رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: در نظامی زندگی می‌کنیم که بدون وابستگی به خارج و با فکر انقلابی جوانان خودش و کارکنان نیروهای مسلح تحت رهبری فرمانده معظم کل قوا بازدارندگی را به نحو احسن عملی کرده است.
کد خبر: ۹۲۹۲۴۱
بازدارندگی را به نحو احسن عملی کرده‌ایم

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از میزان، سردار سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در همایشی که با حضور فرماندهان و مقامات عالی‌رتبه‌ نیروهای مسلح برگزار شد، اظهار داشت: دانشگاه عالی دفاع ملی به‌عنوان عالی‌ترین مرکز آموزش و پژوهش نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در بیانات و فرمایش‌های مقام معظم رهبری جایگاه ویژه‌ای دارد، که این جایگاه در اساسنامه و تمامی مراتبی که برای دانشگاه ترسیم شده، دیده شده و منقوش است.

باقری ادامه داد: مهم‌ترین نکاتی که معظم له از دانشگاه عالی دفاع ملی انتظار داشتند، شامل آماده‌سازی نیروهای مسلح برای پایه‌ریزی یک تمدن و انجام یک حرکت عظیم و تبدیل فضای دانشگاه به فضای دینی و انقلابی همرنگ با آرمان‌ها و خواسته‌های ملت ایران، همچنین رساندن نیروهای مسلح به هویت حقیقی خودشان بر پایه‌ مجموعه‌ای متشکل از دانش، معرفت، توانایی، روحیه و ایمان و آگاهی از مسائل جاری کشور، جهان، ویژگی‌های نظام سلطه، ضرورت و نحوه‌ی دفاع از کشور و همچنین آگاهی روز نسبت به تهدیدات موجود علیه نظام و انقلاب اسلامی است.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: خدا را شاکریم که در نظامی زندگی می‌کنیم که در دوران دفاع مقدس و پس از آن در برابر تجاوزات صورت گرفته یا تهدیدات متنوع و متکثر مقابل نظام جمهوری اسلامی ایران بدون وابستگی به خارج و با فکر انقلابی جوانان خودش و کارکنان نیروهای مسلح تحت رهبری فرمانده معظم کل قوا راهبرد تدوین و راهکارهای اجرایی دنبال، طراحی و اجرا کرده و بازدارندگی را به نحو احسن عملی کرده است؛ به نحوی که به اعتراف دشمن بارها اراده‌ی تجاوز و تهاجم به این کشور را کرده‌اند؛ اما در محاسبه‌ هزینه و فایده به نتیجه نرسیده‌اند.

وی با طرح این سؤال که آیا عملکرد سی و چند ساله‌ نیروهای مسلح جمهوری اسلامی در سطوح عالی و راهبردی تبدیل به دانش مکتوب و قابل تدریس و قابل آموزش در دانشگاه عالی دفاع ملی شده است؟ عنوان کرد: هرچند بخش مهمی از این کار انجام شده، ولی این وظیفه و رسالتی بر دوش دانشگاه است و همراهی مجدّانه‌ سازمان‌های نیروهای مسلح و معاونت‌های ستاد کل و قرارگاه خاتم(ص) را می‌طلبد تا این تجربیات به رشته‌ تحریر در بیاید و در دانشگاه تدریس شود.

رئیس هیئت امنای دانشگاه عالی دفاع ملی افزود: نکته‌ دیگر مسئله‌ ارتقاء تعامل دانشگاه با معاونت‌های ستاد کل و سازمان‌های تابعه نیروهای مسلح است. بنده به‌عنوان رئیس ستاد کل نیروهای مسلح برابر امر مؤکد فرمانده معظم کل قوا مأمور به ارتقاء این تعامل هستم و این دستور مربوط به همه‌ بخش‌های ستاد کل از جمله دانشگاه عالی دفاع ملی است.

باقری تصریح کرد: به‌حمدالله پتانسیل و توانایی و تجربه‌ بسیار زیادی در ارتش جمهوری اسلامی ایران، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران وجود دارد و بایستی از این توانایی‌ها به خوبی استفاده کرد.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ادامه داد: اینکه به لحاظ ساختار ظاهری، دانشگاه عالی دفاع ملی در مجموعه ستاد کل است و سازمان‌های فرماندهی که مجموعه‌ جدایی دارند، مانع این نمی‌شود که یک همکاری به‌هم‌پیوسته‌ علمی، آموزشی و پژوهشی بین این مجموعه‌ها صورت گیرد. همچنین در معاونت‌های ستاد کل و مجموعه‌های مرتبط هم توانایی‌های خوبی وجود دارد؛ که ان‌شاءالله سردار وحیدی به‌عنوان رئیس دانشگاه عالی دفاع ملی بتواند با روحیه‌ تعاملی که دارد و با تعامل متقابل سازمان‌ها و معاونت‌های ستاد کل زمینه‌ همکاری‌های بیشتر را فراهم کند و ما شاهد ارتقاء این تعامل، همکاری و همفکری باشیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها