اعضای هیات مدیره یک شرکت سرمایه گذاری از کشور چین برای مشارکت در تکمیل خط 2 قطار شهری کرج با مسئولان استان البرز مذاکره و تبادل نظر کردند.
کد خبر: ۹۳۳۰۲۹
قطار شهری کرج؛ چین وارد می‌شود

به گزارش جام جم آنلاین و به نقل از ایرنا، در نشستی که بین سیدحمید طهایی، استاندار البرز و هیات مدیره شرکت سرمایه گذاری چینی برگزار شد، در زمینه راه های همکاری در پروژه قطار شهری کرج بحث و گفت‌وگو شد.

قطار شهری کرج و طرح مطالعاتی کنار گذر جنوبی استان دو پروژه مهمی بود که استاندار البرز امروز در مذاکره چهره به چهره با این برند مطرح در حوزه راه سازی به گفتگو پرداخت.

وروداین شرکت سرمایه گذاری چینی به استان البرز سرآغازی برای همکاری های مشترک در اجرای طرح های پیشنهادی استان و گشایش گره های کور ترافیکی خواهد بود.

در این نشست مشترک معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری،رئیس شورای اسلامی شهر کرج، شهردار و تعدادی از مدیران استان نیز حضور داشتند.

عملیات ساخت خط دو قطار شهری کرج در سال 1385به طول 27کیلومتر آغاز شد و قرار بود در مدت زمان پنج سال به بهره برداری برسد.

این خط با 27 ایستگاه کمالشهر کرج را به شهرستان شهریار استان تهران متصل می کند که تا کنون 15کیلومتر از تونل خط دو قطار شهری بین میدان دانشگاه خوارزمی تا پل شهید سلطانی کرج حفاری شده است.

عملیات احداث این خط به علل مشکلات مالی و اختلاف با شرکت پیمانکاری سابیر با موانعی مواجه شد که به تازگی با حکم قضایی شرکت پیمانکاری خلع ید شد.

تاکنون دو رام قطار برای فعالیت در خط دو قطار شهری کرج خریداری شده و به استان البرز انتقال یافته است.

در صورت راه اندازی این خط بخش عمده ای از ترافیک کلانشهر کرج کاهش می یابد.

عملیات راه اندازی نخستین خط قطار شهری اواخر دهه 70 بین تهران-کرج انجام و پس از مدتی به گلشهر کرج متصل شد.

به دنبال اجرای این طرح مسئولان استانی و کشوری پنج خط دیگر برای کلانشهرکرج تصویب کردند که تا کنون اجرای خط دو در دست اقدام قرار گرفته است.

علاوه بر این ساخت یک خط ریلی در امتداد خط متروی تهران-کرج بین کرج و شهر جدید هشتگرد استان البرز از سال 89 آغاز شده که این خط به عللی با کندی پیش می رود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها