گونتر اوکر هنرمند آلمانی 44 اثر چاپی خود را که با الهام از 30 غزل حافظ با عنوان کرنش به حافظ تولید کرده بود را موزه هنرهای معاصر تهران اهداء کرد.
کد خبر: ۹۳۶۴۳۹
اهدای 44 اثر از هنرمند آلمانی به موزه هنرهای معاصر تهران

به گزارش جام جم آنلاین، به نقل از روابط عمومی موزه هنرهای معاصر تهران؛ 44 اثر 120در80 و 33 اتود از آثار گونتر اوکر،هنرمند آلمانی که بر اساس غزلیات حافظ شیرازی تولید شده است را پس از رونمایی در حافظیه شیراز و برگزاری نمایشگاه در نگارخانه تار و پود مرکز اسناد و کتابخانه ملی فارس در شیراز و نمایش این آثار در موزه امام علی (ع) در تهران (اردیبهشت و خرداد ماه سال جاری) و همچنین نمایش این آثار در شهر دوسلدورف آلمان ، این آثار توسط این هنرمند به موزه هنرهای معاصر تهران اهداء شد.

گونتر اوکر؛ هنرمند 82 ساله آلمانی از هنرمندان گروه «زیرو» است که تمایلات شرقی و عرفانی در آثار او مشهود است و در زمان حضور در ایران تحت تأثیر فرهنگ و هنر ایران و از جمله حافظ قرار گرفت و وقتی به آلمان برگشت به تأثیر از غزلیات حافظ و با تمرکز بر 30غزل از این شاعر ایرانی 44 اثر نقاشی آکریلیک، رنگ روغن و چاپ با عنوان"کرنش به حافظ" تولید کرده است.

نخستین نمایشگاهی که از گونتر اوکر در ایران برگزار شد، نمایشگاه "زخم‌ها و پیوندها" با مجموعه ای از آثار این هنرمند آلمانی بود که سال 1391 در موزه هنرهای معاصر تهران برگزار شد

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها