و همچنین کاغذها با کمترین اسید فرآوری شده اند.
نمایشگاه «مسند مستانگی» همه روزه تا 15 شهریور از ساعت 10 صبح تا 20 در گالری «نقش و خط» دایر است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها