پشت میز نشینان و چاق ها بخوانند

روش های ساده برای کاهش قند خون

نتایج یک تحقیق جدید، نشان می دهد که افراد چاق با به کار بردن روش های ساده می توانند از میزان قند خون خود بکاهند.
کد خبر: ۹۳۳۱۵۳
روش های ساده برای کاهش قند خون

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از پایگاه خبری شبکه العالم، نتایج یک تحقیق جدید در آمریکا نشان می دهد افراد چاقی که بیشتر ساعات روز را می نشینند، می توانند برای کاهش میزان قند خون، بعضی وقت ها بایستند، به آرامی راه بروند، دوچرخه سواری کنند و یا حرکت های نرمشی ساده انجام دهند.

رویترز درگزارشی اعلام کرد " گلین گایسیر"، از دانشکده تغذیه و بهبود سلامت درایالت آریزونای آمریکا، گفت: " تحقیقات متعدد نشان داده است که نشستن طولانی مدت برای سلامت انسان خطر دارد؛ ازاین رو، به این نتیجه رسیدیم که کم کردن زمان نشستن از طریق ایستادن یا راه رفتن یا دوچرخه سواری، می تواند این خطر را کاهش دهد".

محققان، با بررسی وضعیت 9 بزرگسال چاق و افرادی که از اضافه وزن رنج می برند، از آن ها خواستند که به تدریج و در فاصله های زمانی متفاوت برای مدت زمان بین 10 تا 30 دقیقه بایستند، به طوری که مدت ایستادن آن ها در روز درمجموع به دو ساعت و نیم برسد.

شرکت کنندگان دراین تحقیق در هفته بعد، به جای نشستن، دستگاهی را برای راه رفتن استفاده کردند و درهفته سوم، همان مدت را به دوچرخه سواری گذراندند.

محققان در گزارشی که در نشریه فصلی " مدیسن اند ساینس انسبورتس اند اکسرسایز" منتشر شد، اعلام کردند که میانگین گلوکز موجود در خون افراد درطول 24 ساعت، درمدت زمانی که افراد ایستاده بودند و یا راه می رفتند، درمقایسه با زمانی که آن ها نشسته بودند، کمتر بوده و در زمان دوچرخه سواری به پایین ترین سطح خود رسیده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها