شب‌ آواز ایرانی، شنبه 30 مرداد با حضور اساتید و هنرمندان عرصه آواز و موسیقی ایرانی ساعت 18 در تالار اندیشه حوزه هنری برگزار می‌شود.
کد خبر: ۹۲۹۵۷۲
شب‌ آواز ایرانی برگزار می‌شود

به گزارش جام جم آنلاین در سری جدید شب آواز ایرانی در هر برنامه، همانند گذشته 6 گروه به اجرای برنامه خواهند پرداخت که همچون گذشته یک گروه با عنوان میهمان ویژه از چهره‌های شناخته شده آواز و موسیقی اجرا دارند و پنج گروه جوان منتخب دیگر به شکل رقابتی به روی صحنه می‌روند و اجرای این گروه‌ها توسط هیئت داوران که از اساتید صاحب‌نام عرصه موسیقی و آواز ایرانی‌اند ارزیابی می‌شود. در پایان هر برنامه نیز یک گروه به عنوان گروه برتر معرفی خواهد‌شد.

در چهاردهمین شب‌ آواز ایرانی خلیل پوستینی به همراه علی اصغر فروزانفر یکی از گروه‌‌های شرکت کننده در مراسم خواهند بود که به اجرای آوازی در مایه آواز اصفهان با استفاده از غزل هایی از حافظ می پردازد.

خلیل پوستینی متولد سال 1354، ردیف آوازی را نزد استاد کمال الدین عباسی فرا گرفته و همچنین دوره تحلیل ردیف و تلفیق شعر و موسیقی را نزد استاد فقید محمدرضا لطفی آموخته است. علی اصغر فروزانفر (نوازنده تار) نیز متولد 1357 بوده و مبانی موسیقی را نزد اساتیدی چون محمدرضا لطفی، صدیق تعریف، علی رستمیان و حمیدرضا نوربخش آموخته و با تعدادی از گروه‌‌های موسیقی به عنوان نوازنده همکاری داشته است.

از دیگر بخش‌های این برنامه می توان به اجرای پوریا عابدینی به همراه محمدرضا عزیزی (نوازنده تار) اشاره کرد که به اجرای آوازی در مایه دشتی با استفاده از شعرهای عطار نیشابوری می پردازد. پوریا عابدینی ردیف آوازی استاد محمود کریمی‌ را نزد آقای فرشید امینی و همچنین دوره ردیف آوازی طاهرزاده را نزد وحید تاج گذرانده است. پوریا عابدینی برگزیده نهمین جشنواره ملی موسیقی جوان بوده و با تعدادی از گروه های موسیقی همچون چکاوک به عنوان نوازنده همکاری داشته است.
محمدرضا عزیزی (نوازنده تار) از محضر اساتیدی همچون ایرج داوود بیگی و علی قمصری بهره مند شده و همچنین در کارگاه آموزشی استاد حسین علیزاده شرکت داشته است. وی سرپرست گروه موسیقی «نوای جان» است و کسب مقام اول تکنوازی تار در جشنواره استانی زنجان را داراست.

در این نشست ماهانه که با هدف تجلیل از پیش‌کسوتان آواز ایرانی و کشف و معرفی چهره‌های جدید شکل گرفته است، هنرمندان دیگری نیز اجرا خواهند داشت. علاقه مندان برای اطلاع از سایر بخش‌های برنامه می‌توانند‌ به اخبار تکمیلی در وب‌سایت مرکز موسیقی حوزه هنری به نشانی musicenter.ir مراجعه کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها