جوانی که توسط ماموران پلیس تهران دستگیر شده بود تاکنون به بیش از 60 فقره موبایل قاپی اعتراف کرده است.
کد خبر: ۹۳۵۴۵۲
موبایل قاپ حرفه‌ای تهران دستگیر شد +عکس

به گزارش جام جم آنلاین از پلیس آگاهی تهران بزرگ، ساعت 00:30 بامداد هجدهم مرداد ماه مأمورین کلانتری 148 انقلاب در حین گشت زنی در خیابان جمالزاده – بلوار کشاورز به سرنشینان یک دستگاه موتورسیکلت طرح هوندا 125 مشکی مشکوک شده و به آنها دستور ایست می دهند، اما سرنشیان موتورسیکلت اقدام به فرار می کنند.

در تعقیب و گریز پلیس و سرنشینان هوندا 125، مأمورین موفق به دستگیری ترک نشین موتور شده اما راننده ی آن با رها کردن موتورسیکلت اقدام به فرار از محل می کنند.

همزمان با دستگیری متهم و انتقال وی به کلانتری، احدی از شهروندان که جهت طرح شکایتش در خصوص موبابل قاپی به کلانتری مراجعه کرده بود، بلافاصله متهم را به عنوان سارق گوشی تلفن همراهش مورد شناسایی قرار داد.

مالباخته به کارآگاهان گفت: چند ساعت پیش در خیابان مطهری در حال صحبت کردن با گوشی تلفن همراه خود بودم که ناگهان همین شخص از یک دستگاه موتورسیکلت هوندا 125 مشکی پیاده شد؛ چند لحظه پس از آن بود که ناگهان متهم در حالیکه بنده کماکان در حال صحبت کردن با تلفن همراه بودم، از پشت سر اقدام به قاپیدن گوشی تلفن همراه از دستم نمود و به سرعت با موتورسیکلتی که چند 10 متر جلوتر منتظرش ایستاده بود، از محل متواری شد.

متهم که پس از شناسایی توسط شاکی پرونده چاره ای جز بیان حقیقت نداشت، صراحتا به سرقت گوشی تلفن همراه مالباخته اعتراف و عنوان داشت که گوشی های مسروقه را جهت فروش به همدست متواری از محل دستگیری تحویل داده است.

پرونده در پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ

با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع موبایل قاپی و به دستور بازپرس شعبه چهارم دادسرای ناحیه 6 تهران، پرونده جهت رسیدگی در اختیار پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

تحقیقات پلیسی

در همان تحقیقات اولیه کارآگاهان اطلاع پیدا کردند که متهم قصد داشته تا با ارائه اطلاعات اشتباه و اعلام سن 17 سالگی مانع از شناسایی خودش توسط پلیس شود اما کارآگاهان در بررسی سوابق متهم موفق به شناسایی وی بعنوان یکی از مجرمین سابقه دار بنام «محسن. الف» (23 ساله) شدند که بارها به اتهام سرقت و نزاع دستگیر و روانه زندان شده است.

«محسن. الف» که در برابر کارآگاهان و پس از شناسایی توسط دهها مالباخته (بیش از 60 مالباخته) که تمامی آنها مشخصات ظاهری متهم را نیز در زمان طرح شکایت دقیقا اعلام کرده بودند (جوانی حدودا 20 ساله با قدی کوتاه)، چاره ای جز اعتراف و بیان حقیقت نداشت، صراحتا به دهها فقره موبایل قاپی در مناطق مختلف شهر تهران بویژه در سهروردی، بهشتی، ولیعصر، انقلاب، مطهری، هفت تیر، مفتح و ... اعتراف کرد و افزود: در بیشتر سرقت ها من از موتور پیاده می شدم؛ در یک لحظه گوشی تلفن همراه را از دست افراد چنگ می زدم و پس از سرقت، با موتور از محل متواری می شدیم.

«محسن. الف» که اعتیاد شدیدی به مصرف «شیشه» نیز دارد، ضمن اعتراف به سرقت های کیف قاپی نیز عنوان داشت: مدارک شناسایی داخل کیف ها را در معابر عمومی و خیابان رها می کردیم و پول ها و گوشی های تلفن همراهِ داخل آنها را نیز برای خودمان بر می داشتیم.

سرهنگ کارآگاه محمد نادربیگی، رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ با اعلام این خبر، افزود: با توجه به اعتراف صریح متهم به دهها فقره موبایل قاپی، شناسایی دهها مالباخته و به جهت شناسایی سایر شکات و مالباختگان، دستور انتشار بدون پوشش تصویر متهم از سوی مقام محترم قضایی صادر شده است لذا از کلیه شکات و مالباختگانی که موفق به شناسایی تصویر متهم شدند دعوت می شود تا جهت پیگیری شکایات خود به نشانی پایگاه سوم پلیس آگاهی در خیابان سهروردی شمالی – خیابان خرمشهر – میدان نیلوفر مراجعه نمایند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها