دادگاه عالی ورزش فرجام‌خواهی روس‌ها از محرومیت ورزشکاران‌شان در بازی‌های پارالمپیک ۲۰۱۶ را رد کرد.
کد خبر: ۹۳۶۴۴۴
روسیه از حضور در پارالمپیک محروم شد

به گزارش جام جم آنلاین ، دادگاه عالی ورزش تصمیم کمیته بین‌المللی پارالمپیک (IPC) مبنی بر محرومیت حضور ورزشکاران روسی از حضور در بازی‌های پارالمپیک 2016 ریو را مورد تأیید قرار داد و فرجام‌خواهی روسیه را رد کرد. به این ترتیب ورزشکاران روسی از حضور در این بازی‌ها که از دو هفته آینده به میزبانی ریوی برزیل آغاز خواهد شد، حضور نخواهند داشت.

آژانس جهانی مبارزه با دوپینگ (WADA) پس از مشخص شدن دست داشتن دولت روسیه در برنامه دوپینگ ورزشکاران این کشور در یک دوره چهار ساله که نتیجه تحقیقات پروفسور ریچارد مک‌لارن بود، درخواست محرومیت روسیه از حضور در بازی‌های المپیک و پارالمپیک 2016 را مطرح کرده بود.

طبق این گزارش اکثر نمونه‌های ادرار گرفته شده از ورزشکاران روسی که در المپیک‌های تابستانی و زمستانی از اوایل سال 2011 تا آگوست 2015 شرکت داشته‌اند، دستکاری شده است، البته در نهایت کمیته بین‌المللی المپیک (IOC) با محرومیت کامل روسیه از حضور در بازی‌های المپیک ریو موافقت نکرد و مجوز حضور ورزشکاران پاک این کشور در بازی‌های المپیک ریو را صادر کرد.

پروفسور ریچارد مک‌لارن با جمع‌آوری مستندات و مدارک بیشتری از دوپینگ سیستماتیک ورزشکاران روسی که ردپای دولت این کشور هم در آن دیده می‌شود، کمیته بین‌المللی پارالمپیک را متقاعد کرد که حداقل جلوی حضور ورزشکاران پارالمپیکی روسیه در بازی‌های پارالمپیک ریو را بگیرد. IPC نیز در نهایت محرومیت کامل کاروان پارالمپیکی روسیه در بازی‌های پارالمپیک ریو را اعلام کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها