یک بازیگر سینما و تلویزیون با اشاره به اینکه محتوا و سناریو، نقش اساسی را در آثار قرآنی برعهده دارد، گفت: مهمترین ویژگی فیلمسازان قرآنی، داشتن ایمان به قرآن است و از این رو خصلت تاجرپیشگی با این حیطه همخوانی ندارد.
کد خبر: ۹۳۶۴۵۸
سینمای قرآنی فیلمساز تاجرپیشه نمی‌خواهد

به گزارش جام جم آنلاین، کریم اکبری مبارکه، بازیگر سینما و تلویزیون در گفت‌وگو با ایکنا درباره شاخصه‌های سینمای قرآنی این‌گونه اظهار نظر کرد: در این باره اظهار نظرهای متعددی وجود دارد که هر کدام به نوعی بخشی از واقعیت را مد نظر قرار می‌دهد. من نیز در این عرصه نظر خود را دارم، اما تاکیدی بر جامع بودن آن ندارم. در ضمن تعریفی که از سینمای قرآنی دارم متناسب با فرهنگ خودمان است و به هیچ وجه توصیفاتم، فیلم‌های خارجی را شامل نمی‌شود.

وی افزود: فیلم قرآنی از دیدگاه من کاری است که محورش مهر و محبت باشد، به این شرط که برخی الزامات کشورمان هم در آن مد نظر قرار گیرد. منظور اینکه صرف ارائه پیام قرآنی نمی‌تواند تعیین کننده این باشد که اثری قرآنی است، چون نگاه به ظواهر هم در این میان نقش و جایگاه خاص خود را دارد. با توجه به این توضیح، پوشش، گفتار و دیگر ابزارهای تصویری یک کار سینمایی هم برای یک فیلم قرآنی نقش مکمل را ایفا می‌کند.

اکبری مبارکه گفت: وقتی از ظاهر و حجاب در فیلم قرآنی سخن رانده می‌شود، منظور تنها حجابی نیست که ما از خانم‌ها انتظار داریم، بلکه آقایون نیز باید پوشش اسلامی مورد نظر را داشته باشند. همچنین حجاب آنها باید در بحث کلامی نیز رعایت شود. مطلب دیگری که باید از آن به عنوان شاخصه نام ببرم، به شرایط فیلمساز برمی‌گردد، یعنی کسی که در این حوزه فعالیت می‌کند باید نسبت به موضوعات قرآنی دغدغه داشته باشد.

وی درباره نقش فیلمنامه هم در فیلم‌های قرآنی چنین اظهار نظر کرد: مهمترین ویژگی یک فیلم قرآنی سناریوی آن کار است. برای همین من آنچنان به نقش هنرپیشه برای رونق سینمای قرآنی معتقد نیستم، بلکه باور دارم در این حوزه باید کارهایی تولید شود که غنای مفهوم، ویژگی اصلی کار باشد. در این شرایط است که مطمئناً کارهای مورد نظر از کیفیت لازم بهره خواهند برد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها