سخنان دونالد ترامپ نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا درباره بخشی از واقعیت شکل گیری داعش و دست داشتن باراک اوباما رئیس جمهوری این کشور در تشکیل گروه تروریستی داعش جنجال بزرگی به راه انداخت.
کد خبر: ۹۳۳۰۰۹
واقعیت هایی که باید درباره داعش بدانید!

به گزارش جام جم آنلاین از العالم، در این نوشتار در خصوص این که داعش چگونه تشکیل شده، زندانی بودن سرکرده کنونی داعش در زندان آمریکا در عراق و این که این گروه چگونه توانسته تاکنون به فعالیت های جنایتکارانۀ خود ادامه دهد، آشنا خواهید شد:

1- داعش از شاخه القاعده در عراق تشکیل شده است. شاخه القاعده در عراق سال 2004 به سرکردگی ابومصعب الزرقاوی پس از حملۀ انتحاری خونین در یکی از مساجد شهر سامراء اعلام موجودیت کرد.

2- ابوایوب المصری پس از این که الزرقاوی سال 2006 در حمله هوایی آمریکا کشته شد، سرکردگی شاخه القاعده در عراق را به دست گرفت و هنگامی که بخش وسیعی از استان غربی الانبار را تصرف کرد، تشکیل داعش عراق را اعلام کرد.

3 - ابوایوب سال 2010 در عملیات مشترک عراق و آمریکا کشته شد، ابوبکر البغدادی سرکردگی داعش عراق را به دست گرفت و عواملش را برای جنگیدن با دولت دمشق نیز به سوریه فرستاد.

4 - داعش هنگامی که در سوریه قدرت گرفت، سال 2013 به عراق بازگشت و ابوبکر البغدادی رسماً موجودیت داعش را که مخفف «دولت اسلامی عراق و شام» است، اعلام کرد. جبهه النصره شاخه داعش در سوریه بود و پس از انتصاب البغدادی به سرکردگی داعش، به القاعده پیوست و از ادغام نیروهایش با نیروهای داعش امتناع کرد و سال 2014 رسماً جدایی خود را از داعش اعلام کرد.

5- داعش پس از انحلال ارتش صدام شروع به جذب افسران این ارتش برای بالا بردن کارایی خود کرد.

6- بیشتر سرکردگان داعش در زندان «بوکا» زندانی بودند زندانی که در دوران سرنگونی صدام حسین دیکتاتور معدوم عراق، تحت نظارت آمریکا بود و ابوبکر البغدادی یکی از این زندانیان بود سپس آزاد شد و طبق گفته افراد نزدیک به وی، هنگام آزادی 30 میلیون دلار به وی اعطا شد.

7– داعش ژوئن 2014 شهر موصل را در شمال عراق تصرف کرد و ابوبکر البغدادی را امیرالمؤمنین خواند و هم اکنون مناطقی را در عراق و سوریه تحت تصرف خود دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها