یکی از مقامات وزارت کشور افغانستان می‌گوید در دانشگاه امریکایی شهر کابل، صدای تیراندازی به گوش رسیده است.
کد خبر: ۹۳۷۱۱۱
تیراندازی و انفجار در دانشگاه آمریکایی کابل

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از پرس تی وی ، افراد مسلح به این دانشگاه حمله کردند و صدای انفجار و تیراندازی از این منطقه به گوش رسیده است.

هنوز اطلاعات بیشتری درباره این خبر در دسترس نیست.

یکی از دانشجویان این دانشگاه در تماس تلفنی با خبرگزاری فرانسه گفت: «من به همراه دیگر دانشجویان داخل کلاس درس‌مان گیر افتادیم. من صدای انفجار و تیراندازی شنیده‌ام.»

یکی از مقامات افغانستان گفت: «چندین فرد مسلح به دانشگاه امریکایی در کابل حمله کردند و گزارش‌هایی از تیراندازی و انفجار منتشر شده است.»

وی افزود: «آنها داخل دانشگاه هستند و چندین استاد خارجی به همراه چند صد دانشجو آنجا هستند.»
گفته می‌شود که این حمله انتحاری بوده و هدف آن دانشگاه امریکایی افغانستان بوده است. دو مهاجم انتحاری مقابل در ورودی دانشگاه خود را منفجر کردند.
هشت مهاجم مسلح با سلاح سبک و سنگین در حال تیراندازی و درگیری با نیرو های امنیتی هستند .
یک مسئول امنیتی اعلام کرد چند مهاجم انتحاری نخست یک خودرو پر از مواد منفجره را منفجر کردند و سپس چند مهاجم در تلاش اند تا داخل محوطه دانشگاه شوند، ولی محافظین دانشگاه توانسته اند تا کنون مانع ورود آنها شوند.

به گفته یکی از نیرو های پلیس حاضر در محل انفجار تعداد زخمی ها بسیار زیاد است ولی مسئولین امنیتی تاکنون در این باره اظهار نظر نکرده اند.

مسعود حسینی عکاس خبرگزاری اسوشیتدپرس در توئیترش کمک خواسته و نوشته است که «ما در داخل دانشگاه گیر کرده ایم و شاید این آخرین پیامم باشد. »

همچنین ، تردد خودروها در منطقه دارالامان کابل متوقف شده است.

این دومین بار در روزهای اخیر است که کارکنان و اساتید این دانشگاه هدف حمله افراد مسلح قرار می‌گیرند.

در تاریخ هفتم آگوست (17 مرداد) افراد مسلح دو استاد دانشگاه، یک امریکایی و یک استرالیایی را در کابل ربودند که هنوز از سرنوشت آنها خبری در دست نیست.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها