وزیر خارجه ترکیه در دیدار با چهره‌های مخالف سوری در آنکارا بار دیگر بر توقف فوری حملات علیه شهر حلب تأکید کرد. این دیدار همزمان با نشست مخالفان سوری در آنکارا درباره عملیات حلب صورت گرفت.
کد خبر: ۹۲۷۸۶۴
نشست مخالفان سوری در آنکارا

به گزارش جام جم آنلاین و به نقل از ایسنا، «مولود چاووش اوغلو»، وزیر خارجه ترکیه روز دوشنبه با ریاض حجاب، هماهنگ کننده هیئت عالی مخالفان سوریه در مذاکرات صلح و انس العبده، رئیس ائتلاف مخالفان در آنکارا دیدار کرد.

دو طرف در این دیدار درباره تحولات اخیر سوریه به ویژه شهر حلب و تلاش‌های صورت گرفته برای حل سیاسی بحران سوریه بحث و گفتگو کردند.

اوغلو، مخالفان سوریه را در جریان تماس‌های آنکارا درباره پرونده سوریه قرار داده و بر ادامه حمایت آنکارا از "مردم" سوریه تأکید کرد.

شهر حلب اخیرا صحنه عملیات ارتش سوریه و هم‌پیمانان آن و شورشیان سوری است.

شورشیان سوری در حالی اخیرا عملیاتی را برای شکستن محاصره حلب آغاز کردند که سوریه و روسیه گذرگاه‌های انسانی را برای خروج غیرنظامیان از شهر ایجاد کرده‌اند.

از سوی دیگر، حاضران در نشست گروه‌های مخالف سوری در آنکارا که از روز یکشنبه آغاز شده، درباره هماهنگی و تقویت فعالیت مشترک درباره عملیات حلب گفتگو کردند.

ریاض حجاب گفت که در این نشست درباره یکپارچه سازی دیدگاه‌ها و تلاش‌ها در سطح سیاسی و نظامی بحث و گفتگو شد و مخالفان سوریه در جنگ به ویژه در عملیات شهر حلب به نتایجی رسیده‌اند.

انس العبده نیز گفت که دیدار میان ائتلاف مخالفان و هیئت عالی و گروه‌های نظامی مفید بود و حاضران در این نشست بر وحدت موضع سیاسی با الهام گیری از وحدت موضع نظامی در حلب تأکید کردند.

وی گفت: در این نشست بر آرمان‌های "انقلاب" که تمامیت ارضی سوریه و وحدت مردم است تأکید شد. حاضران همچنین تأکید کردند که "بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه هیچ نقشی در مرحله انتقالی و آینده این کشور ندارد."

از سوی دیگر، محمد علوش، عضو دفتر سیاسی گروه "جیش الاسلام" از تمامی گروه‌های مسلح خواست در حالت آماده باش قرار بگیرند و تجهیزات را به جبهه‌های جنگ برای دستیابی به نتایج مثبت در عملیات حلب بفرستند.

ایاد الشعار، نماینده احرار الشام نیز گفت که نشست گروه‌های مخالف سوری در آنکارا با هدف بررسی اوضاع میدانی در مناطق سوریه برگزار شد.

وی گفت که پیشروی گسترده مخالفان سوری در حلب نتیجه هماهنگی خوب و "احساس مسئولیت" آن‌ها بوده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
روح الله
-
۱۱:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۲
۰
۰
اردوغان تو دیگه مردی چون انسانیت در تو مرده ///چرا این همه وحشی گری میكنی و از داعش و اوباش تروریسم كه اسمشو مخالفان سوری گذاشتی دفاع میكنی ایا مسلمانی تو

نیازمندی ها