جزئیات تازه از "فساد بزرگ بانکی" حکایت از حضور ۲ زن در این پرونده دارد که حدود ۶۰۰ میلیارد تومان از پول بیت المال را با خود از کشور خارج کرده اند و اکنون متواری هستند
کد خبر: ۹۲۵۹۳۳
ابعاد تازه از "فساد بزرگ" بانکی/پای ۲ زن هم در میان است
به گزارش جام جم آنلاین و به نقل از تسنیم ، "فساد بزرگ" بانکی که چند روز بیشتر از اعلام دستگیری اعضای آن توسط سازمان اطلاعات سپاه پاسداران نمی گذرد ظاهرا متهمان زنی هم دارد که متواری شده اند.

در این پرونده در نخستین گام، علی رستگار سرخه ای مدیرعامل معزول بانک ملت و معاون بین الملل وی در این بانک از سوی سپاه دستگیر شدند. ضمن آنکه طبق اعلام سخنگوی دستگاه قضا علاوه بر رستگار سرخه و معاونش، 2 نفر دیگر هم بازداشت هستند و عده دیگری نیز تحت تعقیبند.

محسنی اژه‌ای می‌گوید: "در این پرونده 4 نفر بازداشت هستند و تعداد دیگری هم تحت تعقیب قرار گرفته‌اند که برخی از آنها خارج از کشور هستند. این پرونده که در مرحله تحقیقات مقدماتی قرار دارد، در ارتباط با مسائل مالی تشکیل شده است اما صرفاً مربوط به بحث دریافت حقوق‌های نامتعارف نیست".

شنیده ها حکایت از حضور 2 زن در پرونده فساد بزرگ بانکی دارد. این افراد برای عملیات انتقال پول توسط مفسدان حاضر در پرونده انتخاب شده بودند.

یکی از این متهمان که هم اکنون متواری است، خانمی هندی می باشد که 250 میلیارد تومان پول را از افراد حاضر در پرونده فساد بزرگ بانکی دریافت کرده و تاکنون این پول را پس نداده است.

متهم خانم دیگری هم که در این پرونده حضور دارد همسر یکی از بدهکاران بزرگ بانکی می باشد که وی نیز 350 میلیارد تومان از اموال بیت المال را گرفته و هم اکنون متواری است.

"فساد بزرگ" بانکی مهمترین خبری است که در روزهای اخیر از سوی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی رسانه‌ای شد ولی با توجه به هیاهوی حقوق‌های نجومی چندان مورد توجه قرار نگرفت.

مدیرعامل معزول بانک ملت احتمالاً یکی از عوامل اصلی این فساد بزرگ بانکی می‌باشد چراکه سازمان اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پس از دستگیری علی رستگار سرخه اعلام کرد که وی در جریان "کشف یک باند سازمان یافته فساد بانکی" دستگیر شده است.

یک روز پس از آن سرلشکر جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز در توضیحی بیشتر درباره این دستگیری، منحصر بودن اتهام رستگار سرخه به موضوع حقوقهای نجومی را از اساس رد کرد و از مسئله بالاتری سخن گفت. فرمانده کل سپاه می‌گوید: "مردم تصور می‌کنند این دستگیری در رابطه با دریافت حقوق‌های نجومی بوده است؛ قطعاً دریافت آن حقوق‌ها یکی از تخلفات بوده است، اما فرد مذکور به‌دلیل حضور در یک فساد اقتصادی بزرگ‌تر دستگیر شده است".

سرلشکر جعفری خبر جدید و مهمی درباره جزئیات این باند سازمان یافته افشا کرد و گفت که "در این پرونده برخی سیاسیون نیز حضور داشته‌اند".
منبع: تسنیم
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲۱
معراج
-
۲۱:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۵
۰
۰
چرا دوره احمدی نزاد همه را با حروف اول اسمشون معرفی میكردند وقتی میپرسیدی جوابشون این بود كه چون هنوز پرونده منجر به صدور رای نشده و محكومیت قطعی نیست طبق قانون نمیشه اسم افراد را نام برد اما حالا راحت اسم طرف را میگند؟؟؟؟البته به نظر بنده همیشه باید همه حقایق را بصورت روشن گفت اما این شائبه بوجود میاد كه خدایی نكرده بعضیها دنبال خراب كردن چهره دولت و خود روحانی هستند!!!!ایشالله كه اینطوری نباشه وهمه مسوولین در هر دوره و هر زمانی بدون غرض ورزی سیاسی به دنبال اجرای عدالت باشند!!!
روشن
-
۰۹:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۶
شما هم كه خودتونو خفه كردی با این جمله "دوره احمدی نزاده مربوط به احمدینژاده" گند زدید به سیستم رفتید فقط دارید این جمله رو طی این سه سال تكرار میكنید.جرات دارند چند نفر دور و ور رییس جمهور محل درامدهاشونو اعلام كنند نه صرفا فیش حقوق كذایی و ساختگی رو.
رضا
-
۱۰:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۶
یه روز ملا نصرالدین پسرشو سوار چهار پا كرده بود خودش ابسار شو گرفته و پیاده راه افتاد رهگذرها كه دیدندگفتند عجب پسر بی ادبی خودش سواره اما پدرش پیاده / بعد پسر پیاده شد پدر سوار شد اونطرفتر رهگذر ها گفتند عجب پدر سنگدلی خودش سوار چهار پا شده اما پسره پیاده میره / بعد ملا و پسرش هردو سوار شدند رهگذر ها كه این وضعیت رو دیدن گفتند عجب آدمایی به حیوون زبون بسته رحم نمی كنند / بعد ملا و پسرش هردو پیاده شدند و با چهار پا پیاده راه افتادند رهگذرها گفتند عجب آدمای بی عقلی مركب بدون باره اما خودشون پیاده می رن . حالا حكایت ما شده اگه با حروق مقطعه بگن میگیم چرا كامل نمیگن اگه كامل بگن میگیم چرا اسم بردن !
جانبازو بازنشسته
-
۰۰:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۶
۰
۰
مردم از سپاه پاسداران می خواهند سیاسیونی كه در این پرونده دست دارند اسامی آنان به مردم اطلاع رسانی كنند تا سیه روشوندهر كه در او غش باشد آقای سیف شما كه می گفتید بانك ها مظلوم واقع شده اند حالا تحویل بگیرما مردم و ملت ایران از سپاه و مسئولان واقعی این انقلاب می خواهیم كسانی كه در اقتصاد ایران اخلال بوجود آورده و می آورند باید اعدام شوند مانند كشور چین
علی
-
۰۸:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۶
حالا سپاه این همه پاك است چرا بانكهاا رابه آن نسپاریم؟
محمد
-
۰۳:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۶
۰
۰
من نمیدونم مسولین رده بالای نظام در مقابل این همه سو استفاده ها... كج روی ها و تف سربالا انداختن یه مشت اجنبی به ملت چرا سكوت اختیار نموده اند...
محمد
-
۰۳:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۶
۰
۰
من نمیدونم مسولین رده بالای نظام در مقابل این همه سو استفاده ها... كج روی ها و تف سربالا انداختن یه مشت اجنبی به ملت چرا سكوت اختیار نموده اند...ما كه همه گونه امكانات چینی وارد كردیم قانون اش هم وارد كنیم...و چینی وار ناچارا عمل بكنیم...
یوسف
-
۰۵:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۶
۰
۰
این بقول مطلب خانم هندی جیك جیك معلوم اینجا چكار میكرده ؟این افراد اورا از كجا گیر اورده اند
یك ایرانی
-
۰۷:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۶
۰
۰
600 میلیارد ؟!!!
با این پول میشد مدارس سیستان بلوچستان رو از نو ساخت.. میشد راههای این شهرستان رو درست كرد تا آمار كشته هاش كمتر شه.. میشد كلی طرح برای خود اشتغالی تو شهرستان ها تصویب بشه. می شد كلی كار برای ایران و ایرانی انجام داد..
خدا بداد ایران و ایرانی برسه با این زالوهایی كه به جون مردمش افتادن ..
كنتت
-
۰۷:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۶
۰
۰
جك باحالی بود
خسرو
-
۰۷:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۶
۰
۰
هنوز هم كه هنوزه بابك زنجانی رو با این همه جرمی كه ثابت شده "ب ز" از ایشون یاد میكنند ولی آقای رستگارو نگرفته اسم و فامیلو كنیه و ...رو با عكس بزرگش تو روزنامه ها چاپ كردند"علی رستگار سرخه" من دیگه حرفی ندارم
رحیمی
-
۰۷:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۶
۰
۰
هردم از این باغ بری میرسد تازه تر از تازه تری میرسد!
این مسئولین و به اصطلاح خودشان خادمین به مردم سرشونا بگیرن بالا!
كنتت
-
۰۸:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۶
۰
۰
نقشه ی ساده لوحانه ای برای تخریب آقای روحانی است چون :

-آیا می دانید كه "سرخه" شهری در استان سمنان و زادگاه رئیس جمهور مردمی ایران آقای روحانی است.
-. آیا می دانید كه آقای علی رستگار هیچ پسوند " سرخه ای" ندارد.
- آیا میدانید كه بین وزیر اقتصاد و آقای رستگار اختلافات عقیدیتی-سیاسی شدیدی وجود دارد و وزیر اقتصاد از نوادر وزرای دولت حاضر است كه به صورت خالصانه در جبهه ی آقای روحانی تیر نمی اندازد.
- ایا میدانید كه یكی از مشتریان حقیقی و خیلی بزرگ بانك ملت كه یكی از معتبرترین صرافی های شهر دبی را دارد و یكی از بزرگترین مشتریان اعتباری بانك ملت است یكی از حامیان اصولی جناح چپ درایران است ؟ و آیا می دانید فرد مورد نظر یكی از مغضوب ترین سرمایه داران جناح راست سیاسی ایران است ؟
- آیا میدانید مشتری فوق در حال حاضر تسهیلات 1800 میلیاردی از بانك ملت دریافت نموده است و تسهیلات فوق از همه نظر بی نقص و كاملا قانونی است.

- وقتی 1800 میلیارد تسهیلات به صورت كاملا قانونی و با وثیقه ی نقدی ( ضمانتنامه بانك ملی شعبه دبی ) به یكی از مخالفان شما اعطا شود یعنی چه ؟ یعنی یك نفر دارد دشمن شما را تا دندان مسلح میكند. پس به سراغ قانون قدیمی همیشگی میرویم :
دوست ِ دشمن ِمن ، دشمن ِ من است !!!!
حالا سوالی كه پیش می آید این است كه چرا شما رسانه ها بی مهابا با این نقشه های شوم همراهی میكنید. وقتی با آبروی چند هزار نفره ی یك شهر بازی میكنید و اسم آن را مدام به زبان می آورید تا به مقصد شوم خود برسید.
و وقتی برای اهداف شوم خودتون نام یك شركت خصوصی معتبر آسیایی با خانواده ای 40 هزار نفری مثل بانك ملت را بارها و بارها مطرح میكنید و اصلا به این فكر نمی كنید كه چه حق الناسی به گردن شماست.

نمكی
-
۱۸:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۶
جناب، آنهایی كه قبلا جیب من وشما را خالی كردند مگر غیر مردمی بودند؟ عمو بنی صدر، عمو.....، عمو محمود، عمو.....مگر خارجی بودند همه ایرانی!!!؟ برادر این افراد ماموریت دارند برای كارهایی كه انتخاب می شوند از سادگی بیا بیرون به عمو محمود همه تهمتی زده شد الا ناموسی آیا اتفاقی افتاد خیر؟ با خیال راحت زندگیش را می كند .
نرم افزار موبایل
-
۰۸:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۶
۰
۰
باید اسامی همه رو اعلام كنن, سیاسی وغیر سیاسی نداشته باشن
جانبازو بازنشسته
-
۱۱:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۸
این آیا آیا نه برای مردم نان آب می شود و نه بدنامی را پاك می كند حرف مردم خیانت به مردم و بیت المال است حال این اتفاق در دولت قبل بوده باشد و یا در دولت فعلی مهم این است كه چرا تا حالا جلوی این خیانت ها گرفته نشده و در هر دولت ریئس دولت ها جواب گوی مردم است با حرف كه نمی شود حكومت یك كشور را اداره كرد با وعده ووعیده هایی كه عملی تمی شود
ملتی
-
۰۸:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۶
۰
۰
مدیر عامل فراری بانكی 3000 میلیارد خورد و برد به این شدت نامی از بانكش نبردن درست نیست به خاطر خطای یك نفر به عنوان مدیر عامل كل سیستم را زیر سوال ببرید و اینقدر نام بانك ملت را ذكر كنید چرا كه پرسنل زحمتكش و درستكاری تحت این برند كار می كنند كه نباید وجهه آنها فدای دو سه نفر دیگر شود
كسرا
-
۱۰:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۶
۰
۰
چند نكته :
1 - چرا هنوز به بابك زنجانی میگن ب ز اما به مدیرعامل بانك ملت میگن علی رستگار سرخه ای ( چون می خوان همشهری بودنش با رییس جمهور رو نشون بدن ؟؟؟؟)
2 - مگر كشور وزارت اطلاعات ، وزارت كشور ، پلیس ناجا و ضابط قوه قضاییه نداره
3 - چرا باید با تغییر دولت ها اتوبوسی كه هیچ واگن واگن مدیرها در همه دستگاهها عوض بشن تا نه پاسخ گوی كارهای خود باشن و هم اینكه مدیری میگه ای بابا من كه چند صباحی بیشتر نیستم پس ...
4 - چرا انتخاب مدیران در همه دولتهای ما سلیقه ای هست نه بر اساس تخصص ،شایستگی و مهارت مدیریت
5 - چرا مدیران با آسانسور كه هیچ با موشك پیشرفت میكنن یعنی سرعت پیشرفت در حد موشك كروزه !!! نمونش همین آقا تا چند وقت پیش رییس شعبه بود یك دفعه شد مدیر امور ، عضو هیات مدیره ، مدیرعامل . اگر جلوشو نمیگرفتن الان رییس بانك مركزی بود تا چند وقت دیگه حتما وزیر
6 - چرا مدیران در هنگام مسئولیت پاسخ گو نیستن كه هیچ حتی كسر شانشون میشه جواب سلام بدن به خدا نمونشو خیلی دیدم .
7 - چرا كارمندان دستگاهها هر دستور رییسو قبول میكنن به خاطر اینكه رییسه . بابا به خدا همه دستورات روسا درست نیست و باید تجزیه تحلیل بشه و اگر درست نیست مخصوصا اگر قانونی نیست باید جلوش ایستاد وگرنه به غیر از مدیران ، كارمندان هم مقصرند .
8 - فرهنگ سازمانی در ایران فوق العاده ضعیفه چون سازمان ها شخصی محورند نه جمعی محور
یاسا
-
۱۷:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۶
كم وبیش همین گونه است، سیستم به گونه ای طراحی شده كه خودش جای پای دزدان وتبهكاران را بدون هیچگونه دغدغه ای پاك می كند واین از هزاران هزار فحش و ناسزا بدتر است .در این سیستم مسولان با علم به اینكه مورد مواخذه قرار نمی گیرند خیالشان راحت و هر آدم بیسواد را می توان به هر پستی منصوب كرد.
كسرا
-
۱۴:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۶
۰
۰
برادر جام جم داداش جام جم عزیر جام جم چرا بند 3 نوشته های منو سانسور كردی ؟ نه توهین داشت نه افترا فقط یك سوال بود . چرا هر نظری در مورد آقای هاشمی رفسنجانی باشه ولو اینكه ناسزا و افترا سریعا بدون سانسور می ذارید اما راجع به سپاه یه سوال پرسیده میشه سانسور میكنید ؟ جواب بده جام جم .
جانبازو بازنشسته
-
۱۱:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۸
كسرا محترم همین آقای ب ز یا همان بابك زنجانی در زمان سردار سازندگی سر از خاك بدر آورد و در كنار و با سردار سازندگی دست داده و به نوعی مورد تائید بوده و در اداره راه آنقدر مواد مغزی به پای این نهال جوان ریختند كه بیش ازاندازه رشد و شاخ و برگ داد كه خیلی ها در زیرسابه او به نان و اب های گرانبهایی رسیدند و حالا نمی توانند اورا اعدام كنند وگرنه كند كار توسط وكلای او و حتی شركای خارجی او بر ملاء خواهد شد این رئیس جمهور و آن رئیس جمهور هم ندارد غیر از ریاست جمهوری مقام معظم رهبری و شهید رجایی
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها