یک خبرنگار سرشناس بلاروسی امروز (چهارشنبه) در اثر بمب گذاری در خودرواش در شهر کی‌یف پایتخت اوکراین ترور شد.
کد خبر: ۹۲۳۸۸۴
ترور خبرنگار سرشناس بلاروسی در اوکراین

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، خبرگزاری سرشناس "اوکراینسکا پراودا" گزارش داد، پاول شرمت، خبرنگار این وبسایت که یک خبرنگار مشهور بوده و پیش از این سابقه کار در رسانه های بلاروس و روسیه را نیز داشته است، اوایل امروز هنگامی که قصد سوار شدن به خودرویش برای رفتن به محل استودیویی برای مجری‌گری یک برنامه رادیویی را داشته در اثر انفجار یک بمب کشته شده است. این رسانه همچنین اعلام کرد که این خودرو متعلق به اولنا پریتولا سردبیر این خبرگزاری بوده است.

به دنبال این حادثه، زوریان شکیریاک، مشاور وزیر کشور اکراین گفت که احتمالا یک بمب دست‌ساز در زیر خودرویی که شرمت قصد سوار شدنش را داشته کارگزاری شده است. به گفته وی این بمب احتمالا مجهز به کنترل از راه دور بوده است. همچنین خاتیا دکانویدزه، وزیر کشور اوکراین نیز گفت که شخصا تحقیقات درباره این ترور را رهبری می‌کند.

وی اظهار کرد: ما همه تئوری‌ها را مد نظر داریم و حل این قتل برای ما یک مسئله بسیار مهم و حیثیتی است.

یک منبع وزارت کشور اوکراین نیز گفته است که وسیله انفجاری از راه دور کنترل می‌شد.

دادستان کل اوکراین در فیسبوک خود نوشته است که "پاول شرمت در نتیجه انفجار یک وسیله انفجاری جان داد و تردیدی نیست که چه کسانی او را به قتل رسانده‌اند." پترو پوروشنکو، رئیس جمهوری اوکراین هم مرگ پاول شرمت را "جنایت" و "فاجعه" توصیف کرده است.

شرمت که بلاروسی بوده و 44 سال داشت پیش از این با مهاجرت به اوکراین باعث خشم مقامات بلاروس و روسیه شده بود.

در سال 1997 بلاروس شرمت را به دلیل تحقیقات درباره وضعیت مرز این کشور با لیتوانی متهم به عبور غیر قانونی از مرز کرده و به سه سال زندان محکوم کرد. او همچنین در سال 2004 نیز به هنگام پوشش خبری انتخابات در بلاروس هدف تهدید قرار گرفت و یکبار نیز به شدت ضرب و شتم شد. او چند سال بعد به روسیه رفت و در تلویزیون روسیه شروع به کار کرد.

شرمت در سال 2014 اعلام کرد که به دلیل فشارهایی که مقام‌های تلویزیون روسیه به او به دلیل گزارش اعتراضات مخالفان اکراینی در شهر کی‌یف وارد کردند قصد دارد به اوکراین برود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها