نخست وزیر ترکیه در تازه ترین موضع گیری رسمی کشورش دربارۀ بحران سوریه از امکان گفتگو با بشار اسد سخن گفت.
کد خبر: ۹۳۵۰۴۱
نخست وزیر ترکیه: می توانیم با اسد گفتگو کنیم

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از پایگاه شبکه خبری العالم، بن علی یلدریم، نخست وزیر ترکیه، گفت که می توان بشار اسد، رییس جمهور سوریه، را یکی از طرف های دورۀ انتقالی در سوریه دانست.

"اسکای نیوز عربی " به نقل از یلدریم نوشت: «بخواهیم یا نخواهیم، اسد امروز یکی از فعالان منازعه در سوریه است و می توان دربارۀ دورۀ انتقالی با وی گفت وگو کرد».

یا وجود این، بن علی یلدریم با طرح این ادعا که اسد نمی تواند بخشی از آینده سوریه باشد، یادآور شد که ترکیه در 6 ماه آینده نقشی فعال تر در زمینه برخورد با موضوع جنگ در سوریه ایفا خواهد کرد تا این کشور بر اساس قومیت ها و مسائل نژادی تقسیم نشود.

وی دربارۀ حمله هوایی ارتش سوریه به مواضع کردها در حسکه در شمال شرق سوریه نیز گفت: «دمشق دریافته کردها برای سوریه نیز تهدید هستند».

ترکیه نگران آن است که قدرت یافتن بیشتر کردهای مسلح در سوریه باعث حمایت بیشتر آنان از شورش کردها در ترکیه شود که فعالیتشان پس از شکست آتش بس میان گروه های مسلح و حکومت در سال گذشته از سر گرفته شده است. رابطه نزدیک نیروهای کرد سوری با حزب کارگران کردستان ترکیه (پ‌ ک‌ ک) دلیل این نگرانی است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
یك ترك
-
۲۲:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۰
۰
۰
از سه كانتون كردی دو كانتون در حسكه و شمال رقه به هم وصل شده اولویت اول ارتش سوریه و مقاومت باید این باشد با حمله به شهر الباب و رسیدن به مرز نباید اجازه دهد كانتون سوم به اینها وصل شود و كردها بتوانند اعلام استقلال كنند
آمریكا هدف فعلی كوتاه مدت خود را نه سرنگونی اسد كه بلكه وصل كردن سه كانتون كردی به هم قرار داده تا تمام مرزهای سوریه با تركیه به كنترل كردها در آمده و زمینه رسیدن آنها به دریای مدیترانه فراهم شود و در وهله دوم از این منطقه زمینه حمایت از پ ك ك و تجزیه تركیه بصورت رسمی فراهم شود البته امریكا لاف بركناری اسد را برای روحیه دادن به تروریستها و منحرف نمودن افكار حزب الله می زند علت هم ناتوانی در این هدف می باشد- حالا كه اردوغان به تجزیه سوریه و در ادامه تجزیه تركیه در پشت پرده راضی شده به بهای ادامه زندگی ننگین خودش و خانواده اش حالا دولت سوریه با تصرف شهر الباب و اگر توانست رقه باید از رسمیت گرفتن دولت كردی باید جلوگیری بعمل آورد
نكته دیگر مربوط به حلب و محاصره ان است موقعی كه می گویند توازن قوا برقرار است منظور تعداد نیروها و تجهیزات دو طرف یك اندازه است در این زمان پیشروی در هر نقطه به معنی عقب نشینی در مواضع دیگر است مثلا تصرف نبل و الزهرا در عوض واگذاری خان طومان و چند روستای دیگر این چیزی است كه ما در سوریه می بینیم برای محاصره حلب باید توازن قوا به نفع مقاومت برگردد باید انرژی 20 میلیون شیعه عراقی ازاد شود همچنین به انرژی 25 میلیون علوی تركیه و 10 میلیون شیعه آذربایجان نیز باید نیم نگاهی داشت خصوصا عراقی ها كه عربند
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها