احسان روزبهانی تنها نماینده بوکس ایران در المپیک خیلی زود به کار خود در این رقابت ها پایان داد.
کد خبر: ۹۳۰۳۹۹
مقایسه عملکرد 2012 لندن با 2016 ریو ؛ سقوط همه جانبه بوکس

به گزارش جام جم آنلاین ، در حالی که احسان روزبهانی عواملی همچون ناداوری را در ناکامی اش دخیل می داند پرونده بوکس ایران خیلی زود در این رقابت ها بدون رقم خوردن حتی برد بسته شد. برای فدراسیونی که یکی از تغییر ناپذیرترین روسای تاریخ ورزش ایران را دارد رقم خوردن چنین نتیجه ای شکست بزرگی محسوب می شود به خصوص اینکه در دوره قبل نتایج بهتری به دست آمد آن هم از سوی همین بوکسوری که با نخستین شکست باید به سرعت ایران برگردد.

المپیک 2012: سهمیه های بیشتر، نتیجه بهتر

بوکس ایران در المپیک 2012 لندن با چهار نماینده حضور داشت. احسان روزبهانی، مهدی طلوتی، علی مظاهری و امین قاسمی پور. حذف طلوتی و قاسمی پور در همان مسابقه نخست قابل پیش بینی بود اما نسبت به روزبهانی و به خصوص مظاهری دیدگاه های دیگری وجود داشت. مظاهری که پرافتخارترین بوکسور ایران محسوب می شد در المپیک اهداف بزرگی داشت اما ناداوری محرز شده او را در همان گام نخست متوقف کرد. وی در برابر خوزه لاردوت گومز حریف کوبایی خود در راند اول با نتیجه ۶ بر ۴ پیروز شد ولی در راند دوم داوران دو اخطار پیاپی به وی دادند و بلافاصله اخطار سوم را نیز دریافت کرد و بازنده اعلام شد. او در اعتراض به عملکرد داور رینگ را ترک کرد.

دو روز بعد انجمن بین‌المللی بوکس (AIBA)، فرانک شارماخ، داور آلمانی المپیک را به دلیل سلب صلاحیت علی مظاهری، به مدت ۵ روز از حق داوری معلق کرد.

اما روزبهانی عملکرد بهتری داشت و تا آستانه کسب مدال پیش رفت. او در اولین مسابقه خود در یک سی و دوم جیسون مونروی کلمبیایی را با نتیجه دوازده بر ده شکست داد. در دومین مسابقه خود در یک شانزدهم هم مقابل بهرام مظفر از ترکیه به برتری هجده بر دوازده دست یافت و به مرحله یک چهارم صعود کرد. وی در مسابقه بعدی خود در مقابل عادل‌بیک نیازبتوف قزاقستانی قرار گرفت که در پایان با نتیجه سیزده بر ده شکست خورد و از رسیدن به نیمه نهایی این مسابقات بازماند.

المپیک 2016: سقوط بی سابقه با یک سهمیه

اینبار فقط احسان روزبهانی را داشتیم. او تنها سهمیه بوکس ایران در ریو بود. شکست اول برای فدراسیون بوکس همین جاست چرا که چهار سهمیه در لندن به یک سهمیه در ریو تبدیل شد. شکست دوم وقتی بود که روزبهانی گوشه اش از درخشش خود در المپیک قبلی را نشان نداد. او که در لندن تا آستانه کسب مدال پیش رفته بود اینبار در نخستین مسابقه به حریف هلندی خود پیتر مولنبرگ باخت و حذف شد.

27 سال ناکامی در المپیک

احمد ناطق نوری از سال 1368 هدایت فدراسیون بوکس را در دست دارد. در این مدت بوکس ایران توفیقی در المپیک به دست نیاورد. به هر حال حتی نگاهی اجمالی به عملکرد بوکس ایران در المپیک ریو در مقایسه با المپیک لندن نشان می دهد این رشته رزمی سقوط همه جانبه ای را تجربه کرده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۱ انتشار یافته: ۶
مهدی
-
۱۰:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۹
۰
۰
ولی در عوض ایشان اسم و رسم بزرگی داره و كسی نمی تونه این رو انكار كنه
مسعود مصطفوی
-
۱۰:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۰
بله اما در چهار چوب منزل و حیات خانه خودش
هم وطن
-
۱۴:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۱
۰
۰
اگر رئیس فدراسیون صلاحیت لازم رو نداره پس چرا پس از سالها هنوز بر اریكه قدرت چنگ انداخته است لطفا به ایشان بگویید به بیت المال بیش از این خسارت وارد نكند. در هر صورت باعث تاسف است.
مسعود مصطفوی
-
۱۵:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۵
۰
۰
واقعت خود زبانی آشكار دارد و بلوف دیوار بلندی به نام حاشا ...
من می روم ..!! من خواهم رفت !! من نمی بایست می آمدم !!
صحبت از واكاوی و بررسی علت شكست بوكس در المپیك 2016 ریو
در یكی دوروز گذشته مطبوعات و سایت های خبری ایران با این ادعا تیتر زده اند كه علت ناكامی ودلایل شكست بوكس را فدراسیون پاسخگو خواهد شد ..؟؟؟
كه البته در طول یك هفته اخیر نیز رئیس فدراسیون با مصا حبه ای در جراید و همین سایت های خبری از وزیر ورزش گرفته تا مربی تیم ملی بوكس و بوكسور المپیكی ایران را به موارد مختلف متهم نموده علت این عدم توفیق را بی كفایتی عدم همراهی مجموعه و خلاصه هزار و یك دلیل موجه از نظر خود عنوان می كند لذا از آخر به اول ادعاهای متناقض كه بعدها شیطنت مطبوعاتی لقب گرفته فقط به 9 مورد آن می پردازیم .
1- شناسه خبر:2-7-2016 ورزشی مشرق نیوز، ورزشی 10
بوكس ایران در حالی تنها با یك نماینده در المپیك حضور خواهد داشت كه رئیس فدراسیون مدعی شده بود در صورت عدم كسب چهار سهمیه از ریاست این مجموعه خداحافظی خواهد كرد. به گزارش مشرق، ناكامی بوكس ایران امسال از جایی كلید خورد كه تیم ملی كشورمان اوایل فروردین ماه در مسابقات انتخابی المپیك در سطح قاره آسیا(چین) حضور پیدا كرد و با شكست همه ملی پوشان خود، ناكامی بزرگی را رقم زد. شكست مشت زنان در قهرمانی آسیا علاقمندان به این رشته المپیكی را برای یافتن دلایل شكست سنگین در چین، به فرو برد
2- شناسهٔ خبر: 2933468 - سه‌شنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۵ ورزش > سایر ورزشها تست دوپینگ یكی از بوكسورهای اعزامی به رقابتهای قهرمانی آسیا كه به مدال برنز نیز دست پیدا كرده بود مثبت اعلام شد. ، تست دوپینگ بوكسور تیم ملی كه در رقابتهای قهرمانی آسیا به مدال برنز رسیده بود مثبت اعلام شد. مسئولان دوپینگ ایران در تست دوپینگی كه دو هفته پیش از اعزام تیم ملی بوكس به رقابتهای قهرمانی آسیا گرفته شده متوجه وجود مواد نیروزا در بدن حسن شاهینی بوكسور وزن 81 كیلوگرم تیم ملی شده اند. علی دانشمند فر دبیر فدراسیون بوكس در گفتگو با خبرنگار مهر در این خصوص گفت: مسئولان دوپینگ ایران این موضوع را به اطلاع ما رساندند. آنها با درخواست خود ما دو هفته قبل از اعزام تیم ملی به رقابتهای قهرمانی آسیا از ملی پوشان تست دوپینگ رفتند كه مشخص شد تست یكی از بوكسورها مثبت بوده است.
3- تاریخ انتشار: ۰۲ تیر ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۵سرویس كیهان » اخبار
ناك اوت شدن بوكس ایران در راه كسب سهمیه المپیك ریو
تیم ملی بوكس ایران بدون كسب سهمیه المپیك ریو از مسابقات گزینشی باكو به كار خود پایان داد تا در آستانه حضور در المپیك تنها با یك سهمیه قرار گیرد.
مسابقات بوكس گزینشی المپیك ریو از 27 خرداد در باكو با حضور 469 بوكسور از 105 كشور آغاز شد و تا چهارم تیر ماه نیز ادامه خواهد داشت، اما بوكس ایران در این رقابتها ناكام ماند و هر هشت بوكسور و پنج مربی بی سابقه ترین ركورد اعزام را داشت بدون سهمیه المپیك با دست خالی به ایران بازگشتند.39 بوكسور از مسابقات گزینشی باكو می‌توانستند سهمیه بگیرند كه سهم بوكس ایران صفر سهمیه بود و بوكس ایران با این نتیجه‌ای كه گرفت یكی از ضعیف‌ترین نتایج تاریخ خود در راه كسب سهمیه المپیك را به دست آورد.
4- خبر فارسی ›› خبر ›› خبرگزاری فارس 94/11/16
نهرودی پروفسور بوكس است / و پسرم حلال مشكلات
البته این خودش جای بحث دارد كه بعد از این همه سال بوكس به یك سرمربی نمی‌رسد.
ما سرمربی نمی‌خواهیم. ما مدیریت تیم های ملی داریم. حسین نهرودی استاد و پروفسور و اینكاره است. یا روح ا.. حسینی قهرمان آسیا در دو دوره هستند و دكترای ورزش دارند. نهرودی زمان طاغوت بود و هنوز همه او را قبول دارند! حالا دوتا مربی تیم های آماتور و نیمه حرفه ای آمده‌‌اند هركدام می‌گویند من سرمربی هستم.
پس اگر سرمربی لازم نبود چرا ولادیمیر را آوردید؟
او را به عنوان یك كارشناس از خارج آوردیم تا به مربیان ما درس بدهد، اما بعد از چندماه احساس كردیم كه مفید نیست. ما یك مربی به نام "زاگارو" از كوبا به ایران آوردیم و پس از مدتی همه به جمع بندی رسیدیم كه خوب نیست و او به كشورش بازگشت. در حال حاضر نیز سرمربی تیم ملی كوبا است. حالا همه مدعی هستند كه من سرمربی هستم. واقعیت این است كه من زیر بار هیچ حرف زوری نمی‌روم. نه مزدبگیرم نه بدهكارم. كاملا به كارم مسلط هستم!اما ما مسابقات جهانی قطر در بخش بزرگسالان را از دست دادیم. كجا؟
مسابقات قهرمانی جهان كه قرار بود 2 تا 3 نفر از بوكسورها راهی قهرمانی جهان شوند اما شما گفتید شانس كسب مدال ندارد و می‌خواهند برای سفر توریستی بروند و در پایان هم اعزام نشدند. من به آنها گفتم؟!
5- خانه > ورزشی كد خبر: 377432 ۱۳۹۵/۰۴/۱۳ - ۰۹
0 ایسنا منبع:
بوكس ایران فقط با یك نماینده در المپیك ریو حضور خواهد داشت. پیش از این ناطق نوری رییس فدراسیون گفته بود كه اگر بوكس ایران 4 سهمیه ریو را نگیرد از بوكس می‌رود. حال در كنار بی‌توجهی مسوولان ورزش، باید پرسید آیا وقت آن نرسیده كه آقای ناطق به وعده‌اش عمل كند؟ آیا زمان تغییر در بوكس ایران فرا نرسیده است؟
لغو سفر ونزوئلا و از دست رفتن همه داشته ها
تیم بوكس حرفه ای ایران در راه المپیك قرار بود با تركیب سجاد محمد پور، امین قاسمی پور و سجاد محرابی دو روز قبل عازم ونزوئلا شود تا در مسابقات كسب سهمیه المپیك ریو كه آخرین میدان كسب سهمیه بود شركت كند اما این سفر به دلیل عدم كسب روادید لغو شد تا پروژه ناكامی بوكس ایران تكمیل شود و بوكس ایران فقط یك نماینده در المپیك 2016 ریو داشته باشد.حال و بعد از لغو این سفر این سوال پیش می آید كه آیا مسئولان فدراسیون كه از قبل در جریان شرایط سخت اعزام تیم به ونزوئلا (یعنی گرفتن ویزای فرودگاهی برای آلمان و فرانسه) بودند نمی‌توانستند این كارها را از قبل انجام دهند تا این شانس كسب سهمیه به این راحتی از بوكس ایران گرفته نشود؟ آیا آنها تمام تلاش خود را برای اخذ روادید این سفر كردند؟ یا اینكه آن‌قدر درگیر نتایج اسفبار تیم ملی در باكو بودند كه اعزام تیم به ونزوئلا و اهمیت این رقابت‌ها را فراموش كرده بودند؟ آیا این كه گفته می شود به خاطر گرفتن دعوتنامه سجاد محرابی، كارهای اخذ روادید برای قاسمی پور و محمدپور هم دیر انجام شد درست است و اگر درست است آیا واقعا این خرد جمعی وجود نداشت كه مسئولان فدراسیون به خاطر یك نفر كه شرایط مبهمی داشت شانس دو نفر دیگر كه شانس خوبی هم داشتند را از بین نبرند؟
آیا فدراسیون بوكس اهمیت كسب سهمیه المپیك آن هم در آخرین میدان را درك كرده بود یا اینكه به خاطر احتمالات و اینكه بوكسورها در ونزوئلا هم نتیجه خوبی نگیرند تصمیم گرفت اخذ روادید را دست مایه‌ای قرار دهد تا از انتقادات بعدی جلوگیری كند؟ و چندین و چند سوال دیگر كه جواب دادن به آنها عزم جدی مسئولان فدراسیون و پیگیری ویژه مسئولان وزارت ورزش را می طلبد. به هر حال بدون تردید بوكس ایران در راه كسب سهمیه المپیك ریو ناكام ماند و تنها با یك بوكسور، احسان روزبهانی در وزن 81 كیلوگرم در المپیك ریو حاضر خواهد بود تا بعد از المپیك 2004 آتن كه بوكس ایران یك سهمیه داشت، این نتیجه ضعیف تكرار شود. جالب است هر دوی این نتایج ضعیف در زمان ریاست ناطق نوری در فدراسیون رخ داده است. البته در المپیك آتن تیم ایران 2 سهمیه گرفته بود اما یك نفر به دلیل مثبت شدن تست دوپینگش به المپیك اعزام نشد. ناطق نوری، الوعده وفا
*ناطق نوری: اگر چهار سهمیه نگیریم از بوكس می‌روم
احمد ناطق‌نوری، رییس فدراسیون بوكس كشورمان سال گذشته در مورد عدم اعزام سه ملی‌پوش بوكس ایران به رقابت‌های قهرمانی جهان در قطر، صحبت‌هایی را مطرح كرد: قرار بود رضا مرداخانی، حسن شاهینی و سجاد محرابی را به رقابت‌های قهرمانی جهان اعزام كنیم كه ناگهان حسن شاهینی مهم‌ترین چهره‌ای كه شانس زیادی برای كسب سهمیه داشت دچار مصدومیت شد و در نهایت به این نتیجه رسیدیم كه حضور ایران با دو بوكسور در این رقابت‌ها توجیهی ندارد. رییس فدراسیون بوكس ایران با بیان اینكه شرایط كسب سهمیه المپیك در رقابت‌های جهانی قطر بسیار دشوار است، گفت: ما چند فرصت برای كسب سهمیه بازی‌های المپیك در اختیار داریم كه یكی از آنها رقابت‌های جهانی قطر است. البته در این رقابت‌ها كار دشواری برای كسب سهمیه داشتیم و به همین خاطر تصمیم گرفتیم به جای رقابت‌های جهانی قطر در رقابت‌های سال آینده( یعنی امسال در مسابقات قاره‌ای چین و رقابت‌های جهانی باكو) شانس خود را برای كسب سهمیه المپیك دنبال كنیم. هدف اصلی ما كسب چهار یا پنج سهمیه برای المپیك 2016 ریو است و اگر نتوانم به آن دست یابم از بوكس كنار می‌روم. ما دو فرصت طلایی برای كسب سهمیه المپیك 2016 داریم كه یكی از آنها رقابت‌های چین و دیگری رقابت‌های آذربایجان است. امیدواریم بتوانیم مانند المپیك 2012 برای كاروان ورزشی ایران چند سهمیه را كسب كنیم و در بازی‌های المپیك 2016 موفق باشیم.
حالا پس از گذشت چند ماه از وعده‌هایی كه رئیس فدراسیون بوكس داده بود می‌گذره و بوكس ایران با ناكامی كه در چین و آذربایجان داشت، شانس كسب سهمیه المپیك را از دست داد و حالا بوكس با تنها نماینده خود در المپیك 2016 ریو دوژانیرو حضور خواهد داشت. احسان روزبهانی نماینده وزن 81 كیلوگرم تنها نماینده ایران در برزیل خواهد بود.
احمدناطق نوری رئیس فدراسیون بوكس ایران، سال‌ها است كه سكان هدایت این مجموعه را برعهده دارد، او سال گذشته تاكید كرده بود كه بوكس ایران اگر چهار یا پنج سهمیه نگیرد از بوكس می‌رود. البته ناطق نوری با تكیه بر وعده‌هایی كه مربیان تیم ملی به او داده بودند، چنان وعده‌‌ای را داده بود و حالا پس از ناكامی‌ها‌ی بزرگی كه بوكس كسب كرده، وقت آن رسیده كه وعده خود را عملی كند.رئیس فدراسیون بوكس سال گذشته گفت:" هدف اصلی ما كسب چهار یا پنج سهمیه برای المپیك 2016 ریو است و اگر نتوانم به آن دست یابم از بوكس كنار می‌روم. ما دو فرصت طلایی برای كسب سهمیه المپیك 2016 داریم كه یكی از آنها رقابت‌های چین و دیگری رقابت‌های آذربایجان است. امیدواریم بتوانیم مانند المپیك 2012 برای كاروان ورزشی ایران چند سهمیه را كسب كنیم و در بازی‌های المپیك 2016 موفق باشیم."متاسفانه هردوی این مسابقات با ناكامی مطلق بوكس ایران به پایان رسید و حال باید دید مردسپیدموی بوكس ایران كه از ابتدای فعالیت مجلس شورای اسلامی در آن بود تا زمانی كه بازنشسته شود به قول خود وفا خواهد كرد؟
6- كد خبر: 189238تاریخ انتشار: 00:01 - 03 تیر 1395 - 2016 June 23 ورزشی » فوتبال دلایل ناكامی بوكس در كسب سهمیه المپیك
از اشتباه در انتخاب مربی تا اختلافات داخلی! خبرگزاری میزان- تیم ملی بوكس ایران در رقابت‌های كسب سهمیه المپیك كه در باكوی آذربایجان برگزار شد.
به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری میزان، شاید شكست هر 8 بوكسور كشورمان در رقابت‌های جهانی آذربایجان نتیجه‌ای قابل پیشبینی بود اما بهتر است دلایل این ناكامی را از چند جهت مورد بررسی قرار دهیم.افزودن مربی به تیم ملی حدود یك ماه پیش از آغاز رقابت‌های جهانی در یك اقدام بسیار عجیب دو مربی با نظر كمیته فنی(حسین نهرودی و روح الله حسینی) به كادر فنی تیم ملی اضافه شدند كه البته بعدها مشخص شد كه حسینی هیچ نقشی در انتخاب این دو نفر نداشته است. ولی الله صالح نیا به عنوان مربی بدنساز و عبدالرضا انصاری به عنوان یكی از اعضای كادر فنی به تیم ملی اضافه شدند.سپردن تیم به مربی تازه وارد و شروع اختلافات داخلی! «عبدالرضا انصاری» كه در ابتدا به عنوان یكی از اعضای كادرفنی به تیم ملی اضافه شد به یكباره در یك مصاحبه اعلام كرد كه سرمربی تیم ملی است و رئیس فدراسیون هم در واكنش به صحبت‌های او گفت: "انصاری قول كسب سه سهمیه را به ما داده و اگر خلف وعده كند، باید پاسخگو باشد."شاید بتوان با اینكه یك مربی با وعده و وعید بخواهد نفر اول كادر فنی باشد می‌توان كنار آمد اما اینكه چرا مسئولان فدراسیون باید با این درخواست موافقت كرده و هدایت تیم ملی را به این مربی بسپارند جای تعمق دارد. همین تصمیم عجیب شروع اختلافات داخلی بین مربیان تیم ملی بود كه تیم ملی را به طور ناخواسته به دو دسته تقسیم كرد.«انصاری» پیش از اعزام حرفش را پس گرفت
در حالی كه بحث قول سه سهمیه از سوی عبدالرضا انصاری در رسانه‌ها بسیار داغ بود، این مربی تازه وارد به كادر فنی تیم ملی در مصاحبه‌ای اعلام كرد:"من برای كسب سه سهمیه، تیم را از 15 فروردین می‌خواستم و مسئولان با یك ماه تاخیر تیم را به من سپردند اما با تمام این اوصاف دست خالی از باكو باز نمی‌گردیم."دست خالی از باكو بازگشتیم!
تیم ملی بوكس ایران با هشت بوكسور در رقابت‌های كسب سهمیه المپیك كه در باكو برگزار می‌شد شركت كرد و حاصل كار این تیم 2 حذفی در دور نخست، چهار شكست در دور دوم، یك حذف در دور سوم و یك مصدوم بود.بهتر از چین نبودیم
*انصاری: حركات برخی‌ها خیانت بود
مسئول فنی تیم ملی ایران پس از ناكامی كه برای بوكس در آذربایجان رقم خورد، مورد انتقاد مسئولان فدراسیون قرار گرفت و ناچار شد در قامت دفاع از خود صحبت‌هایی را مطرح كند: باید بگویم برخی نفرات حركاتی را در ایران و باكو انجام دادند كه نمی دانم نام آن را چه بگذارم جز خیانت. من 15 فروردین جلسه ای را با رییس فدراسیون داشتم و گفتم به خاطر آبروی بوكس ریسك بزرگ هدایت تیم ملی را می پذیرم و همانجا قول كسب سه سهمیه المپیك را دادم، اما عملا 38 روز بعد تیم را آن هم به طور ناقص به من تحویل دادند و زمان دیگر از دست رفته بود.شاید خیلی‌ها بر این باور باشند چون تعداد بردهای تیم بوكس ایران در این رقابت‌ها بیشتر از مسابقات چین بود پس عملكرد كادر فنی فعلی از كادر قبلی بهتر بوده اما حقیقت این است كه به جز «سالار غلامی» هیچ یك از مشتزنان كشورمان عملكرد قابل دفاعی نداشتند و در نهایت هم تیم ملی با 8 حذفی به كار خود پایان داد.
7- واما نایب رئیس سر به مهرفدراسیون هم صحبت از اتمام این ریاست كرد جنگ زرگری كه هیچ وقت رنگی نداشته ...!!!
گروه ورزشی / حوزه رزمیV۹۵/۰۴/۲۲ :: ۰۱:۳۰
بی‌برنامگی و عدم مدیریت مشكل اصلی بوكس است
مقصودی: دوران ریاست ناطق دیگر بس است/ هر كسی صبح زود به فدراسیون برود رئیس است! نایب رئیس سابق فدراسیون بوكس گفت: همیشه گفته‌ام بوكس ایران مدیون احمد ناطق نوری است، اما دیگر بس است و حالا باید او این فدراسیون را به دست جوانان بسپارد.
به گزارش خبرگزاری فارس، منوچهر مقصودی نایب رئیس فدراسیون بوكس را به جرات می‌توان گفت یكی از دوستان قدیمی و مورد اعتماد احمد ناطق نوری است. او طی دو سال گذشته بنابر اختلاف‌ نظری كه با رئیس فدراسیون داشت؛ رسما اعلام كرد كه دیگر تمایلی برای فعالیت در این فدراسیون ندارد. حالا پس از ناكامی كه فدراسیون بوكس در دو رویداد بزرگ كسب سهمیه المپیك در چین و آذربایجان داشت، انتقادهایی را مطرح كرد. وی در صحبت‌های خود مدعی شد كه دیگر زمان رفتن ناطق نوری فرار رسیده است و بهتر است كه او ریاست فدراسیون را به دست جوانان بسپارد.
8- : ۱۳۹۵/۰۵/۲۴ ۱۴:۳۹ كد خبر: 3208576 دسته: ورزشی ( ورزش ) منبع: مهر هرگز در بوكس كم كاری نكردم/ احدی خودش باعث خیلی از مشكلات شد
سرمربی سابق تیم ملی بوكس گفت: قدرتی را كه در گذشته داشتم پیش خودم احساس نمی‌كردم اما هرگز در بوكس كم كاری نكردم. غلامحسین نهرودی سرمربی سابق تیم ملی بوكس در نشست خبری امروز این فدراسیون گفت: وقتی از المپیك لندن برگشتیم، در جلسه تجلیل از قهرمانان یكی از خبرنگاران به سمت من آمد كه در ابتدا تصور می كردم می خواهد به ما تبریك بگوید اما وی از من سوال كرد تا كی می خواهید سرمربی بوكس بمانید؟
نهرودی ادامه داد: ناطق نوری همیشه به من لطف داشت ولی حتی او را هم ترساندند كه در بوكس باید جوانگرایی شود. آن وقت بود كه اكبر احدی كه خودش بوكسور تیم ملی بود را از بازیكنی برداشتند و سرمربی تیم ملی كردند كه مشكلات عدیده از همانجا پیش آمد.
وی در پاسخ به این سوال كه آیا شما در كمك به بوكس ایران كم كاری نكرده اید؟ گفت: هیچ وقت كم كاری نكرده ام. در تمام این روزها در كنار مسئولان بودم اما آن قدرت را پیش خودم احساس نمی كردم و جذابیتها برایم از دست رفته بود. توقع نداشتم با من آنطور برخورد شود. احدی در زمان قهرمانی اش بوكسور بسیار خوبی بود و در حال حاضر هم یكی از مربیان خوب مملكت است، اما باید بگویم باعث خیلی از مشكلات هم خود ایشان بود.سرمربی تیم ملی بوكس در المپیك لندن با اشاره به احسان روزبهانی گفت: در این مدت هر وقت اسم بوكس به میان می آمد، ناخودآگاه نام روزبهانی به ذهن می رسید. یك قهرمان باید از حاشیه فرار كند اما احسان اشتباه كرد و خودش جزئی از حواشی شد.نهرودی در خصوص پیش بینی عملكرد روزبهانی در المپیك ریو گفت: دو ماه قبل از آغاز مسابقات المپیك نظرم را اعلام كردم كه آن هم به عدم نتیجه گیری ختم می شد و با توجه به وضعیت خاص احسان، موفقیتی را برایش در ریو نمی دیدم، اما به هر حال او باید حمایت میشد.وی همچنین در خصوص بحث پرداخت ۳۰ درصد از قرارداد لیگ نیمه حرفه ای به فدراسیون بوكس گفت: فدراسیون بوكس برای روزبهانی سرمایه گذاری كرده و آیبا سهم ۳۰ درصدی را برای فدراسیون ها به دلیل همین سرمایه گذاری قائل است وگرنه هزینه بلیت و رفت و آمد به عهده میزبان می باشد.
9-بوكس همچنان گوشه رینگ؛
دلایل نتیجه نگرفتن یك خارجی در بوكس ایران/ وینكوف: حرف نمی‌زنم!
شناسهٔ خبر: 3663929 - چهارشنبه ۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۰
ورزش > سایر ورزشها سرمربی پیشین تیم ملی بوكس ایران درحالی بدون موفقیت یا كسب سهمیه با بوكسورهای ایران هدایت الجزایری ها را برعهده گرفت كه با بوكسورهای این كشور موفق به كسب پنج سهمیه حضور در المپیك شد. به گزارش خبرنگار مهر، بوكس ایران درحالی كه یكی از پرمدال‌ترین رشته های ورزشی در بسیاری از كشورهاست كه در ایران تنها به یك سهمیه دلخوش كرده است و به نظر نمی رسد با این شرایط شانس چندانی نیز برای افزایش تعداد نمایندگان خود در ریو داشته باشد. وینكوف درحالی سال گذشته ۶ ماه هدایت تیم ملی بوكس ایران را بر عهده داشت كه اغلب برنامه هایش به دلیل مشكلات مالی فدراسیون كنسل شد و تنها اردوی اوكراین كه آن هم توسط خودش پیگیری می شد پابرجا ماند. سرمربی اوكراینی تیم ملی كه خیلی از شرایط راضی نبود در حاشیه همان رقابتهای قهرمانی آسیا تایلند كه با كسب سه مدال برنز برای ایران همراه بود به مذاكره با چند تیم حاشیه خلیج فارس و البته یك تیم آفریقایی پرداخت. تیمی كه كمی بعد مشخص شد الجزایر بوده است!
الجزایری ها كه ۲ سهمیه المپیك (۶۴ و ۷۵ كیلوگرم) كسب كرده بودند با آمدن وینكوف در مسابقات قاره ای آفریقا در نتیجه ای خیره كننده ۵ سهمیه (در اوزان ۵۲-۶۰-۶۹-۸۱ و ۹۱ كیلوگرم) دیگر گرفتند تا تعداد نمایندگان خودشان در ریو را به ۷ نفر برسانند. ۵ سهمیه با مربیگری وینكوفی به دست آمد كه در بوكس ایران نتیجه خاصی نگرفت و بعد از ۶ ماه هم با وی قطع همكاری شد.اما به راستی چرا وینكوف در بوكس ایران بی نتیجه ماند و در الجزایر انتظارات را برآورده كرد. ولادیمیر وینكوف پرسش خبرنگار مهر در این خصوص را بی پاسخ گذاشت و گفت: من تا المپیك بعدی با الجزایر قرارداد دارم و فعلا نمی خواهم مصاحبه كنم. كار در ایران و در كنار مردمان مهربان این كشور برایم خیلی زیبا بود.علی دانشمند فر دبیر فراسیون بوكس در پاسخ به این سوال خبرنگار مهر كه چرا همكاری با وینكوف در ایران به نتیجه ای نرسید گفت: ولادیمیر مربی صاحب سبك و با رزومه ای بود. ما برای ادامه همكاری با وی مشكلاتی داشتیم، در مرحله اول بحث تمدید قرارداد وی مطرح بود. وینكوف در كوران مسابقات قهرمانی آسیا با چند كشور آسیایی و یك كشور آفریقایی مذاكره كرد. او بعد از بازگشت به كشور قرارداد بالاتری خواست و نتوانستیم مسئولان را برای تامین این هزینه مجاب كنیم. وی افزود: نكته بعدی تمهیدات دیگری بود كه مورد نیاز برای وینكوف بود مواردی مثل اعزام به تورنمنت‌ها و یا اردوی آمادگی تیم كه البته یك مورد در اوكراین با برنامه ریزی خود وینكوف انجام شد.دانشمندفر در خصوص كسب ۵ سهمیه المپیك توسط وینكوف در الجزایر ادامه داد: باید بپذیریم كه سطح بوكس آفریقا از آسیا پایین تر است. در آسیا سلاطین بوكس دنیا از جمله قزاقستان حضور دارند و سهیمه گرفتن در میان آنها خیلی مشكل است. در مجموع می توانم بگویم حضور وینكوف در بوكس ایران حتی برای همین ۶ ماه بسیار تاثیرگذار بود. امیدوارم در آینده نیز بتوانیم یك مربی خارجی مجرب را برای تیم های پایه استخدام كنیم و نتیجه آن را در آینده ببینیم. بوكس ایران و نسلی كه پشتوانه ندارد
به نظر می رسد بوكس ایران كه روزگاری با ستاره هایش همچون علی مظاهری به مدال می رسید و دلخوش بود حالا به جایی رسیده كه پشتوانه چندانی ندارد. هر چند استعدادهای بی شماری در سراسر كشور وجود دارند اما بسیاری از آنها هرگز فرصت بارور شدن را نداشته اند.لیگ برتر بوكس نیز بیش از ۴ سال است كه برگزار نمی شود و گویا جزو اولویت های فدراسیون نیست. با این شرایط شاید كسب تنها یك سهمیه المپیك آن هم در لیگ حرفه ای (و نه مسابقات آماتور) خیلی غیر منطقی به نظر نمی رسد. جنجال و درگیری های محسوس و نامحسوس مربیان تیم ملی برای كسب عنوان سرمربیگری و اضافه شدن چند گزینه دیگر نیز خیلی وقتها آرامش را از تیم ملی گرفته است.بوكسورهای ایران كه بدون دریافت حقوق ماهیانه حتی برای حضور در خوابگاه نصرت هم با مشكل مواجه هستند چند روز دیگر آخرین شانس خود را برای كسب سهیمه المپیك در مسابقات آذربایجان امتحان می كنند و این در حالی است كه اردوی خارجی نیز برای آماده شدن در این مسابقه حساس نداشته اند.
واما امروز باز داستان تكرار و تكرار تكرار......
9- واحد خبر گزاری مهر یكشنب95/5/24
۴۰۰ میلیون تومان، هزینه‌های بوكسور المپیكی ایران
در ادامه این نشست خبری پس از اعلام ریز هزینه‌ فدراسیون بوكس در سال ۹۴، مبلغ ۴۰۰ میلیون تومان كل هزینه‌های صرف‌شده برای روزبهانی اعلام شد. حدی و روزبهانی در ملاقات با وزیر ۱۴ میلیون تومان گرفتند! احدی قدش كوتاه است اما شیطنت خاصی دارد
ناطق نوری با انتقاد از اكبر احدی سرمربی اختصاصی روزبهانی گفت: احدی قدش كوتاه است اما شیطنت خاصی دارد، او تلاش می‌كند تا رئیس فدراسیون شود و برای همین ما را تخریب می‌كند بلكه به این جایگاه برسد. امیدوارم هر چه صلاح است، همان اتفاق بیفتد.
روزبهانی مثل یك بوكسور مبتدی بود رئیس فدراسیون بوكس با اشاره به مبارزه روزبهانی در المپیك ۲۰۱۶ ریو گفت: احسان مانند یك بوكسور مبتدی بازی می‌كرد، مثل كسی كه اصلاً بوكس بازی كردن را بلد نیست و متأسفانه نتیجه را هم واگذار كرد.اشتباه بزرگم بازگشت به فدراسیون بوكس بود!وی در پاسخ به سؤال خبرنگار مهر در این خصوص كه آیا كنار گذاشتن اكبر احدی پس از بازی‌های آسیایی اینچئون، اشتباه بزرگ فدراسیون بوكس نبود؟ گفت: اصلاً اشتباه بزرگ من این بود كه به فدراسیون بوكس آمدم. احدی سفره‌اش را از استكی و سایر مسئولان جدا كرد، او بدون هماهنگی با ما، افرادی را در كنار خودش قرار می‌داد و بعد خواست كه به صورت جداگانه تنها با روزبهانی كار كند؛ این شرایط برای ما قابل قبول نیست و احدی بهتر است به كار خودش به عنوان كارمند وزارت ورزش بپردازد.
چطور فردی با آن همه و این همه ادعای درایت نتوانسه معضل و موضوع مربی های ثابت و ماندگار چندین ساله در این فدراسیون كه همچنان استورار دارد را حل كند این كوچكترین وجه رسیدگی به امر یك فدراسیون است حال قضاوت دیگر مسائل برعهده اهالی ورزش و صاحب نظران این رشته خواهد بود
مسعود مصطفوی
-
۱۱:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۹
۰
۰
یك بام و هزار هوا ...!!
تا دیروز فدراسیون و رئیس آن بهترین بود ...و این بوكسور هم برترین ؟ اما امروز دو طرف داستان حزن انگیز بوكس یك دیگر را نه تنها نقد نمی كنند بلكه با بدترین ادبیات ممكن دست به تخریب زده اند آری امروز موج سواری اساس ماندگاری شده.. حیف و دریغ از نیروها و سرمایه ای بسیار خوب این رشته كه به سبب عدم مدیریت ورزشی و كاربردی در این رشته در گیر فرصت سوزیهای مكرر می شوند
مسعود مصطفوی
-
۱۰:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۰
۰
۰
بوكس در اولین قدم مدیر می خواهد
این روزها باز صحبت از جذب مربی خارجی برای بوكس است
بوكس ایران سالهاست كه به واسطه عدم وجود یك مدیر ورزشی و بوكس بلد در همه ابعاد خود متضرر است لذا بوكس برای حركت به سمت یك رویكرد منطقی و هدفمند در درجه اول یك مدیر آگاه و دلسوز می خواهد

نیازمندی ها