دو مدال برنز اگر برای هر رشته دیگری به غیر از کشتی و وزنه برداری و تکواندو به دست می آمد موفقیتی بی نظیر است اما برای این سه رشته به خصوص کشتی فرنگی چیزی نیست جز ناکامی.
کد خبر: ۹۳۳۸۷۸
۱۰ دلیل برای ناکامی کشتی فرنگی ایران

به گزارش جام جم آنلاین ، ناکامی بزرگ کشتی فرنگی در ریو 10 دلیل دارد. این دلائل را با هم مرور می کنیم:

1- محمد بنا برای ریو، کادر خبره المپیک لندن را در اختیار نداشت. تمرین دهنده‌اش جمشید خیرآبادی به جمهوری اذربایجان رفت. ناصر نوربخش هم کنار ماند. آنها با آن قوانین، در کنار مدیریت بنا نتیجه‌ای تاریخی به جا گذاشتنند.

2- بنا بدون یارانش، با حذف اختیارات شورای فنی، سرمربی تیم ملی بزرگسالان شد. از بدنسازی تا مسائل فنی، تعیین استراتژی را از صفر تا ۱۰۰ به عهده گرفت. از جمله پشت کردن به تورنمنتها یا حذف ناگهانی جام زومباتلی.

3- افکار بنا بر مبنای قوانین لندن بود. نحوه انتخاب تیم ملی هیچ چارچوبی نداشت و بنا در چند نوبت، با حرف‌های خودش هم مخالفت کرد. او با اتکا به شاهکار لندن، حتی حاضر به شرح برنامه‌هایش نشد و گفت در ذهن خودم می‌دانم چه می‌کنم. حربه تهدید به قهر باعث شد رسول هم پا پس بکشد. قطعاً رییس فدراسیون هم در این ناکامی سهیم است.

4- در وزن اول، سوریان طی چهل و چند روز، سه گزینشی پیاپی رفت و پس از آن فقط ۱۰۰ روز فرصت داشت برای احیا. در حالی که اگر دو یا یکی از گزینشی‌ها را سایرین می‌رفتند، باز حمید می‌توانست در مرحله آخر به سهمیه برسد و با تحمل فشار کمتری به المپیک بیاید.
دوست داریم خود حمید به این سوال جواب بدهد. هرچه پاسخش باشد می پذیریم. سوال این است: "چطور قهرمان المپیک لندن در المپیک ریو نای حفظ ۷ امتیاز برتری را هم نداشت؟" بعید است پاسخی غیر از فشار غیر اصولی در تمرینات اردویی برایتان بگوید.

5- در وزن دوم، امید نوروزی در ارتشهای جهان باخت. در فینال گزینشی هم باخت. امید باز می توانست مدال آور باشد اما پس از مسابقه گزینشی فقط اردونشین بود و متحمل فشار بی رویه تمرینات. در این بین، صدای زیدوند برنده نوروزی هم شنیده نشد. زیدوند در جام لهستان، قهرمان جهان را برد و طلا گرفت. اما باز هم لایق تک کشتی انتخابی، تشخیص داده نشد.

6-در وزن سوم، سعید عبدولی بیش از هرکس دیگری نیازمند محک خوردن در رویدادهای خارجی بود اما به هیچ کجا اعزام نشد. سعید در ریو، سرحال‌تر از بقیه بود زیرا در بسیاری از تمرینات اردویی غیبت کرد! همان شرایط برزگر در المپیک مونترال!

7- در وزن چهارم، حبیب اخلاقی در انتخابی به حسین نوری باخت. تنها وزنی که مسابقه انتخابی برگزار شد! اما نتایج همین یک وزن هم نادیده گرفته شد. استایل حبیب معروف است به قلدری اما تمرینات مخرب، او را هم از پا درآورد.

8- در وزن پنجم قرار بود قاسم رضایی با مهدی علیاری انتخابی بگیرد. قاسم مصدوم شد و ۱۰ روز استراحت پزشکی گرفت. اما تاریخ جدیدی برای مسابقه اعلام نشد. گناه علیاری چه بود؟! بنا گفت باید در لهستان کشتی بگیری و موفق شوی، علیاری نیز همین حریف کوبایی قاسم را برد و طلا گرفت.
اما مثل زیدوند حتی به اردو هم دعوت نشد. حتی مجید برادر مهدی هم دیگر دعوت نشد! بنا دیشب گریست. اما علیاری و زیدوند چند ماه است که می گریند.

9- در فوق سنگین، امیر قاسمی منجزی سهمیه گرفت اما نظر بنا به بشیر بود .

10- در ریو، سوریان به ۲۴ ساله باخت. امید به ۲۲ ساله. اخلاقی به ۲۳ ساله. بشیر به ۲۵ ساله و قاسم به ۲۶ ساله.
اما بنای بنا از ابتدا بر این بود که همان تیم لندن را با صفر درصد تغییر به ریو بیاورد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها