گفت‌وگوی جذاب سینمایی- فوتبالی با علی انصاریان

«عشقِ سینمایی» که فوتبالیست شد!

علی انصاریان متولد تیر 56 است. سال‌ها به عنوان ستاره فوتبال در تیم پرسپولیس و تیم ملی درخشیده و این روزها دارد کم‌کم به ستاره دنیای سینما نزدیک می‌شود تاکنون در فیلم‌های سینمایی از جمله کلاف، سوختن، هدیه و... نقش‌آفرینی کرده است.
کد خبر: ۹۲۷۸۸۶
بازی در پرسپولیس بهترین دوران فوتبالم بود/ زود عصبانی می‌شوم

به گزارش جام جم سرا به نقل از ضمیمه چاردیوای، انصاریان عاشق سفر کردن است و فیلم دیدن بهترین تفریحش است. او آدمی است که با تلاش به تمام خواسته‌هایش می‌رسد و آرزوی هیچ چیزی برایش باقی نمی‌ماند. در ادامه گفت‌وگوی ما را با او بخوانید.

علی انصاریان را بیشتر باید به عنوان فوتبالیست بشناسیم یا بازیگر؟

فوتبالیست.

اگر صاحب فرزند شوید دوست دارید هنرپیشه شود یا فوتبالیست؟

باید خودش انتخاب کند، اما دوست دارم وارد هرکاری که می‌شود هدف داشته باشد و در آن کار و از هر لحاظ بهترین باشد.

آیا هنوز با دنیای فوتبال ارتباط دارید؟

بله، یک مدرسه فوتبال دارم، آن هم به خاطر حس و حال و پاکی بچه‌های کوچک است که حال خوبی به آدم می‌دهد، اما خیلی وقت می‌شود فوتبال بازی نکرده و بازی آخرم بازی مقابل آث میلان بود.

میانه‌تان با سفر چطور است؟

فوق‌العاده است، تا جایی که بتوانم سعی می‌کنم به سفر بروم و بیشتر جاهای آرام را برای سفر کردن دوست دارم. سفر حس و حال بسیار خوبی به آدم می‌دهد.

خانواده چه تعریفی برای شما دارد؟

برای من خانواده اول و آخر همه چیز است.

در مسیر موفقیت، خانواده‌تان چقدر تاثیر‌گذار بوده‌اند؟

مادرم در ابتدا مخالف فوتبال بازی کردن من بود در صورتی که پدرم فوتبالی بودند و خیلی فوتبال را دوست داشتند همچنین به دنیای سینما هم خیلی علاقه‌مند بودند. بعد‌ها مادرم دیدند که من خیلی به فوتبال علاقه دارم و برای فوتبال بازی کردن به هر طریقی تلاش می‌کنم، دیگر جزو مشوق‌های اصلی‌ام شدند. در واقع پدر و مادرم هر دو از حامی‌های اصلی فوتبال بازی کردنم شدند.

رابطه‌تان با دنیای مجازی چطور است؟

رابطه میانه، 50، 50 تقریبا.

آیا فکر می‌کنید این فضا‌های مجازی مفید است یا مضر؟

اگر درست استفاده کنیم مفید است، اما متاسفانه بعضی از ما ایرانی‌ها از این فضا‌ها بد و ناصحیح استفاده می‌کنیم. باید بگویم از صد‌در‌صد کسانی که از این فضا‌ها استفاده می‌کنند 10 درصدشان هستند که خیلی بد و مضر استفاده می‌کنند و به دیگران هم آسیب می‌زنند اما بقیه بسیار خوب و دوست داشتنی‌اند.

علی انصاریان آدم شادی است یا نه؟ و برای شاد بودن چه کارهایی می‌کند؟

سعی می‌کنم شاد باشم و خوش بگذرانم؛ چه با دیدن یک فیلم چه یک مسافرت و... سعی می‌کنم با هر اتفاقی که برایم می‌افتد خوش بگذرانم.

اهل تماشای تلویزیون هستید؟ برنامه‌های مورد علاقه‌تان که در حال پخش است کدام‌ها است؟

خیلی اهل تماشای تلویزیونم، برنامه خندوانه و دورهمی را خیلی دوست دارم .

کدام برنامه‌های تلویزیون از گذشته برایت خاطره‌انگیزند؟

هادی و هدی، چاق و لاغر، سندباد، گالیور و... در کل برنامه‌های کودکی که در گذشته پخش می‌شد برایم خاطره‌انگیزند.

کدام‌یک از تاریخ‌های زندگی‌ات برایت مهم‌تر از بقیه است؟

تاریخ تولد مادر و پدرم.

بهترین خصوصیت اخلاقی‌تان کدام است؟

شاید خوش برخوردی، بهترین خصوصیتم باشد این که در نوع برخورد با افراد برایم فقیر و ثروتمند و ضعیف و قوی فرقی نمی‌کند.

خاص‌ترین خصوصیت اخلاقی‌تان کدام است؟

این است که زود عصبانی می‌شوم.

از چه چیزی بیشتر از همه بدتان می‌آید؟

از دروغ.

دلتان که می‌گیرد چه کار می‌کنید؟

می‌روم بهشت زهرا.

بگذارید چند سوال حرفه‌ای یعنی مرتبط با فعالیت‌های ورزشی و سینمایی‌تان هم بپرسم، بهترین دوره ورزشی‌تان چه زمانی بوده ؟

بهترین دوران ورزشی من آن هشت سالی بود که در پرسپولیس بودم چون دوران بازی در پرسپولیس دوران طلایی بازی کردن من بوده بعد از آن هم که از پرسپولیس رفتم زیاد دوست نداشتم فوتبال بازی کنم، اما به خاطر علاقه خانواده‌ام ادامه دادم و بازی کردم.

بهترین خاطره ورزشی‌تان کدام است؟

بازی با بایرن‌مونیخ که در آن بازی یک توپ به دروازه الیورکان زدم و یک پنالتی هم زدم که گل شد.

چه شد که علاقه‌مند به دنیای بازیگری شدید؟

این اتفاقی نیست که تازه در من شکل گرفته باشد، بلکه این علاقه از گذشته همراه من بوده است.

از آن گذشته از دوران ویدئو، با بچه‌های محل پول‌هایمان را روی هم می‌گذاشتیم و دستگاه ویدئو اجاره می‌کردیم و در عرض 24 ساعت نزدیک به 15 تا فیلم می‌دیدیم و اصلا در آن 24 ساعت نمی‌خوابیدیم. یادم است فیلم عقاب‌ها را در میدان خراسان 20 بار برای تماشایش در صف سینما ایستادم و این‌طوری شد که من در خط فیلم دیدن افتادم مثلا یادم هست برای تماشای فیلم جمعه ظهر‌ها به لاله زار می‌رفتم و از بالا تا پایین خیابان تمام فیلم‌ها را تماشا می‌کردم. من فکر کنم تنها کسی هستم در بین فوتبالیست‌ها که بازی پلی استیشن بلد نیستم، آن موقع که همه بچه‌ها پلی‌استیشن بازی می‌کردند من فیلم می‌دیدم،یادم هست در اردوهای تیم فیلم می‌آوردم و با علی کریمی در این دستگاه‌های کوچک پخش سی دی فیلم می‌دیدیم، علی کریمی هم فیلم بین بسیار خوبی است.

می‌خواهم بگویم از گذشته بسیار سینما می‌رفتم و همه فیلم‌ها را می‌دیدم و همه این اتفاق‌ها برای من انگیزه‌ای شد و با خودم گفتم که من همه این چیزها را دیدم و تجربه کردم بیایم ازشان استفاده کنم و بتوانم خوب استفاده کنم.

نحوه ورودتان به دنیای بازیگری به چه شکل بوده است؟

اولین بار این داستان در سال 1380 با سریال زیرآسمان شهر برای من اتفاق افتاد، چون از قبل با مهران غفوریان دوستی داشتم این نقش را به من پیشنهاد داد و بعد از آن کم‌کم نقش‌های دیگری برای من پیش آمد. در سال بعد در یک قسمت دیگر از زیرآسمان شهر که با موضوع بازی استقلال، پرسپولیس بود بازی کردم بعد در یک قسمت از کارهای آقای مدیری ایفای نقش کردم و بعد از آن در یک فیلم سینمایی به کارگردانی آقای مازیار میری به نام پاداش سکوت بازی کردم که در آن فیلم با آقای پرستویی، خانم مهتاب کرامتی، آقای کیانیان، آقای پسیانی و خیلی‌های دیگر هم بازی شدم و بعد از آن یواش یواش جدی‌تر وارد این عرصه شدم و شاید خیلی از فیلم‌هایی که بازی کردم هم دوست نداشتم تا این‌که سعی کردم درست انتخاب کنم که آقای شهرام شاه‌حسینی یک فیلمنامه بسیار خوب داشتند که درباره‌اش با من صحبت کردند تا تهیه‌کننده آن بشوم و پس از آن که پذیرفتم، نقش اصلی فیلم را ابتدا به چند نفر پیشنهاد دادیم که خوشبختانه یا متاسفانه درگیر کار بودند و بنا شد که خود من نقش اصلی این فیلم با نام کلاف بازی کنم که از اینجا به بعد پیشنهاد‌های جدی در این عرصه به من شروع شد و در فیلم‌هایی مثل کیمیا، هدیه، سوختن و.... بازی کردم.

خیلی دوست دارم در عرصه بازیگری درست فکرکنم و درست تصمیم بگیرم چون من در فوتبال هم خیلی آرام قدم برداشتم و به هدفم رسیدم و خیلی عجله ندارم،در هرفیلمی بازی نمی‌کنم چون خداراشکر زندگی‌ام از راه بازیگری نمی‌گذرد و هر نقشی را که دوست داشته باشم می‌پذیرم.

کدام نقش‌هایی که تا الان بازی کرده‌اید بیشتر ازهمه دوست دارید؟

همه‌شان را دوست دارم، ولی نقش عباس در فیلم هدیه برایم عجیب و غریب و خاص است. چون در دوره‌ای به خاطر پدرم بیمارستان بودم واقعا نقش عباس را درک کردم و سر این نقش اذیت شدم چون با آن زندگی کردم‌. من با تمام نقش‌هایی که بازی می‌کنم زندگی می‌کنم و بعد از پایان آن فیلم نقش را کنار می‌گذارم و این کنار گذاشتن و خارج شدن از حال و هوای آن نقش تنها با فیلم دیدن هم برایم ممکن می‌شود.

کار جدیدی که در آن ایفای نقش کرده‌اید، کدام است؟

یکی سریال آسپرین که در شبکه نمایش خانگی عرضه می‌شود و یکی هم فیلم حس خوب زندگی که آقای پروین هم در آن ایفای نقش کرده‌اند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها