رئیس جایگاه‌داران سوخت خبر داد:

احتمال عرضه بنزین ۱۲۰۰ تومانی

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس در گفتگو با جام جم آنلاین :

قیمت فوب بنزین کمتر از 1500 است / دولت هنوز قیمتی اعلام نکرده است

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس گفت : هنوز قیمتی برای بنزین تک نرخی اعلام نشده است ، اما دولت در تصمیم خود برای تک نرخی کردن بنزین مصمم است .
کد خبر: ۹۲۳۳۷۵
قیمت فوب بنزین کمتر از 1500 است / دولت هنوز قیمتی اعلام نکرده است

اسدالله قره‌خانی، در گفت‌و‌گو با خبرنگار جام جم آنلاین با اشاره به اینکه دولت از ابتدا هم با دو نرخی شدن بنزین مخالف بود افزود : دولت به دنبال آن هست که هم کارت سوخت حذف شود و هم بنزین تک نرخی شود که در مورد هر یک از این موضوعات نظرهای موافق و مخالف بسیاری وجود دارد .

این نماینده مجلس گفت: هنوز در ارتباط با اصلاح این موضوع در بودجه 95 از سوی وزارت نفت لایحه‌ای با این مضمون به مجلس ارائه نشده است ، بنابراین، باید منتظر بمانیم و ببینیم که تصمیم دولت در این باره چه خواهد بود.

سخنگوی کمیسیون انرژی در پاسخ به این پرسش که قیمت گذاری 1500 تومان برای هر لیتر بنزین که این روزها بسیار مطرح می شود با چه استدالالی است گفت : احتمال دارد، دولت در لایحه جدید پیشنهاد افزایش قیمت را داشته باشد، ولی بیشترین اصرار دولت بر تک نرخی شدن است و اگر هم پیشنهاد افزایش قیمت در نظر دولت باشد، در قالب همین پیشنهاد تک نرخی شدن خواهد بود.

وی افزود : آنچه مسلم است قیمت فوب خلیج فارس بنزین از هزار و 500 تومان کمتر است اما این رقم با احتساب هزینه انتقال و توزیع است .

قره خانی در پاسخ به این پرسش که با توجه به اینکه بخشی از بنزین مصرفی در داخل تولید می شود آیا می توان قیمت فوب خلیج فارس به اضافه هزینه نقل و انتقال را ملاکی برای تعیین قیمت آن دانست گفت : شاید اگربخواهیم به رقم دقیق تری دست بیابیم باید قیمت بنزین داخل و وارداتی را با هم محاسبه و میانگینی از این دو را ارائه دهیم .

سخنگوی کمیسیون انرژی افزود : البته این احتمال هم وجود دارد که دولت به بهای تک نرخی کردن، افزایشی در بهای بنزین ایجاد نکند و قیمت بنزین تا پایان سال بر اساس هر لیتر 1000 تومان محاسبه شود.

سیما رادمنش - جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۴
ناشناس
-
۱۱:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۹
۰
۰
اگر فوب 1500 تومان باشد قیمت ان برای مصرف كننده ایرانی حدود 800 تا 850 تومان درمیاید
جام جم آنلاین
-
۱۱:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۹
قیمت فوب خلیج فارس بنزین در حال حاضر گفته می شود حدود 1100تا1200 تومان است ، همانطور كه می دانید قیمت فوب ،قیمت تحویل آن روی كشتی است بدون احتساب هزینه های حمل و نقل و توزیع كه به آن اضافه می شود
رضا
-
۱۱:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۹
۰
۰
اونوقت دستمزد و حقوق فوب خلیج فارس چقدره؟؟؟؟
جانبازو بازنشسته
-
۰۲:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۲
۰
۰
آقایان حساب گر معلوم است كه خودشان را مسخره كرده اند ومردم را هم با این حرف ها سركار گذاشته اند. شما مدیران كه حقوق های نجومی می گیریدو بیت المال را مثل آب خوردن قورت می دهید ولی مردم كه حقوق های نجومی نمی گیرند كه هی دم از قیمت فوب بنزین درخلیج فارس می زنید
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها