به این جوان جویباری افتخار می کنیم

یزدانی ، سایتی یف کشتی ایران

حسن یزدانی ستاره جوان کشتی آزاد ایران در المپیک ریو با کسب مدال طلا بزرگی کرد تا نشان دهد که نو ستاره کشتی جویبار بعنوان پایتخت کشتی آزاد ایران ، باری سالها می تواند در آسمان کشتی دنیا بدرخشد .
کد خبر: ۹۳۴۹۴۰
یزدانی ، سایتی یف کشتی ایران

جوانی با دست و پای کشیده ، جسور و نترس . کسی که سبک کشتی اش آدم را یاد "بوایسا سایتی یف" روس و دارنده 9 طلای جهانی و المپیک می اندازد . کشتی گیر شهیرچچنی که با بدن ترکه ای و دست و پای کشیده اش در طول مبارزه حریفان را با دستان هنرمندش مستاصل می کرد و به معنای واقعی کلمه مبارزی ششدانگ و کشتی بلد بود . حسن یزدانی نیز با وجود جوانی ، مبارزی تمام عیار است که با دستان پرکار و قوس کردن های متوالی و بی نقص اش در جهت به هم زدن سطح اتکاء حریفان ، هر نامداری را همچون سایتی یف به تسلیم وا می دارد .

به گزارش جام جم آنلاین ، جوان رعنای کشتی ایران در فینال المپیک ریو با وجود هماوردی با کشتی گیری قدرتمند روسیه به نام انور گودیف و شکست دهنده جردن باروفس امریکایی و دارنده چندین مدال جهان و المپیک ، مرد و مردانه مبارزه کرد و با وجودی که داوری نیز به سود حریف می چربید ، اما لحظه ای قدم از مبارزه جوانمردانه پس نکشید تا ضمن جبران 6 امتیاز عقب افتادگی ، صاحب مدال طلا شده و پس از 16 سال کشتی آزاد ایران را دوباره در عرصه بازیهای المپیک طلایی کند .

بی شک این جوان جسور و چالاک و فنی در صورتی که قدر خود را بداند و از حاشیه دور نگهداشته شود ، می تواند در عرصه کشتی دنیا راه بوایسا سایتی یف شهیر را ادامه داده و همچون او ، بر تعداد مدال های زرین اش در عرصه رقابت های جهانی و المپیک بیافزاید . سبک مبارزات او به گونه ای است که هر بیننده ای دوست ندارد لحظه ای پلک بزند ، چرا که هر آن ممکن است از دیدن فنی زیبا از سوی او محروم شود . به شک حسن یزدانی برای سالها می تواند در عرصه کشتی ایران و جهان بدرخشد و بر مسوولان ورزش و کشور فرض است که قدر چنین جوانانی را بدانند تا در سایه تلاش و کوشندگی آنها نام ایران اسلامی همواره در جهان ورزش پر آوازه باشد .

حجت اله اکبرآبادی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۳
آرمان
-
۱۳:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۰
۰
۰
افتخار ایرانی دلاور ، پاینده باشی شیر بیشه مازندران ، قربون غیرتت،،،
نعمتی
-
۱۵:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۰
۰
۰
حسن یزدانی مثل دوران اوج رسول خادم اسطوره كشتی ماست فنی .جسور
نرم افزار موبایل
-
۱۳:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۱
۰
۰
قائمشهری... پهلوان حسن یزدانی تو یوزپلنگ جویباری تو غیرتو جسارت و كشتی رو به همه دیكته كردی امیدوارم دولت محترم پاداش خوبی به شما بدن تا خستگیتون در بره یا علی
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها