رییس جمهوری ترکیه دستور داد تا جنازه افسران و سربازان ارتش که در کودتای نافرجام این کشور کشته شدند، در کنار پناهگاه حیوانات ولگرد به خاک سپرده شوند.
کد خبر: ۹۲۶۶۷۲
دفن جنازه کودتاچیان ترکیه در نزدیکی پناهگاه حیوانات ولگرد

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایسنا، بعد از انجام کودتای نافرجام در ترکیه و کشته شدن تعدادی از نظامیان ارتش که در این حادثه دست داشتند، رجب طیب اردوغان، رییس جمهوری این کشور دستور داد تا اجساد افسران و سربازان در کنار پناهگاه حیوانات ولگرد به خاک سپرده شوند.

به گفته مسئولان ترکیه 24 تن از سربازان کودتاگر در جریان کودتا کشته شدند اما تنها یک تن از آنها به نام «محمد کارا بکر» در «آرامگاه خیانتکاران» دفن شده است.

گفته شده که این سرباز یک مقام محلی را در جریان کودتای نافرجام کشته است و خانواده و نزدیکانش با تحویل جسدش مخالفت کردند. قبر او تنها تلی از خاک است که در کنارش سه قبر خالی دیگر قرار دارد.

«آرامگاه خیانتکاران» تنها عبارتی مکتوب با حروف سفیدرنگ بر بنری سیاهرنگ و کاشته شده در زمین است که خارج از استانبول واقع شده است.

شاهدان عینی در گفت‌وگو با خبرگزاری فرانسه بیان کردند که جسد سرباز ترک با آمبولانس و در سکوت به محل مورد نظر برده شده و با حضور تعداد اندکی به خاک سپرده شده است. کسی اجازه حضور بر سر خاک این سرباز را ندارد و رسانه‌ها نیز با همراهی مسئولان امنیتی می‌توانند به عکاسی و فیلم برداری بپردازند.

رسانه‌های ترکیه به نقل از شهردار استانبول اعلام کردند که فکر ایجاد «آرامگاه خائنان» طی جلسه شورای شهر مطرح شد. وی گفت آنهایی که به کشور خیانت می‌کنند نمی توانند با آرامش بیارمند.

هیئت دیانت ترکیه نیز بعد از کودتا، برگزاری مراسم و نمازگزاردن بر سربازان کشته شده در کودتا را ممنوع اعلام کرد و افزود که آنها قانون را زیر پا گذاشتند و لایق ترحم و نماز نیستند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها