مفتی اعظم عربستان در پی ناتوانی دولت این کشور در تامین هزینه های نیروهای این کشور علیه یمن به تاجران و موسسات مالی متوسل شده است.
کد خبر: ۹۲۹۳۰۴
درخواست کمک مفتی سعودی برای تامین هزینه های جنگ یمن

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایرنا، جنگ عربستان علیه یمن خزانه دولت این کشور را خالی کرده و به دنبال آن درخواست مفتی اعظم سعودی از تاجران این کشور برای تامین هزینه های نیروهای سعودی در این جنگ نشان می دهد که عربستان دیگر توانایی تامین هزینه های این جنگ را ندارد.

پایگاه خبری العهد نوشت: عبد العزیز آل الشیخ مفتی اعظم عربستان به موسسات داخلی، بانک ها و تاجران متوسل شده و از این نهادها برای تامین مالی و حمایت از سربازان سعودی مستقر در مرزهای جنوبی مشترک با یمن درخواست کمک کرده است تا بتواند با آنچه وی حملات جنبش انصار الله یمن خوانده است، مقابله کند.

آل الشیخ افزود: کمک به نیروهای سعودی و پرداخت بدهی و رفع نیازهای آنها در راستای حمایت از دولت و پشتبیانی از آن صورت می گیرد.

این مفتی سعودی در فتوای سابق خود نیز به سربازان عربستانی مستقر در مرزهای مشترک با یمن اجازه داده بود که در ماه رمضان روزه نگیرند.

بر اساس این گزارش، جنگی که عربستان در یمن به راه انداخته است، دامن خود این کشور را گرفته؛ به طوری که تاکنون صدها تن از نیروهای خود را در جریان این جنگ از دست داده است. همچنین خسارت های سنگینی به تجهیزات و ادوات جنگی این کشور وارد آمده است.

این در حالی است که در ادامه حملات جنگنده های عربستان به یمن سازمان دیده بان حقوق بشر و پزشکان بدون مرز با صدور بیانیه مشترک ٬ محاصره مردم یمن را از ابتدای حمله ائتلاف سعودی علیه این کشور٬ فاجعه انسانی و جنایت جنگی دانستند.

عربستان سعودی از ششم فروردین ماه سال 1394 با تشکیل ائتلافی با حمایت دولت آمریکا، حمله هوایی و محاصره علیه مردم یمن را به بهانه بازگرداندن عبد ربه منصور هادی رئیس جمهوری مستعفی و فراری یمن به حکومت این کشور آغاز کرد.

رژیم عربستان سعودی از سوی سازمان ملل به کشتار عمدی 60 درصد کودکان یمنی و بمباران موسسات غیرنظامی و شهری متهم شد.

پس از گذشت حدود یک سال و نیم از این جنگ تاکنون نه تنها هیچ یک از اهداف سعودی ها محقق نشده است بلکه رژیم سعودی که حضور انصارالله در یمن را هم نمی پذیرفت ٬ با اصرار و پافشاری ٬خود بر سرمیز مذاکره صلح با انصارالله نشست. اما این مذاکرات تاکنون به نتیجه مطلوبی منتهی نشده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها