نخست وزیر ترکیه امروز در پارلمان این کشور اعلام کرد: ایران و ترکیه منطقه را به خوبی می شناسند و می توانند بهترین راه حل ها را برای حل مسائل منطقه ای از جمله سوریه پیشنهاد دهند.
کد خبر: ۹۳۳۶۱۰
ایران و ترکیه بهترین راه حل ها را برای سوریه ارائه می دهند

به گزارش جام جم آنلاین از مهر، بنعلی ایلدریم امروز در حضور نمایندگان عضو حزب توسعه و عدالت در پارلمان این کشور به سخنرانی پرداخت و به تشریح مواضع دولت کشورش در خصوص تحولات منطقه پرداخت.

وی که در محل فراکسیون پارلمانی حزب حاکم عدالت و توسعه سخنرانی می کرد، درباره بهبود روابط آنکارا با همسایگان خود گفت: بحران های کنونی در منطقه را باید با تکیه بر توان مردم همین منطقه حل و فصل نمود.

ایلدریم ادامه داد: همانگونه که آنکارا توانست مشکلات و مسائل موجود خود با روسیه را حل کند، قادر است مسائل موجود با عراق و سوریه را نیز حل و فصل کند. برای طی این مسیر به تروریست ها نیازی نیست. این ها گروه هایی هستند که از جای دیگری فرمان می گیرند؛ پول می گیرند تا قتل و غارت کنند.

نخست وزیر ترکیه درباره روابط این کشور با ایران نیز گفت: ایران و ترکیه منطقه را به خوبی می شناسند و می توانند بهترین راه حل ها را برای حل مسائل منطقه ای پیشنهاد دهند.

«بنعلی ایلدریم» به بحران کنونی در سوریه نیز اشاره کرد و افزود: مسائل سوریه باید با حفظ تمامیت ارضی این کشور حل شده و این مردم سوریه هستند که باید سرنوشت خود را تعیین کنند.

وی در باره فعالیت تروریست ها در منطقه نیز خاطر نشان کرد: این ها قصد دارند بخشی از ایران، سوریه، عراق و ترکیه را تجزیه کرده و بی ثباتی را بر این منطقه حاکم کنند. آن ها هدفشان این است که ترکیه را دچار سرنوشت عراق، سوریه و یمن کنند. گروه های تروریستی قصد دارند از این طریق منطقه را به آشوب بکشانند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها