رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه با بخشنامه و قانون همه مشکلات را حل کرد، گفت: حدود ۱۸ میلیون نفر در کشور درگیر مسائل آسیب‌های اجتماعی مانند حاشیه‌نشینی، طلاق و غیره هستند.
کد خبر: ۹۲۸۷۲۶
همه مشکلات بعد از مذاکرات حل نشده است / فضای کشور روند رو به رشدی دارد

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از تسنیم، علی لاریجانی پیش از ظهر امروز در دیدار اصحاب رسانه استان قم، با تبریک فرارسیدن دهه کرامت اظهار داشت: بیمه خبرنگاری از مشکلاتی بود که با رایزنی‌های فراوان تا حدودی مرتفع شده ولی پرداخت‌های رسانه‌ها به علت نظام بخش نبودن پرداخت‌های کشور برای آن‌ها با مشکلاتی روبه‌رو است که باید مرتفع شود.

وی بابیان اینکه شرایط قم در حجم اخبار با سایر شهرهای کشور متفاوت است، خاطرنشان کرد: وزارت ارشاد و معاونت مطبوعاتی این وزارتخانه باید این موارد را درک کنند و نگاه ویژه‌تری نسبت به خبرنگاران قم و رسانه‌های استان قم داشته باشد.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: برخی مشکلات در گذشته سهم حمایت‌ها از برخی از بخش‌ها را با مشکلاتی روبه‌رو کرده است و با آن‌که دلمان می‌خواهد حمایت‌هایی از آن‌ها داشته باشیم، ولی نبود منابع سبب شده نتوانیم حمایت کنیم.

وی یکی از مشکلات کشور را وجود بیش از 4 میلیون پرسنل اداری دانست و افزود: متأسفانه این حجم پرسنل متناسب با نیاز کشور نیست و آن‌ها هم بعد از استخدام‌های بدون برنامه، انتظاراتی در زمینه حقوق اولیه، اضافه‌کاری و بازنشستگی دارند که منابع آن دیده نشده است.

رئیس قوه مقننه به موضوع هسته‌ای اشاره کرد و گفت: بعد از پایان مذاکرات همه مشکلات کشور حل‌نشده ولی خیلی از امور روی روال افتاده است و فضای کشور روند رو به رشدی دارد.

لاریجانی فضای منطقه‌ای را آشفته‌بازاری از بی‌امنی و عدم ثبات سیاسی دانست و افزود: وضعیت منطقه حالت ژله‌ای به خود گرفته ولی در کل رفتار جمهوری اسلامی، سنجیده و عاقلانه در مقایسه با رفتارهای دیگران است.

وی با اشاره به وضعیت آسیب‌های اجتماعی در کشور اظهار داشت: ساختار اقتصادی کشور و رکود تا زمانی که حل نشود، سرانه درآمدی خانواده‌ها تغییری نخواهد کرد چراکه حدود 18 میلیون نفر در کشور درگیر مسائل آسیب‌های اجتماعی مانند حاشیه‌نشینی، طلاق و غیره هستند. فقط با بخشنامه و قانون نمی‌توان همه مشکلات را حل کرد و این موضوع بدون فهم مشترک امکان‌پذیر نیست.

رئیس مجلس شورای اسلامی آبادانی قم را مهم دانست و افزود: چرخه حرکت و آبادانی قم باید بهتر شود و اگر دستگاهی تعلل دارد باید به آن یادآوری شود که حق‌الناس است و دستگاه‌ها وظیفه اصلی را حرکت روبه‌جلوی قم دارند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
فرشید
-
۱۶:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۴
۰
۰
در مورد بی كاری، بالا رفتن سن ازدواج و ... در جوانان هم بگید

نیازمندی ها