در یک محفل طنز با مدیریت «ملانصرالدینِ گل آقا» بررسی شد

خانم ها در طنز استعداد دارند یا ندارند؟

تازه‌ترین گردهمایی طنزپردازان با عنوان «محفل طنز» برگزار شد، محفلی با مدیریت ابوالفضل زرویی نصرآباد طنزپرداز پیشکسوت که بسیاری او را با نام مستعار ملانصرالدین ِ مجله گل آقا می شناسند. او در این محفل بر ضرورت توجه بیشتر به خانم های طنزپرداز تاکید کرد.
کد خبر: ۹۲۳۰۹۱
خانم ها در طنز استعداد دارند یا ندارند؟

به گزارش جام جم آنلاین، ابوالفضل زرویی نصرآباد در این نشست با اشاره به اینکه کودکان و نوجوانان از بخش های مهم جامعه هستند که باید برای آن ها بسیار در زمینه طنز کار شود، اظهار داشت: بعضی از نهادها مثل آموزش و پرورش یک وجه پادگانی دارند که سعی دارند تا خود را در استفاده از خیلی چیزها محدود کنند، ما در زمینه طنز خانم های با استعدادی داریم که حتی کارهای آن ها نیز با اقایان برابری می کند و اگر نهادی خودش را بی نصیب از تولیدات آن ها بگذارد به خود صدمه می زند.

این طنزپردازکشورمان درخصوص مهجور واقع شدن آثار طنزنویسان قدیم نیز این طور بیان داشت: گسترش دنیای مجازی باعث شده تا حتی کسانی که در زمینه طنز، کار جدی می کنند هم به سراغ این مطالب نروند و بیشتر زمان خود را در محیط های مجازی و با تعارفات بیهوده و تولید مطالبی که جز هدر دادن زمان، عایدی دیگر ندارد بگذرانیم.

در ادامه این برنامه، محمدعلی قربانی سردبیر مجله رشد جوان وابسته به وزارت آموزش و پرورش اما نظر دیگری را درباره استعداد خانم ها مطرح کرد، او گفت: در برنامه های طنز، اشعاری که بیشتر مورد قبول مخاطبان واقع می شود متعلق به آقایان است و یا در نشریات هم همیشه ستون های پر مخاطب را آقایان می نویسند و از این نظر باید گفت که کیفیت مطالب طنز آقایان بهتر از خانم ها است البته خانم ها در سرودن غزل و شعر نو خوب کار می کنند ولی در تولید مطالب طنز از آقایان ضعیف تر هستند.

در ادامه این برنامه یکی از خانم های حاضر در جمع با اشاره به این موضوع گفت: استعداد خانم ها در تولید مطالب طنز بسیار بالا است و اگر یکی از مسائلی که باعث می شود تا خیلی موفق در این خصوص دیده نشوند به خاطر آزاد بودن آقایان در مطرح کردن برخی مطالب و موضوعات است در حالی که خانم ها به علت محدودیت و ارزش های جامعه سنتی ایران، خودشان را محدود به تولید اشعاری می کنند که خیلی برای مخاطب جذابیتی ندارد مگر نه خانم ها هم در این زمینه تبحر دارند.

گفتنی است محفل طنز یکشنبه آخر هرماه بعد از برنامه شب شعر «در حلقه رندان» و با حضور طیف وسیعی از طنزپردازان و علاقه مندان طنز برگزار می شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها