از چند کیلو بال مگس تا کلیه آقا داماد!

با خط قرمزهای مهریه آشنا شوید

یک محضر ساده و حضور بزرگان 2 خانواده: لازم نیست یک دفتر و محضرخانه آنچنانی را در نظر بگیرید برخی از این محضرخانه‌ها با پیشنهاد اتاق عقد مجزا، سفره عقد مفصل، نیروی خدماتی پذیرایی‌کننده از مهمانان، عکاسی و فیلمبرداری و... کلی از شما پول می‌گیرند، دل به این پیشنهادها ندهید، از طرفی تعداد مهمانانی که قرار است برای این اتفاق مهم دعوت شوند هم طبیعتا خیلی زیاد نباید باشد حضور بزرگان دو خانواده کافی است.
کد خبر: ۹۳۵۹۲۱
چند پیشنهاد ویژه مهریه ای برای جیب خانواده عروس و داماد

به گزارش جام جم آنلاین ، در این روز هیچ‌کس به اندازه عروس خانم حاضر در مجلس گل نیست، ولی بالاخره در عکس یادگاری که سال‌ها قرار است بماند یک دسته گل در دست عروس خانم زیبایی را دو چندان می‌کند حواستان باشد امروزه زیبایی در سادگی است.

آینه‌ای مخصوص شما

آینه و شمعدان و البته در کنار آن قرآن، اصلی‌ترین و اولین مورد از خرید عروس و داماد به حساب می‌آید که خیلی از بزرگ‌ترها پیشنهاد می‌کنند برای هر عروس و داماد اختصاصی باشد یعنی عروس خانم و آقای داماد در زمان عقد آینه اختصاصی خودشان را داشته باشند، این پیشنهاد خیلی خوبی است اما متاسفانه برخی با تاکید بر نقره بودن یا کنسولی بودن آینه و شمعدان و... همین جوری الکی الکی چند میلیون می‌گذارند روی دست آقا داماد! چشم و همچشمی نکنید!

نشان عشق

به این حلقه‌ها می‌گویند نشان عشق و تعهد، کسی نمی‌گوید نشان پولداری و باکلاسی،‌ خیلی‌ها با حلقه‌های چند ده میلیونی اکنون از هم جدا و افسرده شده‌اند و از طرف دیگر کم نیستند کسانی که با یک رینگ ساده سال‌های سال با عشق و تعهد در کنار هم زندگی کرده‌اند. فراموش نکنیم حلقه گرانقیمت حتما زیبا نیست، تجربه ثابت کرده زیبایی حلقه بستگی به طراحی آن دارد؛ گاهی یک حلقه ساده بسیار زیباتر از یک حلقه گرانقیمت و پر از جواهر است.

کالسکه و لیموزین!

معمولا در میان خانواده زوج بالاخره یک کارمند رسمی وجود دارد، کارمندی که نهاد یا سازمانی که در استخدام آن بوده یا هست، خدماتی مثل سالن پذیرایی و برگزاری مراسم دارند، آنها بهترین گزینه هستند، با حداقل قیمت و بهترین کیفیت غذا‌های شام عروسی لازم نیست حتما چند مدل باشد یا چند مدل شیرینی و... اما اگر به سالن بخش خصوصی رفتید باز هم فریب و گول پیشنهادهای وسوسه‌کننده آنها را نخورید، از بادکنک‌آرایی و میوه‌آرایی و آتش بازی و... گرفته تا اجاره کردن کالسکه و لیموزین و... شما به جیب‌تان نگاه کنید و ببینید اولویت زندگی‌تان چیست؟ با اجاره کردن یک کالسکه و لیموزین آیا اتفاقی می‌افتد؟

بخش شیرین عروسی

همه ما در طول زندگی‌مان چیزی که زیاد خورده‌ایم کیک و شیرینی است ولی این کیک با بقیه فرق می‌کند قرار است عروس و داماد آن را برش بدهند و کلی عکس بگیرند، یکی از ویژگی‌هایی که کیک عروسی را از دیگر کیک‌ها متمایز می‌کند تعداد طبقات آن است. همین جا بگوییم کیک که برج نیست بگوییم هرچه تعداد طبقاتش بیشتر باشد باکلاس‌تر است و دارای پنت‌هاوس و... است، ولی چیزی که در این تصمیم گیری تاثیر دارد تعداد مهمانان و کیفیت کیک است همین و بس!

آرایشگر یا جراح تغییر چهره

سعی کنید که چهره‌تان چه در مورد آقا داماد و عروس خانم طوری باشد که ده سال دیگر فرزندان‌تان بعد از دیدن عکس عروسی‌ شما نگویند بابا یا مامان این که شما نیستی! عنوان آرایشگاه یعنی مکانی که در آن به زیبایی و آرایش چهره می‌پردازند؛ نه این‌که سه روز شما تشریف ببرید و دست آخر در روز عروسی حتی نزدیکان‌تان هم شما را به زور به جا بیاورند، نهایت هنر و توان یک سالن زیبایی این است که بتواند زیبایی‌های خدادادی شما را برای ارائه بهتر و مشخص‌تر آشکار کند.

سفره‌ای بدون تجمل و ظاهرسازی

این سفره عقد هم برای خودش داستانی است، امروزه در همین پایتخت چند صد مزون و... وجود دارد که سفره‌های چند میلیونی عقد برای عروس دامادها پهن می‌کنند، سفره عقد هشت جزو اصلی و همیشگی داشته، نه چیزی بیشتر و نه کمتر: گردو، بادام، فندق، نان سنگک، نقل، اسپند، تخم‌مرغ و البته کلام‌الله مجید، اینها یک سفره عقد کامل است به هزار و یک ادای دیگر دل ندهید.

مهم‌ترین لباس عمرمان

تردیدی نداریم که عروس خانم و آقا داماد می‌خواهند در شب عروسی‌شان از هر نظر بهترین باشند از جمله پوشش و لباس‌شان، اولین نکته در این رابطه پیش از اقدام به خرید این است که شما در این لباس بیش از هر شب و مراسم دیگری باید راحت باشید، راحتی هم در سادگی است، دوم این که بسیاری از همین تولیدکنندگان کت و شلوار دامادی و دوزندگان لباس عروس بر تن ما ایرانی‌ها لباس‌شان بهتر می‌نشیند، لازم نیست از روی آخرین مدل غربی و مجله‌های مد خارجی بگردید و نمونه‌ای را انتخاب کنید که فروشنده کلی منت‌ سرتان بگذارد و کلی هم پول از شما بگیرد و آخر سر هم چیزی که می‌پوشید با‌ آنچه در عکس‌های خارجی دیده‌اید زمین تا آسمان تفاوت داشته باشد!

یادگاری که در این گنبد دوار...

چند صباحی که شما ان شاء الله به خیر و خوشی زندگی کنید دیگر کسی یادش نمی‌آید شب عروسی شما شام چه خورده یا پذیرایی و... چطور بوده است تنها چیزی که از مهم‌ترین شب زندگی‌تان به یادگار می‌ماند و می‌توانید آن را به بچه‌ها و حتی نوه و نتیجه‌هایتان هم نشان دهید، عکس و فیلم مراسم است. پس نمی‌خواهیم بگوییم این موضوع مهم را دست کم بگیرید یا حذفش کنید، اما واقعا برخی حواشی در این بخش عروسی قیامت می‌کند با سر زدن به چند آتلیه می‌بینید که چقدر پیشنهادهای عجیب و غریب دارند. از عکس اسپرت و رسمی و... بگیریم تا سفر به کویر و شمال و دریا و اسب سواری و انواع دکور داخل آتلیه و باغ و... پیشنهاد ما یک آتلیه خوب بدون این حواشی است که یک یادگاری خوب برای شما از بهترین شب زندگی‌تان باقی بماند.


ضمیمه چاردیواری - الهام لایقی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
كارمند مفلس
-
۱۳:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۱
۰
۰
واقعا بعد از مدتها كسی یادش نیست جشن عروسی كجا بوده شام چی خورده فقط چیزیكه میماند دنیایی قرض و بدهی برای زوج جوان ماتا 3 سال بعد بدهی جشن عروسیمونو میدادیم چرا كه بزرگترها میخواستند از همه نظر بهتر باشد چشم در بیار باشد كه همه ش شد قرض و وام
مریم
-
۲۱:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۳
۰
۰
به خدا ما اصلا به دنبال تجملات و سفره عقد و عروسیه انچنانی نیستیم درك میكنیم چقدر هزینه ها بالاست و این چیزا خوشبختی نمیاره.....ولی متاسفانه خواستگار نیست اصلا

نیازمندی ها