رئیس کمیسیون امنیت‎ ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: جنگنده‎های روسیه صرفا توقفی را با هدف سوختگیری در پایگاه نوژه همدان انجام دادند که این موضوع در چارچوب استراتژی مصوب مبارزه با گروههای تروریستی و با توجه به بعد مسافت حرکت آنها از روسیه به سمت سوریه وعراق به ضرورت صورت پذیرفته است.
کد خبر: ۹۳۷۷۲۱
توقف جنگنده‎های روسیه در نوژه، در چارچوب استراتژی مصوب مبارزه با گروههای تروریستی بود

علاءالدین بروجردی در گفت‎وگو با جام جم آنلاین، پیرامون احتمال تشکیل یک ائتلاف شرقی در آینده با محوریت جمهوری اسلامی ایران – روسیه و سایر کشورهای منطقه، در مقابل اتحادهای نظامی همچون ناتو ابراز داشت: جمهوری اسلامی ایران بمنظور مبارزه با پدیده شوم تروریسم، از تمامی ظرفیتهای خود استفاده کرده و در آینده آنها را بکار خواهد گرفت.

وی تصریح کرد: مبارزه با تروریسم، سیاست دائمی جمهوری اسلامی خواهد بود.در یک سال اخیر با توجه به بحران تحمیلی به دو کشور سوریه وعراق از طرف ایالات متحده و همپیمانان اروپایی و منطقه‎ای کاخ سفید، ایران متقابلا از ظرفیتهای مشترک بین خود و دولت روسیه نسبت به مقابله با تهدید تروریسم استفاده می‎کند.

بروجردی در ادامه افزود:عملا اتاق فکر و اتاق عملیات مشترک بین تهران – مسکو - دمشق – بغداد در یک سال اخیر فعال بوده و خروجی آن هم همان طور که ملاحظه می‎کنید تغییر منحنی داعش و سایر گروههای تروریستی از سیر سعودی به سیر نزولی است وآنچه که در سوریه وعراق اتفاق افتاد، نشان دهنده یک همکاری مشترک است.

وی در مورد حضور جنگنده‎های روسی در پایگاه نظامی نوژه گفت: یکی از ضرورتها این این بود که جنگنده‎های روس در خاک ایران به دلیل طولانی بودن مسیر سوخت‎گیری کنند و این درخواست هم شورای عالی امنیت ملی مصوب شد لذا بر اساس این مصوبه هم عمل شد.

بروجردی در پاسخ به سوالی مبنی براحتمال در اختیار قرار دادن دیگر پایگاههای نظامی در آینده نزدیک به روسیه اظهار داشت: اولا پایگاهی به روسیه واگذار نشده است. جنگنده‎های روسیه صرفا توقفی را با هدف سوختگیری در پایگاه نوژه همدان انجام دادند که؛ این موضوع در چارچوب استراتژی مصوب مبارزه با گروههای تروریستی و با توجه به بعد مسافت حرکت آنها از روسیه به سمت سوریه وعراق به ضرورت صورت پذیرفته است.

وی در پایان خاطر نشان کرد: بنده تصورنمی‎کنم نیاز بر اقدامی دیگر برای این منظور وجود داشته باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۴
میرزایی
-
۱۰:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۶
۰
۰
باسلام و احترام
ممنون بابت مطالب مفیدتون
افتخار ما آشنایی با شماست
امیدواریم روزی باگروه شما همكاری داشته باشیم
http://Agahi90.ir
رسانه آگهی90
محمد
-
۱۰:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۶
۰
۰
این تصمیم استراتژیك نبود یه خیانت آشكار در حق كشور بود كه بالاخره خائنین از چنگ مردم در نمیرن حتی شاه هم با اون قدرتش جرائت این خیانت آشكار رو نداشت.
روح الله
-
۱۳:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۶
تصمیم با نظام بوده و خواهد بود // شاه خر كیه كه مقایسه میكنی ل
یه ایرانی
-
۱۴:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۶
میشه بدونم بر طبق چی داری میگی خیانت متخصص؟









فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها