به اتهام کلاهبرداری سریالی از زنان

شکارچی فیسبوکی دستگیر شد

دو مرد تبهکار که با روش‌های مختلف در طول چهار سال، هفت میلیارد تومان کلاهبرداری کرده بودند، با ردیابی‌های پلیس فرودگاه دستگیر شدند.
کد خبر: ۹۳۰۳۵۶
کلکسیونی از کلاهبرداری‌ها در پرونده 2 میلیاردر

به گزارش جام‌جم ، روز‌های پایانی خرداد امسال زنی با حضور در پلیس اداره آگاهی فرودگاه امام خمینی (ره) تهران از مردی به اتهام کلاهبرداری شکایت کرد.

شاکی به پلیس گفت: آگهی فروش گوشی‌ام را در سایت اینترنتی درج کردم. چند روز بعد مردی با من تماس گرفت و خود را متقاضی خرید گوشی معرفی کرد.

او می‌گفت یکی از غرفه‌داران مستقر در فرودگاه امام خمینی (ره) است. پس از چند بار گفت‌وگوی تلفنی، اعتمادم را جلب کرد و برای تحویل گوشی و پرداخت پول آن با هم قرار گذاشتیم.

وی افزود: او پس از تحویل گوشی، 14 تراول چک 50 هزار تومانی به من پرداخت کرد. روز بعد زمانی که به بانک رفتم، متوجه شدم چک‌پول‌ها جعلی است. با شماره تلفن فروشنده تماس گرفتم که خاموش بود. حتی برای یافتن وی به محل کارش در فرودگاه رفتم که متوجه شدم چنین فردی در آنجا کار نمی‌کند و او کلاهبردار است.

همزمان با تشکیل پرونده قضایی، تحقیقات برای دستگیری این مرد ادامه داشت تا این‌که ماموران اداره آگاهی فرودگاه امام خمینی (ره) چند هفته پیش رد مرد شیاد را در یکی از محله‌های اکباتان یافتند و با هماهنگی قضایی با بازپرس مستوفی، او بازداشت شد.

متهم با انتقال به پلیس آگاهی بازجویی شد و اعتراف کرد با فریب شاکی و پرداخت چک‌های جعلی، کلاهبرداری کرده است.

ماموران که احتمال می‌دادند این مرد جرایم دیگری هم انجام داده و همدستانی نیزداشته باشد، به تحقیقات ادامه دادند تا این‌که چند روز پیش او راز کلاهبرداری‌های سریالی با همدستی دوستش را فاش کرد و گفت، از سال 91 کلاهبرداری‌هایش را آغاز کرده و از آن زمان با دستور قضات سه دادسرای تهران و شهرهای دیگر تحت‌تعقیب بوده است.

فروش یک خودرو به 24 نفر

مرد کلاهبردار به افسر تحقیق گفت: من و همدست فراری‌ام جرایم خود را از سال 91 آغاز کردیم. ابتدا با مدارک هویتی جعلی یا سرقتی به نمایشگاه‌هایی که خودرو کرایه می‌دادند، می‌رفتیم. بعد با عنوان این‌که خودرو را برای مجلس عروسی، ختم و جابه‌جایی مهمان‌های خارجی نیازداریم، مدیران آنجا را فریب داده و برای سه روز تا یک هفته خودروها را که اغلب ماکسیما، توسن و اوپتیما بودند، کرایه می‌کردیم. مبلغی به آنها می‌پرداختیم و برای ضمانت بازگرداندن خودروها چک‌های جعلی به آنها می‌دادیم.

متهم اضافه کرد: در این فرصت با سندسازی، خودروهای کرایه‌ای را زیر قیمت به دیگران می‌فروختیم. بخشی از پول را از آنها دریافت و بقیه را قرار می‌شد روز ثبت سند، تحویل بگیریم. بعد گوشی‌هایمان را خا موش کرده و با توجه به این‌که نشانی‌هایمان غیرواقعی بود، متواری می‌شدیم. در یکی از کلاهبرداری‌هایمان خودروی اوپتیما را همزمان به 24 نفر فروختیم.

تغییر شیوه کلاهبرداری

وی تصریح کرد: با توجه به این‌که تحت‌تعقیب خریداران خودروها و صاحبان نمایشگاه‌های کرایه خودرو بودیم، تصمیم گرفتیم شیوه کلاهبرداری‌هایمان را تغییر دهیم. در ادامه به بانک‌های مختلف می‌رفتیم و با مدارک جعلی یا سرقتی دسته چک می‌گرفتیم. بعد ازآن افرادی را که قصد فروش آپارتمان، زمین و خانه‌های ویلایی در تهران و شهرهای شمالی داشتند، شناسایی کرده و با آنها وارد معامله می‌شدیم. املاک را با چک‌های مدت‌دار سرقتی می‌خریدیم و قبل از افشای کلاهبرداری، می‌فروختیم.

شکایت 52 شاکی

سرگرد علی نظری‌سلیمانی، رئیس پلیس آگاهی فرودگاه امام خمینی‌(ره) تهران در این باره گفت: با اعتراف این کلاهبردار، همدست فراری او نیز تحت‌تعقیب قرار گرفت و چند روز پیش دستگیر شد. او نیز در بازجویی‌‌ها به جعل و کلاهبرداری‌های سریالی اعتراف کرد.

وی افزود: برای متهمان در حالی قرار قانونی صادر شده که آن دو تاکنون به کلاهبرداری هفت میلیارد تومانی اعتراف کرده‌اند. تاکنون 52 شاکی با حضور در پلیس آگاهی از این دو متهم شکایت کرده‌اند. با توجه به احتمال افزایش شکایت‌ها، با درخواست بازپرس مستوفی، رئیس شعبه اول دادسرای عمومی و انقلاب تهران مستقر در فرودگاه مهرآباد تهران تصویر این دو متهم بدون پوشش چهره در روزنامه چاپ می‌شود تا چنانچه افرادی ازآنها شکایت دارند در دادسرا یا پلیس آگاهی فرودگاه امام خمینی (ره) تهران حضور یابند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
محمد.. شریف
-
۰۲:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۰
۰
۱
با سلام... یعنی اگر این خانم برای 700 هزار تومان چك تقلبی شاكی نمیشد.. ظرف این مدت از سال 91 تا این زمان كسی شكایتی نكرده از این 52 نفر فعلی و پرونده ای تشكیل نشده .. مخصوصا كه رقم و عدد معاملات ویلا و اتومبیل خیلی بالا تر است از خرید یك گوشی تلفن .. كمی عجیب نیست..؟؟
قاصدك
-
۰۹:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۳
۰
۱
چرا اسمشونو نمیگید؟ اینجوری راحتتر شاكیا پیداشون می كنن.
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها