سند چشم انداز سیاسی حزب دموکرات آمریکا منتشر شد

تردیدی برای توسل به اقدام نظامی علیه ایران نداریم

دموکرات های آمریکا در حالی «کلینتون» را به عنوان گزینه منتخب خود برای پست ریاست جمهوری معرفی کردند که در چشم انداز سند سیاسی شان، گزینه های تهدید، جنگ و تحریم همچنان به قوت خود باقی است.
کد خبر: ۹۲۶۱۳۳
تردیدی برای توسل به اقدام نظامی علیه ایران نداریم

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از مهر، کنوانسیون چهار روزه دموکرات های آمریکا برای انتخاب نامزد نهایی حزب در رقابت ریاست جمهوری سال میلادی ۲۰۱۶ در حالی سپری می شود که بالاخره هیلاری کلینتون با کسب ۲۳۸۳ هیات انتخاباتی نه تنها نام خود را به عنوان حریف «دونالد ترامپ» جمهوریخواه در میدان مبارزه هشتم نوامبر ثبت کرد، بلکه به عنوان زنی معرفی شد که برای نخستین بار با شکستن سقف شیشه ای اختلافات جنسیتی به بالا رفتن از پله های کاخ سفید می اندیشد.

این کنوانسیون که دو روز نخست آن در میان همهمه حضار و سخنرانی چهره های سرشناس حزب همچون «باراک اوباما» رئیس جمهوری آمریکا، «میشل اوباما» همسر وی، «الیزابت وارن» سناتور ماساچوست، «جو بایدن» معاون رئیس جمهور و «برنی سندرز» رقیب سوسیال دموکرات کلینتون در دور مقدماتی انتخابات سپری شد، به غیر از معرفی نامزد نهایی حزب دستاورد دیگری هم داشت که ارئه سند چشم انداز سیاسی حزب دموکرات برای چهار سال آینده است.

اگرچه اعضای حزب دموکرات ملزم به پیروی از این سند نیستند، محتوی ارائه شده در آن به طور قطع بازتابی از مسیری است که این حزب در چهار سال آینده خواهد پیمود.

این سند همه موضوعات از مسائل داخلی همچون حداقل دستمزد، حقوق کیفری، اصلاح قوانین وال استریت تا مسائل محیط زیستی و در نهایت سیاست خارجی را در بر می گیرد.

جالب آنکه در بخش سیاست خارجی در سرفصلی که به رژیم صهیونیستی اختصاص داده شده است، لحن سند ارائه شده از سوی دموکرات ها علیرغم تلاش طرفداران سوسیال دموکرات سندرز که خواهان پایان شهرک سازی اسرائیل در کرانه باختری بودند، هیچ انتقادی را متوجه این رژیم غاصب نمی کند!

اما «موسسه صلح آمریکا» در بازنشر فصلی از سند چشم انداز سیاسی حزب دموکرات که در آن به موضوع ایران پرداخته شده است، به نقل از ایشان می نویسد: ما (حزب دموکرات) از توافق هسته ای با ایران حمایت می کنیم چرا که اجرای دقیق آن که با راستی آزمایی همراه است بی آنکه از مسیر جنگ بگذرد، راه ایران برای دستیابی به بمب (اتم) را سد می کند.

در ادامه این سند، دموکرات های آمریکا مخالفت خود را با دیدگاه ترامپ مبنی بر فاصله گرفتن از توافقی که از راه مسالمت آمیز برنامه هسته ای ایران را مهار کند، اعلام می کنند حال آنکه در نهایت با بازگشت به رویکرد خصمانه ای که ناشی از خودبزرگ بینی آمریکایی منشانه شان است ضمن تاکید بر تداوم راه دولت اوباما برای تضمین عدم دستیابی ایران به سلاح هسته ای، هشدار می دهند که اگر تهران خیال ساخت یکی از این بمب ها را داشته باشد، آنها هم به نوبه خود از رجوع به گزینه نظامی ابایی نخواهند داشت- گزینه ای که در میان همه وعده های خوش رنگ و لعاب دیپلماتیک، همچنان جای خود را روی میز مذاکره حفظ کرده است!

نقش ایران در بی ثباتی منطقه، اتهام کمک به گروه هایی که از نظر آمریکا تروریستی محسوب می شوند و البته لزوم مقابله با برنامه موشکی و حفظ تحریم های غیر هسته ای از دیگر موارد ذکر شده در سندی است که دموکرات های آمریکا به قول خودشان آن را پیشرفت گرا و مترقی لقب داده اند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
عبدالله
-
۱۲:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۶
۰
۰
این بیچاره های مفلوك و فاسد آنقدر زبون هستند كه قادرند مثل سگهای پیر فقط پارس كنند.
بابا ما منتظر حمله شماها هستیم، جرئت دارید؟ ، نه گمانم !
ایرانی
-
۱۳:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۶
محض اطلاع شما ، باید بگم كه اونها خیلی وقت هستش كه حمله را آغاز كرده اند. و پیشرفتهای خیلی خوبی هم داشته اند. البته این كار رو ابتدا با اعمال تحریمهایی كه صد برابر زیانبار تر از جنگ بوده شروع كردند و هم اخیرا با فریب دادن عمال و نوكران سینه چاكشون در منطقه و همین الان هم در حال حمله هستند. ضمنا گرچه به توان و ایستادگی و شجاعت مردم كشور عزیزم ایران اعتماد كامل دارم . اما با قبول كنیم كه اگر جمگی در بگیرد ما همچنان تنهای تنها خواهیم بود و طرف مقابل ما بی شمار و بی رحم و همچنین قوی خواهد بود.پس صلاح كار در این است كه فعلا در این مقطع از زمان جنگی (هیچ جنگ مستقیمی) بین ما و هیچ كشوری در نگیرد تا بتوانیم از نظر اقتصادی و نظامی قوی تر شویم والا بدون شك نابود خواهیم شد.

نیازمندی ها