توسط اطلاعات سپاه نبی اکرم (ص) کرمانشاه

3 مظنون حادثه تروریستی دالاهو دستگیر شدند

معاون امنیتی انتظامی وزیر کشور خبر داد:

سرنخ های ترور در دالاهو

معاون امنیتی انتظامی وزیر کشور گفت: سرنخ هایی از ترور در دالاهو به دست ما رسیده که به زودی درباره آن اطلاع رسانی خواهیم کرد.
کد خبر: ۹۲۳۰۱۴
سرنخ های ترور در دالاهو

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از مهر، حسین ذوالفقاری در حاشیه گردهمایی سیاسی استانداری های سراسر کشور در جمع خبرنگاران، گفت: در حوادث ترکیه و ارمنستان هیچ گونه تهدید و آسیبی برای کشور ما وجود نداشت.

وی ادامه داد: البته به لحاظ ملاحظات، با استانهای مرزی اعلام شد تا آمادگی های بیشتری داشته باشند. همچنین سفر اتباع خودمان را محدود کردیم.

معاون امنیتی انتظامی وزیر کشور در مورد حادثه ترور فرماندار و نماینده دالاهو نیز گفت: تاکنون کسی دستگیر نشده اما اقدامات ویژه ای در دست است.

ذوالفقاری تاکید کرد: در این زمینه نباید گمانه زنی شود چرا که ما سر نخ های خوبی در دست داریم و کار به درستی انجام می شود که به زودی نتیجه به افکار عمومی اعلام خواهد شد.

ذوالفقاری در ادامه با اشاره به دستگیری یکی از اشرار استان کرمان گفت: با کار اطلاعاتی بسیار قوی و کم نظیری این فرد که اقدامات خشنی در منطقه داشت و یک مامنی برای خلافکاران شده بود، دستگیر و ریشه این شرارت ها در منطقه خشکانده شد.

معاون امنیتی وزارت کشور با اشاره به رصد گروه های تکفیری، گفت: آنها به دنبال خرابکاری در داخل کشور هستند اما اشراف اطلاعاتی نیروهای امنیتی، انتظامی و اطلاعاتی ما منجر شده که تمام تلاش های آنها خنثی شود.

وی افزود: به طور مثال در شب جمعه آخر ماه مبارک رمضان افرادی قصد داشتند در روز قدس اقدام خرابکارانه انجام دهند که این خبر را کسب کردیم و در طی آن جلسه ویژه ای برگزار شد.

ذوالفقاری افزود: این افراد قبل از اینکه از استانهای مرزی ما حرکت کنند دستگیر شدند. یک نفر توسط ناجا و یک نفر توسط وزارت اطلاعات دستگیر شد.

وی با بیان اینکه ما اگر حداقل تهدید ها را احساس کنیم، حداقل دقت و توجه آن را دنبال خواهیم کرد. جریان های تکفیری در سطحی نیستند که مرزهای کشور ما را تهدید کنند. لذا آنان به دنبال این هستند که افرادی را فریب داده و آنان را تحت تاثیر افکار خود قرار دهند تا از آنان سوء استفاده کنند.

معاون امنیتی وزارت کشور با بیان اینکه تا این لحظه همه کارهای صورت گرفته تحت اشراف اطلاعاتی وجود دارد، گفت: نمونه های زیادی از سال گذشته تا کنون داشته ایم که توسط نیروها کنترل و در موقع اقدام ابتکار عمل در دست نیروهای اطلاعاتی و امنیتی ما است.

ذوالفقاری افزود: با بسیاری از این گروه های تروریستی در نقطه صفر مرزی برخورد صورت می گیرد و یا آنکه با مراقبت های صورت گرفته، در موقعیت مناسب دیگری با آنان برخورد می شود.

وی در خصوص تحرکات اخیر در غرب کشور نیز گفت: عناصر برخی از گروه ها که صرفاً کار سیاسی می کردند با ارتباط گیری کشورهای منطقه با آنها دنبال اقدام نظامی بودند و سلاح به دست گرفتند و تحت تاثیر ارتباط با سرویس های اطلاعاتی بیگانگان و قول ها و حمایت هایی که به آنان داده بودند، تحرکاتی داشتند، اما قرارگاه عملیاتی حمزه در شمال غرب کشور بلافاصله وارد عمل شد و با عملیات خود تعداد قابل توجهی از این افراد را به هلاکت رساند.

معاون امنیتی وزارت کشور با اشاره به ناامنی در منطقه و عملیات تروریستی در دیگر قاره ها، گفت: امروز امنیت ایران محل حسادت دیگر کشورها شده است که این امنیت در نتیجه همکاری و همراهی مردم است.

ذوالفقاری در پایان خاطرنشان کرد: ما نمی خواهیم حساسیت مردم را بالا ببریم اما اگر مردم دقت بیشتری داشته باشند، زمینه برای فعالیت علف های هرز در کشور فراهم نمی شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها