مرد اعدامی که پسر عمویش را با میله آهنی به قتل رسانده است، پس از 9 سال بلاتکلیفی از دادگاه خواست وضعیت او را مشخص کنند.
کد خبر: ۹۳۴۳۸۲
بلاتکلیفی مرد اعدامی در زندان

به گزارش جام‌جم، رسیدگی به این پرونده از 14 اسفند سال 84 و در پی مرگ مشکوک مردی در یک کارگاه ساختمانی در ساوجبلاغ آغاز شد. با معاینه جسد مشخص شد اصابت ضربات مرگبار به سر محمد باعث مرگ او شده است.

نگهبان کارگاه اظهار کرد: امروز صبح من و محمد زودتر از بقیه کارگران به اینجا آمدیم. چند دقیقه بعد از ما، بقیه کارگران آمده و متوجه قتل شدیم. نمی‌دانم چه کسی او را کشته است.

در ادامه یکی از کارگران گفت: صبح وقتی به محوطه کارگاه آمدم، محمد و پسرعمویش با هم گلاویز بودند که من دخالتی نکردم و به رختکن رفتم.

ماموران تحقیقات را روی پسر عموی مقتول متمرکز کرده و پی بردند، احمد نیز در آن کارگاه کار می‌کرده و پس از قتل به بهانه رفتن به دکتر آنجا را ترک کرده و دیگر بازنگشته است. سرانجام متهم به قتل حوالی کارگاه شناسایی و دستگیر شد.

او در بازجویی‌ها به قتل اعتراف کرد و گفت: صبح وقتی به کارگاه آمدم، مقتول از من خواست در پر کردن گونی سیمان‌ها به او کمک کنم. به او گفتم هنوز لباس عوض نکرده‌ام که شروع به توهین کرد. با هم گلاویز شدیم، اما کار به کتک‌کاری نرسید. از او کینه به دل گرفته و عصبانی بودم. چند دقیقه بعد میله‌ای آهنی برداشته و به سمت او رفتم. از پشت‌سر چند ضربه به سرش زدم که جان باخت.

پس از تکمیل تحقیقات، پرونده به شعبه 74 دادگاه کیفری ارسال و متهم پس از محاکمه به قصاص محکوم شد. حکم مجازاتش را هم شعبه ششم دیوان عالی کشور تائید کرد.

با گذشت 9 سال از این جنایت، قاتل در نامه‌ای به دادگاه خواستار تعیین تکلیف خود شد. او اعلام کرد، از 9 سال قبل در زندان است و خانواده مقتول نه او را می‌بخشند نه قصاص می‌کنند. از این بلاتکلیفی خسته شده و درخواست رسیدگی به وضعیتم را دارم.

پرونده دیروز برای رسیدگی در اختیار قضات شعبه چهارم دادگاه کیفری استان تهران قرار گرفت. قضات پس از بررسی پرونده اعلام کردند با توجه به این‌که به اولیای دم دسترسی وجود دارد باید به آنها ابلاغ و شش ماه فرصت داده شود تا تصمیم خود را اعلام کنند.

پرونده به دادسرا بازگردانده شد و اگر در مدت شش ماه اولیای دم اقدامی انجام ندهند، پرونده برای رسیدگی به دادگاه بازخواهد گشت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها