برنامه سرزمین ما بررسی می کند

مناظره طرح انتقال آب استان گلستان

به مناسبت روز ملی محیط بان، در برنامه فردا پنج شنبه21 مرداد سرزمین ما، این روز گرامی داشته می شود.
کد خبر: ۹۳۰۹۷۳
بزرگداشت روز ملی محیط بان در برنامه «سرزمین ما»

به گزارش جام جم آنلاین از روابط عمومی شبکه یک، 24 مرداد سالروز ولادت با سعادت امام رضا(ع) و روز محیط بان در ایران نامگذاری شده و به همین مناسبت سرزمین ما، برنامه پنج شنبه خود را به تجلیل از محیط بانان اختصاص داده است.

احمد بحری از محیط بانان فعال در فضای مجازی مهمان حضوری برنامه خواهد بود. این محیط‌بان ٣٥ ساله قمی که درس‌خوانده محیط‌زیست است و١٠‌سال خانه دومش منطقه حفاظت‌شده پلنگ‌دره قم شده، یکی از معدود محیط بان‌هایی است که با عکس‌ها و توئیت‌های محیط ‌زیستی‌اش در فضای مجازی این روزها معروف شده و بیش از 11 هزار فالوور دارد.

وی اخیرا طرحی را با نام »نذر طبیعت» راه اندازی کرده و از مردم خواسته نذرهایشان را ادای طبیعت کنند.

رضا فرهمند کارگردان مستند «قربانی» که مستندی درباره محیط بانان است مهمان تلفنی برنامه خواهد بود.

در بخش معرفی قهرمان محیط زیستی هفته هم از رشید نامداری که در جریان مهار آتش سوزی مراتع و جنگل های بلوط شهرستان کوهدشت، بعلت سوختگی شدید چند روز قبل فوت کرد، تجلیل می شود.

رونمایی از دکور جدید برنامه سرزمین ما با استفاده 10 هزار درب بطری در برنامه فردا پنج شنبه سرزمین ما، از دکور جدید رونمایی می شود.

برای ساخت این دکور، 12 نفر از جوانان عضو انجمن مردم نهاد »آرتوان» مشهد با صرف 60 ساعت و در مدت پنج روز با استفاده از10 هزار درب بطری پلاستیکی، طبیعتی زیبا آفریدند.

این گروه با هماهنگی هایی که با اغذیه فروشی ها، رستوران ها و سالن های برگزاری مجالس انجام داده بودند، اقدام به جمع آوری درب بطری ها کرده و از آنها دکورهای زیبا طراحی کردند.

در سوال نظرسنجی برنامه هم از بینندگان پرسیده شده: به نظر شما بهترین راه حمایت از محیط بانان چیست؟ که از طریق ارسال پیامک به شماره 30000111 می توان در این نظر سنجی شرکت کرد. اخبار زیست محیطی هفته را هم »حسن اجتماعی» اعلام می کند.

برنامه سرزمین ما به تهیه کنندگی الهام پیرهادی و اجرای ابوالفضل آقاخانی کاری از گروه دانش و اقتصاد شبکه یک است که پنج شنبه ها ساعت 9:30 صبح به روی آنتن می رود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها