مردی که در درگیری خونین برادر بزرگ‌تر خود را با ضربه‌های چاقو از پای درآورده بود، با درخواست سه فرزند مقتول به قصاص محکوم شد.
کد خبر: ۹۳۳۹۸۹
قصاص در انتظار عموی قاتل

به گزارش جام جم آنلاین ، ساعت 22 هشتم مرداد سال گذشته مردی با کلانتری 17 شهر اراک تماس گرفت و ماموران را در جریان درگیری میان سه برادر در مراسم جشن عروسی در یکی از محله‌های شهر اراک خبر داد. ماموران با حضور در محل حادثه مشاهده کردند مردی میانسال همراه پسرش زخمی شده و کف خیابان افتاده‌اند. مصدومان به بیمارستان منتقل شدند.

این در حالی بود که ماموران با تحقیق از حاضران در محل و شاهدان حادثه به اطلاعاتی دست یافتند که نشان می‌داد مرد زخمی که محسن نام دارد با دو برادرش به نام‌های مهدی و مسلم (عزیز‌الله) که پیش از این اختلاف و درگیری داشته مشاجره‌شان شده و این دو برادر در حالی که چاقو به دست داشته‌اند به برادر بزرگ‌تر خود و پسر او حمله کرده و هردو را زخمی کرده‌اند.

ماموران با شناسایی هویت ضاربان در جست و جوی آنها بودند که ساعاتی بعد به پلیس گزارش شد محسن به دلیل شدت خونریزی تسلیم مرگ شده و پسرش در جریان این درگیری خونین زنده مانده است. در این مرحله با توجه به مرگ مرد میانسال، روند رسیدگی به این پرونده وارد مرحله جدیدی شد. در ادامه دو برادر نیز به اتهام قتل دستگیر شدند. متهم نخست پرونده که مهدی نام دارد و عامل اصلی این برادر‌کشی است، در بازجویی پلیسی اعتراف کرد از مدتی پیش برسر مسائلی مختلف با برادرش درگیری داشته و شب جنایت نیز با مشاهده وی در جشن عروسی، همراه برادر دیگرش با او درگیر شده بودند، که پسر مقتول نیز در جریان این درگیری زخمی شده بود.

پیش از اخذ آخرین دفاع از متهمان پرونده، والدین مقتول با حضور در دادسرا از فرزندشان در حالی گذشت کردندکه سه فرزند مقتول خواستار قصاص عموی خود بودند .

با صدور قرار جلب به دادرسی، پرونده عامل جنایت و برادرش برای محاکمه به شعبه اول دادگاه کیفری یک استان مرکزی ارسال شد و چند هفته پیش این دو متهم پای میز محاکمه نشستند.

در این جلسه والدین مقتول دوباره از قاتل فرزندشان گذشت کردند، اما سه فرزند مقتول برای عمویشان درخواست قصاص کردند. قضات دادگاه چند روز پیش پس از پایان این محاکمه وارد شور شدند و متهم ردیف اول پرونده را به اتهام قتل عمد برادرش به قصاص در محوطه زندان مرکزی اراک و به خاطر ضرب و جرح عمدی برادرزاده‌اش به یک سال حبس و پرداخت دیه در حق وی، ظرف مدت یک سال محکوم کردند. او همچنین به خاطر نگهداری شوکر به شش ماه حبس محکوم شد. قضات متهم ردیف دوم پرونده را به شش ماه حبس و تحمل 74 ضربه شلاق محکوم کردند.

ضمیمه تپش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها