تورم سالانه به بخش بهداشت و درمان نیز سرایت کرد؛ بر این اساس داروهای داخلی سالانه ۱۰ تا ۱۲ درصد افزایش قیمت دارند اما این مسئله در مورد داروهای خارجی صادق نیست.
کد خبر: ۹۳۷۷۶۶
افزایش 12 درصدی قیمت داروها

به گزارش جام جم آنلاین و به نقل از مهر، حسن قاضی زاده هاشمی به مناسبت بزرگداشت هفته دولت و پس از افتتاح طرح‌های عمرانی در خراسان رضوی در نشستی کوتاه با خبرنگاران دلایل افزایش نرخ دارو را تشریح کرد.

وی افزود: داروهای تولید داخل براساس قانون، هرسال ۱۰ تا ۱۲ درصد افزایش قیمت دارند که این افزایش به جهت تورم است. اما داروهای خارجی نباید افزایش نرخ داشته باشند و افزایش قیمت آنها تخلف محسوب می‌شود.

وزیر بهداشت با اشاره به بدهی بیمه‌ها گفت: بدهی بیمه‌ها خیلی طولانی شده است و دولت نیز یک اصلاحیه بودجه را پیشنهاد کرده تا بتواند از طریق فروش اوراق مالی، هشت هزار میلیارد تومان بدهی بیمه‌ها را تامین کند که مجلس به آن رای مثبت داد.

وی با ابراز امیدواری از فرصت فراهم شده،افزود: دولت باید هرچه سریعتر این اوراق را به پول تبدیل کرده و در اختیار بیمه سلامت قرار دهد.

قاضی زاده هاشمی گفت: در مورد افزایش تخت‌های بیمارستانی ما تلاش‌های زیادی کرده‌ایم و برای مشهد حرف هم زیاد زده شده اما هنوز اقدامی نشده است.

وی افزود: باید تا چندماه آینده صبر کنیم و ببینیم نتیجه جلسات مشترک آستان قدس، وزارت بهداشت چه خواهد شد، بنده در این خصوص امیدوارم که نتیجه خوبی حاصل شود اما مطمئن نیستم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
صدا
-
۱۳:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۶
۰
۰
خدا لعنت كند كسی را كه از مریضی دیگران نان در می آورد ان هم با گران كردن دارو و ویزیت
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها