گزارشی برای نتایج رشته پر تحرک در ریو/

پینگ پنگ ؛ افزایش سهمیه و دیگر هیچ

سه نماینده پینگ پنگ ایران در المپیک ریو اکنون آماده بازگشت به ایران هستند.
کد خبر: ۹۳۰۴۵۳
پینگ پنگ ؛ افزایش سهمیه و دیگر هیچ

به گزارش جام جم آنلاین ؛ پینگ پنگ ایران برای نخستین بار در تاریخ المپیک سه نماینده داشت که بیشترین میزان حضور ورزشکاران ایرانی این رشته در تاریخ المپیک است. برادران عالمیان و ندا شهسواری این سه نماینده بودند که موفق شدند در رقابت های انتخابی مختلف سهمیه را به دست بیاورند. در این میان نوشاد عالمیان و ندا شهسواری برای دومین دوره پیاپی بود که موفق به حضور در المپیک شدند اما نیما عالمیان برای نخستین بار حضور در این رقابت ها را تجربه می کرد. با وجود افزایش سهمیه ایران در این دوره نسبت به دوره قبل بسیاری از مربیان و پیشکسوتان این رشته بابت نتایجی که به دست آمد راضی نیستند.

المپیک 2012 لندن: نوشاد عالمیان، نفر اول پینگ پنگ ایران در نخستین بازی خود در دور اول رقابت‌های المپیک ۲۰۱۲ لندن به مصاف ژاستین هان، بازیکن چینی الاصل استرالیایی رفت و با حساب ۴ بر صفر به پیروزی رسید. این نخستین پیروزی پینگ‌پنگ ایران در تاریخ المپیک به شمار می رفت. نوشاد عالمیان در دیدار دوم توانست رقیب هنگ کنگی را که در رنکینگ ۳۱ قرار داشت، با نتیجه ۴ بر ۳ شکست دهد؛ و در جمع ۳۲ نفر برتر دنیا قرار گرفت. عالمیان در دور بعد رقابت‌ها، به مصاف تیمو بول رفت و این مسابقه را با نتیجهٔ ۴ بر صفر واگذار کرد تا عملکرد درخشان و خوب او همین جا متوقف شود.

ندا شهسواری دیگر نماینده پینگ پنگ ایران در المپیک لندن بود. او نخستین پینگ پنگ باز زنی در تاریخ ورزش ایران محسوب می شد که سهمیه المپیک را گرفته است. شهسواری در همان مسابقه نخست و همانطور که پیش بینی می شد نتیجه را به حریف نیجریه ای واگذار کرد تا خیلی زود به ایران بازگردد.

المپیک 2016 ریو: نیما عالمیان بازی مرحله اول که در نخستین المپیکش را ٤ بر یک حریف آمریکایی برده بود، در مرحله دوم مقابل اویدو از رومانی قرار گرفت ، شکست خورد و حذف شد.نتیجه مجموع ٤ بر یک به سود اویدو ثبت شد.

همچنین نوشاد عالمیان دیگر نماینده پینگ پنگ ایران که دور اول استراحت کرده بود، در دور دوم این رقابت ها ابتدا ست اول را ١١ بر ٨ باخت اما نتیجه ست دوم را ١١ بر ٧ برای خود کرد.در ست سوم این نماینده اسلوونی بود که بهتر کار کرد و ١١ بر ٤ خیلی زود در پنج دقیقه به برتری رسید.تعداد توپ های خارج از میز نوشاد در ست چهارم بالا رفت تا او این وقت از بازی را هم ١١ بر ٥ در اصل به اشتباهات خودش ببازد.او به یک امتیاز حریفش نیز اعتراض داشت.اما در ادامه بازی و در وقت پنجم اعتراض نوشاد و جمیل لطف اله نسبی سرمربی تیم ملی تنیس روی میز به داور بیشتر شد.هر چند که در نتیجه تاثیر نداشت و در نهایت باخت. نوشاد در حالی که در المپیک 2012 لندن خوش درخشیده بود اینبار نتوانست آن عملکرد را تکرار کند تا زودتر از دوره قبل حذف شود.

ندا شهسواری دیگر نماینده ایران بود که همانند دوره قبل در همان مسابقه اول خود باخت و حذف شد. البته شهسواری مقابل حریف بلاروسی خود مسابقه نزدیک و پایاپایی داشت اما در نهایت شکست خورد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
بی طرف
-
۱۲:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۹
۰
۰
دست از پا دراز تز برگردید

نیازمندی ها