دیدار مشاور امنیت ملی نخست‌وزیر پاکستان با رییس مرکز تحقیقات استراتژیک

ولایتی: دست ما برای پاسخ مناسب به آمریکایی‌ها بسته نیست

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفتگو با جام جم آنلاین:

وزارت خارجه مانند کشورهای اسلامی و مجامع بین المللی درباره فجایع کشمیر سکوت نکند / مجلس بررسی می کند

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس دهم از سکوت وزارت خارجه و دستگاه دیپلماسی در قبال حوادث کشمیر انتقاد کرد و افزود: وزارت خارجه و دستکاه دیپلماسی مانند بقیه کشورهای اسلامی نباید سکوت اختیار کند و حداقل اعمال موضع کند و توصیه های لازم را به دولتمردان هند داشته باشد.
کد خبر: ۹۲۳۴۰۵
وزارت خارجه مانند کشورهای اسلامی و مجامع بین المللی درباره فجایع کشمیر سکوت نکند / مجلس بررسی می کند

حسین نقوی حسینی در گفت و گو با خبرنگار جام جم آنلاین، با اشاره به خشونت های دولت هند علیه مردم کشمیر، گفت: کشمیر شرایط ویژه ای بین دو دولت پاکستان و هندوستان دارد و هر از چند گاهی شاهد اعمال خشونت ها علیه مردم مظلوم این منطقه هستیم.

وی ادامه داد: توصیه ما به دولت هند این است که از طریق سرکوب و خشونت نمی توان اعمال سیاست کرد،بلکه باید به مطالبات و خواسته های آنها توجه شود و حاکمیت و آرای مردم به رسمیت شناخته شود و باید از روش های دموکراتیک کار دنبال شود؛ با خشونت نمی توان مشکل سرزمین را حل کرد.

نقوی حسینی به دولتمردان هند توصیه کرد از اعمال خشونت دست بردارند و با گروهها مذاکره کنند تا به راه حل برسند.

نماینده مردم ورامین همچنین تصریح کرد: اعمال خشونت یک عمل غیر قابل قبول و برخلاف حقوق بشر و حقوق شهروندیست و باید در همه سرزمین ها محکوم شود و نهادهای بین المللی به وظیفه خود در این زمینه عمل کنند.اما متاسفانه کشورهای اسلامی و نهادهای بین المللی عکس العملی در این موضوع نشان نمی دهند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس دهم ادامه داد: از نهادهای بین المللی مانند سازمان ملل و شورای امنیت انتظار می رود که نسبت به این موضوع ورود کنند و اجازه ندهند علیه مردم مسلمان منطقه اعمال خشونت شود.

نقوی حسینی با اشاره به اینکه در جلسات کمیسیون امنیت ملی تقریبا حوادث آن هفته را مورد بررسی قرار می دهیم اظهار داشت: قطعا در جلسه امروز کمیسیون نیز موضوع کشمیر از موضوعاتی است که مورد بررسی قرار می گیرد.

وی همچنین از سکوت وزارت خارجه و دستگاه دیپلماسی در قبال حوادث کشمیر انتقاد کرد و افزود: وزارت خارجه و دستکاه دیپلماسی مانند بقیه کشورهای اسلامی نباید سکوت اختیار کند و حداقل اعمال موضع کند و توصیه های لازم را به دولتمردان هند داشته باشد و توصیه کند از طریق مذاکره و گفتگو مشکلات را حل کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
دانشجوی علوم سیاسی
-
۲۰:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۹
۰
۰
نمی شود منافع ملی مملكت را به خطر انداخت ! برخی می خواهند با سیاست های تند موجب فرار سرمایه در كشور شوند , هند بیشترین سرمایه گذاری را در بندر چابهار می خواهد انجام دهد و در بخش های دیگر كشور همین طور , نمی شود كه تمام كشورها را با خود دشمن كنیم با سیاست زدگی , مهم منافع كشور است توی این بحران كنونی . همه ی كشورهای جهان بر اساس منافع خود موضع میگیرند , علم سیاست , سیاستمدار زبده میخواهد , در سیاست كه نمی شود بی گدار به آب زد كه هر كسی در مورد سیاست برای خود نظر میدهد و شعار میدهد .
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها